Miejsce:
on-line
Typ:
Szkolenie
Tryb:

Cel

Celem kursu jest:

  • doskonalenie wiedzy osób wykonujących między innymi następujące zawody: specjalista ds. rachunkowości (kod zawodu 241103), specjalista ds. rachunkowości podatkowej (kod zawodu 241105), główny księgowy (kod zawodu 121101), biegły rewident (kod zawodu 241101) oraz kierownik biura rachunkowości (kod zawodu 121102); zawody te zostały ujęte w klasyfikacji zawodów i specjalności wprowadzonej rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 7 sierpnia 2014 roku w sprawie klasyfikacji zawodów
    i specjalności na potrzeby rynku pracy oraz zakresu jej stosowania
    (t.j. Dz. U. z 2018 roku poz. 227 ze zm.);
  • przekazanie uczestnikom aktualnej i praktycznej wiedzy z zakresu przychodów
    i kosztów operacyjnych oraz podatku dochodowego w Krajowych Standardach Rachunkowości.

Realizacja zakładanego celu kształcenia następuje poprzez:

  1. aktywny udział uczestników w zajęciach,
  2. samokształcenie, czyli samodzielną naukę uczestnika,
  3. analizowanie aktów prawnych.

Korzyści dla uczestników:

Efektem kształcenia powinna być zaktualizowana wiedza zawodowa i umiejętności zawodowe uczestnika z zakresu przychodów i kosztów operacyjnych oraz podatku dochodowego w Krajowych Standardach Rachunkowości, a w szczególności zagadnień, o których mowa w pkt. 6 programu nauczania.

Program

Wykładowcy: Agnieszka Gajewska, Jadwiga Godlewska, Małgorzata Mazurkiewicz

Program kursu (24 godziny wykładowe):

 

18.06 – Agnieszka Gajewska (6 godzin wykładowych):

  1. KSR nr 15 „Przychody ze sprzedaży wyrobów, półproduktów, towarów i materiałów:
    1. Przychody:
      1. ogólne zasady ustalania i ujmowania przychodów ze sprzedaży dóbr;
      2. analiza umowy sprzedaży zawartej między dostawcą i nabywcą dóbr oraz treść ekonomiczna transakcji;
      3. wynagrodzenie należne dostawcy z tytułu umowy sprzedaży dóbr zawartej z nabywcą;
      4. wycena i ujmowanie przychodów wyrażonych w walutach obcych;
      5. przekazanie nabywcy znaczących korzyści i ryzyka związanych
        ze sprzedawanym dobrem;
      6. wiarygodne ustalenie kosztów realizacji umowy;
      7. koszty doprowadzenia do zawarcia umowy;
      8. uprawdopodobnienie uzyskania korzyści ekonomicznych z tytułu sprzedaży dóbr;
      9. uwzględnianie ryzyka związanego z przychodami, w tym ryzyka kredytowego;
      10. umowy wieloelementowe – zidentyfikowanie poszczególnych elementów umowy;
      11. umowy wieloelementowe – przypisanie wynagrodzenia
        za wykonanie umowy sprzedaży do poszczególnych jej elementów;
      12. umowy wieloelementowe – ujęcie przychodów związanych
        z poszczególnymi elementami umowy sprzedaży;
      13. odraczanie ujęcia przychodów niespełniających warunków ich ujęcia.
    2. Umowy sprzedaży i warunki w nich zawarte:
      1. umowa pośrednictwa w sprzedaży;
      2. sprzedaż komisowa;
      3. sprzedaż warunkowa;
      4. sprzedaż ze wstrzymaną dostawą;
      5. programy lojalnościowe;
      6. sprzedaż promocyjna;
      7. transakcje barterowe;
      8. przychody z tytułu ponadstandardowej gwarancji;
      9. umowy z udzielonym przyrzeczeniem odkupu.
    3. Zmniejszenie przychodów:
      1. pomniejszenie przychodów o zwroty;
      2. sprzedaż wysyłkowa;
      3. rabaty i opusty;
      4. dodatkowe ustalenia umów sprzedaży – pomniejszenia przychodów czy zwiększenie kosztów.
    4. Dopłaty do cen i dotacje przedmiotowe.
  2. KSR nr 10 „Umowy o partnerstwie publiczno-prywatnym oraz umowy koncesji na roboty budowlane lub usługi”:

    1. Umowy o partnerstwie publiczno-prywatnym oraz umów koncesji – definicje, zakres.
    2. Przychody i koszty związane z realizacją umów o partnerstwie i umów koncesji – ujęcie w księgach rachunkowych.
  3. Dyskusja ze słuchaczami – pytania i odpowiedzi

20.06 – Małgorzata Mazurkiewicz (4 godziny wykładowe):

  1. KSR nr 13 „Koszt wytworzenia jako podstawa wyceny produktów”:
    1. Zasady wyceny produktów.
    2. Zakres kosztu wytworzenia produktów i jego elementy.
    3. Zmienne i stałe koszty pośrednie produkcji.
    4. Rozliczanie i przypisanie kosztów pośrednich produkcji do produkcji.
    5. Zdolności produkcyjne oraz niewykorzystane zdolności produkcyjne
      i wpływ ich wykorzystania na wycenę produktów.
    6. Uproszczenia przy ustalaniu kosztu wytworzenia zapasu produktów.
  2. Dyskusja ze słuchaczami – pytania i odpowiedzi

25.06 – Agnieszka Gajewska (4 godziny wykładowe):

