Cel
Celem kursu jest:
- doskonalenie wiedzy osób wykonujących między innymi następujące zawody: specjalista ds. rachunkowości (kod zawodu 241103), specjalista ds. rachunkowości podatkowej (kod zawodu 241105), główny księgowy (kod zawodu 121101), biegły rewident (kod zawodu 241101) oraz kierownik biura rachunkowości (kod zawodu 121102); zawody te zostały ujęte w klasyfikacji zawodów i specjalności wprowadzonej rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 7 sierpnia 2014 roku w sprawie klasyfikacji zawodów
i specjalności na potrzeby rynku pracy oraz zakresu jej stosowania
(t.j. Dz. U. z 2018 roku poz. 227 ze zm.); - przekazanie uczestnikom aktualnej i praktycznej wiedzy z zakresu przychodów
i kosztów operacyjnych oraz podatku dochodowego w Krajowych Standardach Rachunkowości.
Realizacja zakładanego celu kształcenia następuje poprzez:
- aktywny udział uczestników w zajęciach,
- samokształcenie, czyli samodzielną naukę uczestnika,
- analizowanie aktów prawnych.
Korzyści dla uczestników:
Efektem kształcenia powinna być zaktualizowana wiedza zawodowa i umiejętności zawodowe uczestnika z zakresu przychodów i kosztów operacyjnych oraz podatku dochodowego w Krajowych Standardach Rachunkowości, a w szczególności zagadnień, o których mowa w pkt. 6 programu nauczania.
Program
Wykładowcy: Agnieszka Gajewska, Jadwiga Godlewska, Małgorzata Mazurkiewicz
Program kursu (24 godziny wykładowe):
18.06 – Agnieszka Gajewska (6 godzin wykładowych):
- KSR nr 15 „Przychody ze sprzedaży wyrobów, półproduktów, towarów i materiałów:
- Przychody:
- ogólne zasady ustalania i ujmowania przychodów ze sprzedaży dóbr;
- analiza umowy sprzedaży zawartej między dostawcą i nabywcą dóbr oraz treść ekonomiczna transakcji;
- wynagrodzenie należne dostawcy z tytułu umowy sprzedaży dóbr zawartej z nabywcą;
- wycena i ujmowanie przychodów wyrażonych w walutach obcych;
- przekazanie nabywcy znaczących korzyści i ryzyka związanych
ze sprzedawanym dobrem; - wiarygodne ustalenie kosztów realizacji umowy;
- koszty doprowadzenia do zawarcia umowy;
- uprawdopodobnienie uzyskania korzyści ekonomicznych z tytułu sprzedaży dóbr;
- uwzględnianie ryzyka związanego z przychodami, w tym ryzyka kredytowego;
- umowy wieloelementowe – zidentyfikowanie poszczególnych elementów umowy;
- umowy wieloelementowe – przypisanie wynagrodzenia
za wykonanie umowy sprzedaży do poszczególnych jej elementów; - umowy wieloelementowe – ujęcie przychodów związanych
z poszczególnymi elementami umowy sprzedaży; - odraczanie ujęcia przychodów niespełniających warunków ich ujęcia.
- Umowy sprzedaży i warunki w nich zawarte:
- umowa pośrednictwa w sprzedaży;
- sprzedaż komisowa;
- sprzedaż warunkowa;
- sprzedaż ze wstrzymaną dostawą;
- programy lojalnościowe;
- sprzedaż promocyjna;
- transakcje barterowe;
- przychody z tytułu ponadstandardowej gwarancji;
- umowy z udzielonym przyrzeczeniem odkupu.
- Zmniejszenie przychodów:
- pomniejszenie przychodów o zwroty;
- sprzedaż wysyłkowa;
- rabaty i opusty;
- dodatkowe ustalenia umów sprzedaży – pomniejszenia przychodów czy zwiększenie kosztów.
- Dopłaty do cen i dotacje przedmiotowe.
- Przychody:
- KSR nr 10 „Umowy o partnerstwie publiczno-prywatnym oraz umowy koncesji na roboty budowlane lub usługi”:
- Umowy o partnerstwie publiczno-prywatnym oraz umów koncesji – definicje, zakres.
- Przychody i koszty związane z realizacją umów o partnerstwie i umów koncesji – ujęcie w księgach rachunkowych.
- Dyskusja ze słuchaczami – pytania i odpowiedzi
20.06 – Małgorzata Mazurkiewicz (4 godziny wykładowe):
- KSR nr 13 „Koszt wytworzenia jako podstawa wyceny produktów”:
- Zasady wyceny produktów.
- Zakres kosztu wytworzenia produktów i jego elementy.
- Zmienne i stałe koszty pośrednie produkcji.
- Rozliczanie i przypisanie kosztów pośrednich produkcji do produkcji.
- Zdolności produkcyjne oraz niewykorzystane zdolności produkcyjne
i wpływ ich wykorzystania na wycenę produktów. - Uproszczenia przy ustalaniu kosztu wytworzenia zapasu produktów.
