Miejsce:
Warszawa
Typ:
Szkolenie
Tryb:
Szkolenie krótkie (9:00-16:00)

Cel

Celem szkolenia jest usystematyzowanie i rozszerzenie wiedzy w zakresie prawidłowego sporządzania oraz korygowania dokumentów zgłoszeniowych i rozliczeniowych w przypadkach, które występują nie zawsze i nie każdego płatnika. Przedstawione zostaną również rzadziej wykorzystywane funkcjonalności programu, które są przydatne w określonych  sytuacjach. Przykładowo: konieczność usunięcia z bieżącej bazy roboczej kompletu danych wybranego płatnika.

Korzyści:
Uczestnictwo w warsztatach pozwala z jednej strony na udoskonalenie praktycznych umiejętności korzystania z różnych funkcjonalności programu PŁATNIK ZUS, a z drugiej na poszerzenie wiedzy teoretycznej za zakresu rozliczeń płatników z ZUS.

Forma realizacji:
Forma stacjonarna. Szkolenie ma charakter warsztatowy. Uczestnicy pracują na samodzielnych stanowiskach komputerowych z zainstalowanym programem PŁATNIK ZUS w najnowszej wersji i z przygotowaną bazą z danymi do ćwiczeń.

Adresaci szkolenia:
Szkolenie przeznaczone  jest dla osób, które znają podstawowe zasady funkcjonowania  programu PŁATNIK ZUS i chcą podnieść swoje kwalifikacje, a także zdobyć nowe umiejętności z zakresu komunikacji z ZUS.

Program

Wykładowca: Bożenna Rumszus – specjalista z zakresu programu PŁATNIK

Program kursu (8 godzin wykładowych):
  1. Konfiguracja programu:
    • ustawienia: parametrów programu,
    • ustawienia bazy danych, w tym: statystyka, optymalizacja i migracja bazy danych,
    • konfigurowanie archiwum dla bieżącej bazy roboczej,
    • ustawienia pasków narzędzi,
    • definiowanie lokalizacji raportów pobieranych z ZUS.
  2. Wykorzystanie programu w pracy płatnika wielooddziałowego, z przekazem dokumentów do ZUS przez centralę firmy:
    • sporządzanie dokumentów zgłoszeniowych i rozliczeniowych w oddziałach,
    • przekazywanie danych do centrali (różne metody agregacji danych),
    • symulacja przekazu danych z centrali do ZUS (raportowanie wysyłki z podziałem na oddziały) .
  3. Przenoszenie danych z dokumentów zgłoszeniowych i rozliczeniowych wystawianych w programie PŁATNIK do arkusza EXCEL.
  4. Dokumentacja zgłoszeniowa i rozliczeniowa – wybrane przypadki, w tym:
    • kontrakt menedżerski,
    • pracownik podejmujący pracę na etat w trakcie urlopu rodzicielskiego,
    • pracownik wykonujący umowę zlecenia w trakcie urlopu wychowawczego,
    • pracownik młodociany,
    • zasiłek macierzyński podwyższony do wysokości świadczenia rodzicielskiego,
    • zgon ubezpieczonego,
    • kilka, równocześnie wykonywanych przez ubezpieczonego, umów zleceń,
    • jednoosobowa działalność gospodarcza,
    • wspólnik spółki komandytowej,
    • ćwiczenia wojskowe ubezpieczonego będącego przedsiębiorcą,
    • dodatek stażowy jako przykład przychodu niepomniejszanego za okres choroby z możliwością wyłączenia go z podstawy na ubezpieczenia emerytalne i rentowe.
    • praca w szczególnych warunkach lub o szczególnym charakterze.
  5. Zasady sporządzania formularzy dotyczących skrócenia okresu przechowywania akt pracowniczych.
  6. Wykorzystanie opcji zasilenia inicjalnego.
  7. Korygowanie dokumentów ubezpieczeniowych:
    • zawiadomienia o błędach przekazane płatnikowi przez ZUS,
    • rozbieżności pomiędzy ZUS DRA a WDR ZUS,
    • zastosowanie formularza ZUS KOA,
    • prawidłowe korygowanie kodu tytułu do ubezpieczeń, zakresu ubezpieczenia i dat ubezpieczenia, w tym: osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą,
    • korekta podstaw wymiaru i kwot składek w raportach rozliczeniowych skorygowanych przez ZUS w związku z przekroczeniem rocznego limitu podstawy na ubezpieczenia emerytalne i rentowe,
    • korekty danych wykazywanych w raporcie ZUS RPA,
    • korekty rozliczeń absencji ubezpieczonych, w tym nieobecności chorobowej po uznaniu jej jako powstałej w wyniku wypadku przy pracy
  8. Praca z wieloma płatnikami i wieloma bazami danych:
    • przekazywanie danych do ZUS za innych płatników,
    • przenoszenie wybranych danych o ubezpieczonych i ich rozliczeniach składkowych z jednej bazy danych do drugiej,
    • usuwanie z bieżącej bazy roboczej kompletu danych płatnika składek,
    • transfer wybranych danych o ubezpieczonych do innego płatnika składek.
  9. Archiwizacja danych:
    • archiwizacja zestawu dokumentów,
    • archiwizacja kompletu danych płatnika składek.
  10. Odpowiedzi na pytania uczestników szkolenia.

Dodatkowe informacje

Szkolenie stacjonarne.

Cena obejmuje: udział w kursie, autorskie materiały szkoleniowe, serwis kawowy.
Zajęcia odbywać się będą w godzinach 9.15 – 16.00.

Płocka 17 lok. 25
01-231 Warszawa

tel. 885 305 645


PKO Bank Polski S.A. 31 1020 1156 0000 7402 0007 5119