  1. KSR nr 3 „Niezakończone usługi budowlane:
    1. Identyfikacja umów o usługę.
    2. Łączenie i dzielenie umów o usługę.
    3. Ustalanie stopnia zaawansowania umowy.
    4. Koszty i przychody z tytułu umów o usługę.
    5. Podatek odroczony dotyczący usług niezakończonych.
    6. Ujawnienia w sprawozdaniu finansowym.
  2. KSR nr 8 „Działalność deweloperska”:
    1. Działalność deweloperska – definicje, zakres.
    2. Klasyfikacja umów ze względu na charakter przedsięwzięcia.
    3. Rozpoczęcie i zakończenie przedsięwzięcia deweloperskiego.
    4. Koszty i przychody w działalności deweloperskiej.
    5. Ujawnienie działalności deweloperskiej w sprawozdaniu finansowym.
  3. Dyskusja ze słuchaczami – pytania i odpowiedzi.

27.06 – Jadwiga Godlewska (4 godziny wykładowe):

  1. KSR nr 6 „Rezerwy, bierne rozliczenia międzyokresowe kosztów, zobowiązania warunkowe”:
    1. Definicja rezerw, biernych rozliczeń międzyokresowych kosztów
      i zobowiązań warunkowych.
    2. Prawne wymogi obligujące do tworzenia rezerw, rozliczeń międzyokresowych biernych.
    3. Umowy powodujące prawdopodobne powstanie obciążenia
      w przyszłości.
    4. Bierne rozliczenia międzyokresowe związane ze świadczeniami pracowniczymi.
    5. Bierne rozliczenia międzyokresowe kosztów związane ze sprzedażą dóbr i usług.
    6. Rezerwy z tytułu restrukturyzacji.
    7. Podstawy ujawnienia zobowiązań warunkowych.
  2. Dyskusja ze słuchaczami – pytania i odpowiedzi.

02.07 – Małgorzata Mazurkiewicz (6 godzin wykładowych):

  1. KSR nr 2 „Podatek dochodowy”:
    1. Podatek bieżący i podatek odroczony – definicje.
    2. Ustalanie wartości bilansowej i podatkowej składników aktywów i pasywów.
    3. Tworzenie aktywów i rezerw z tytułu podatku odroczonego.
    4. Ujęcie odroczonego podatku dochodowego w księgach rachunkowych i w sprawozdaniu finansowym.
    5. Sytuacje szczególne w zakresie rozpoznania odroczonego podatku dochodowego.
    6. Odroczony podatek dochodowy w skonsolidowanym sprawozdaniu finansowym.
  2. Dyskusja ze słuchaczami – pytania i odpowiedzi.

 

Dodatkowe informacje

Szkolenie hybrydowe
Udział możliwy w formie stacjonarnej lub on-line.
Wybór formy szkolenia w chwili zapisu.

Szkolenie stacjonarne.
Cena obejmuje: udział w kursie, autorskie materiały szkoleniowe, serwis kawowy.
Zajęcia odbywać się będą w O/O SKwP w Warszawie w godzinach 9:00 – 12:15 oraz 9:00 – 14:15

Szkolenie on-line.
Uczestnictwo w szkoleniu on-line wymaga wcześniejszej opłaty.
Przed szkoleniem otrzymają Państwo:
  • dostęp do spotkania video z wykładowcą za pośrednictwem programu/aplikacji Microsoft Teams.
  • materiały szkoleniowe w formie elektronicznej.

Szkolenie trwa 24 godziny wykładowe realizowane w ciągu pięciu dni szkoleniowych i składa się z sesji video z wykładowcą:

Czterogodzinny dzień wykładowy:

  • Sesja video I 9.00 – 10.30
  • Sesja video II 10.45 – 12.15

Sześciogodzinny dzień wykładowy:

  • Sesja video I 9.00 – 10.30
  • Sesja video II 10.45 – 12.15
  • Sesja video III 12.45 – 14.15

 

Wymagania techniczne
  • komputer z kamerą i głośnikiem,
  • stabilny dostęp do Internetu

 

Na szkolenia z tego cyklu dla członków jest przewidziany 10% rabat – przy zgłoszeniu tylko na jedno szkolenie.

Dodatkowo promocja dla uczestników przy zgłoszeniu na dwa lub trzy szkolenia:

  • cena kursów dla osób (firm) korzystających ze wszystkich trzech szkoleń w ramach cyklu „Poznaj Krajowe Standardy Rachunkowości i stosuj  w praktyce” – 2.835,00 zł za trzy moduły (dla członków Stowarzyszenia – 2.551,00 zł za trzy moduły),
  • cena kursów dla osób (firm) korzystających z dwóch szkoleń 16 godzinnych w ramach cyklu „Poznaj Krajowe Standardy Rachunkowości i stosuj w praktyce” – 1.640,00 zł za dwa moduły (dla członków Stowarzyszenia – 1.476,00 zł za dwa moduły),

cena kursów dla osób (firm) korzystających z dwóch szkoleń – 16 godzinnego oraz 24 godzinnego w ramach cyklu  „Poznaj Krajowe Standardy Rachunkowości i stosuj w praktyce” – 2.175,00 zł za dwa moduły (dla członków Stowarzyszenia – 2.050,00 zł za dwa moduły).

Płocka 17 lok. 25
01-231 Warszawa

tel. 885 305 645


PKO Bank Polski S.A. 31 1020 1156 0000 7402 0007 5119