- Dyskusja ze słuchaczami – pytania i odpowiedzi
25.06 – Agnieszka Gajewska (4 godziny wykładowe):
- KSR nr 3 „Niezakończone usługi budowlane:
- Identyfikacja umów o usługę.
- Łączenie i dzielenie umów o usługę.
- Ustalanie stopnia zaawansowania umowy.
- Koszty i przychody z tytułu umów o usługę.
- Podatek odroczony dotyczący usług niezakończonych.
- Ujawnienia w sprawozdaniu finansowym.
- KSR nr 8 „Działalność deweloperska”:
- Działalność deweloperska – definicje, zakres.
- Klasyfikacja umów ze względu na charakter przedsięwzięcia.
- Rozpoczęcie i zakończenie przedsięwzięcia deweloperskiego.
- Koszty i przychody w działalności deweloperskiej.
- Ujawnienie działalności deweloperskiej w sprawozdaniu finansowym.
- Dyskusja ze słuchaczami – pytania i odpowiedzi.
27.06 – Jadwiga Godlewska (4 godziny wykładowe):
- KSR nr 6 „Rezerwy, bierne rozliczenia międzyokresowe kosztów, zobowiązania warunkowe”:
- Definicja rezerw, biernych rozliczeń międzyokresowych kosztów
i zobowiązań warunkowych. - Prawne wymogi obligujące do tworzenia rezerw, rozliczeń międzyokresowych biernych.
- Umowy powodujące prawdopodobne powstanie obciążenia
w przyszłości. - Bierne rozliczenia międzyokresowe związane ze świadczeniami pracowniczymi.
- Bierne rozliczenia międzyokresowe kosztów związane ze sprzedażą dóbr i usług.
- Rezerwy z tytułu restrukturyzacji.
- Podstawy ujawnienia zobowiązań warunkowych.
- Definicja rezerw, biernych rozliczeń międzyokresowych kosztów
- Dyskusja ze słuchaczami – pytania i odpowiedzi.
02.07 – Małgorzata Mazurkiewicz (6 godzin wykładowych):
- KSR nr 2 „Podatek dochodowy”:
- Podatek bieżący i podatek odroczony – definicje.
- Ustalanie wartości bilansowej i podatkowej składników aktywów i pasywów.
- Tworzenie aktywów i rezerw z tytułu podatku odroczonego.
- Ujęcie odroczonego podatku dochodowego w księgach rachunkowych i w sprawozdaniu finansowym.
- Sytuacje szczególne w zakresie rozpoznania odroczonego podatku dochodowego.
- Odroczony podatek dochodowy w skonsolidowanym sprawozdaniu finansowym.
- Dyskusja ze słuchaczami – pytania i odpowiedzi.
Dodatkowe informacje
Wybór formy szkolenia w chwili zapisu.
Szkolenie stacjonarne.
Cena obejmuje: udział w kursie, autorskie materiały szkoleniowe, serwis kawowy.
Zajęcia odbywać się będą w O/O SKwP w Warszawie w godzinach 9:00 – 12:15 oraz 9:00 – 14:15
Przed szkoleniem otrzymają Państwo:
- dostęp do spotkania video z wykładowcą za pośrednictwem programu/aplikacji Microsoft Teams.
- materiały szkoleniowe w formie elektronicznej.
Szkolenie trwa 24 godziny wykładowe realizowane w ciągu pięciu dni szkoleniowych i składa się z sesji video z wykładowcą:
Czterogodzinny dzień wykładowy:
- Sesja video I 9.00 – 10.30
- Sesja video II 10.45 – 12.15
Sześciogodzinny dzień wykładowy:
- Sesja video I 9.00 – 10.30
- Sesja video II 10.45 – 12.15
- Sesja video III 12.45 – 14.15
- komputer z kamerą i głośnikiem,
- stabilny dostęp do Internetu
Na szkolenia z tego cyklu dla członków jest przewidziany 10% rabat – przy zgłoszeniu tylko na jedno szkolenie.
Dodatkowo promocja dla uczestników przy zgłoszeniu na dwa lub trzy szkolenia:
- cena kursów dla osób (firm) korzystających ze wszystkich trzech szkoleń w ramach cyklu „Poznaj Krajowe Standardy Rachunkowości i stosuj w praktyce” – 2.835,00 zł za trzy moduły (dla członków Stowarzyszenia – 2.551,00 zł za trzy moduły),
- cena kursów dla osób (firm) korzystających z dwóch szkoleń 16 godzinnych w ramach cyklu „Poznaj Krajowe Standardy Rachunkowości i stosuj w praktyce” – 1.640,00 zł za dwa moduły (dla członków Stowarzyszenia – 1.476,00 zł za dwa moduły),
cena kursów dla osób (firm) korzystających z dwóch szkoleń – 16 godzinnego oraz 24 godzinnego w ramach cyklu „Poznaj Krajowe Standardy Rachunkowości i stosuj w praktyce” – 2.175,00 zł za dwa moduły (dla członków Stowarzyszenia – 2.050,00 zł za dwa moduły).