Miejsce:
on-line
Typ:
Szkolenie
Tryb:
Szkolenie krótkie (9:00-16:00)

Program

Wykładowca: Michał Staniek – radca prawny, doradca podatkowy

Program kursu (8 godzin wykładowych):

  1. Kontrola podatkowa i czynności sprawdzające – jak przebiega i jak się do nich przygotować?
    • Czynności sprawdzające a postępowanie sprawdzające – na czym polega różnica? Jakie uprawnienia maja kontrolujący? Jakich dokumentów może żądać organ podatkowy?
    • Samodzielna weryfikacja rozliczeń – w jaki sposób ją przeprowadzić, zanim kontroler wejdzie do firmy? Jakie błędy można poprawić w trakcie trwania kontroli? Czy zawsze trzeba korygować deklarację? Jak kwestionować ustalenia organu?
    • Czy warto składać zastrzeżenia do protokołu kontroli?
    • Jaka jest wysokość kar z KKS? Za co można zostać ukaranym mandatem karno-skarbowym?
    • Co się zmieni w kontrolach w 2021 r.
  2. Najczęstsze uchybienia w firmie – na co zwracać uwagę?
    • Obligatoryjny a fakultatywny split payment – jak wykazać w JPK?
    • Płatności w ramach transakcji o wartości powyżej 15 tyś zł. Jak ustalić wartość transakcji gdy umowa ma charakter ramowy, zawarta jest na czas określony lub nieokreślony? Jak fiskus interpretuje wartość transakcji
    • Podatek u źródła – kiedy trzeba posiadać certyfikat rezydencji podatkowej kontrahenta? Jakie inne dokumenty należy gromadzić? Jak długo ważny jest certyfikat rezydencji? Zasady składania informacji IFT.
    • Wydatki na cele osobiste a koszty podatkowe – Czy wydatki na ubranie, rower, hulajnogę, ekspres do kawy, okulary, itd., mogą być kosztem podatkowym?
    • Pracownicze nieodpłatne świadczenia – kiedy stanowią przychód podatkowy pracownika? Kiedy mogą być kosztem podatkowym firmy?
    • Wydatki na reprezentację – czy lunch biznesowy może być kosztem podatkowym? Jakie inne wydatki fiskus uznaje za reprezentację? Kiedy trzeba dokonać alokacji kosztów podatkowych?
    • Usługi o charakterze niematerialnym – jak je dokumentować
    • Zakup usług od prezesa, udziałowca, wspólnika w spółce lub innych podmiotów powiązanych
  3. Obowiązki księgowego oraz biura rachunkowego
    • Zadania biur rachunkowych i księgowych
      • umowa o świadczenie usług księgowych – co powinna zawierać?
      • jak chronić swoje interesy?
    • Czy księgowa jest od „spraw wszelakich”?
      • Jak bezpiecznie rozliczać usługi dodatkowe?
      • Czy księgowa ponosi odpowiedzialność za realizację innych zadań niż „księgowanie”?
      • zadania wynikające z innych przepisów niż ustawa o rachunkowości
    • Zasady odpowiedzialności przy pomocy w rozliczaniu tarcz finansowych (PFR) i innych dodatkowych zadań „zleconych” księgowej
    • Kiedy pomoc klientowi staję się czynnościami doradztwa podatkowego? Gdzie jest granica?
  4. Cywilnoprawna odpowiedzialność księgowego
    • Odpowiedzialność kontraktowa (art. 471 i nast. KC) – na co zwracać uwagę przy zawieraniu umów z obsługiwanymi podmiotami
    • Odpowiedzialność pracownicza (art. 114 i nast. KP)
    • Odpowiedzialność księgowej za realizację innych zadań niż „księgowanie”
  5. Prawo karne oraz karno-skarbowe
    • Przesłanki odpowiedzialności karnej oraz karno-skarbowej
    • Kiedy księgowy może zostać uznany za (współ)winnego przestępstwa?
    • Sprawstwo polecające jako szczególny rodzaj podstawy odpowiedzialności karno-skarbowej (art. 9 § 3 KKS)
    • Na jakie zachowania księgowy powinien uważać – przykładowe przestępstwa (wykroczenia) skarbowe (Kodeks karny, Kodeks Karny Skarbowy, Ustawa o Rachunkowości, Ustawa o doradztwie podatkowym)
    • Czynny żal, jako sposób ochrony przed ukaraniem za popełnienie przestępstwa (wykroczenia) skarbowego (art. 16 KKS)
  6. Obowiązki księgowych w zakresie raportowania schematów podatkowych
    • Kiedy trzeba raportować schematy podatkowe? Jak je rozpoznać?
    • Na jakie operacje gospodarcze powinni księgowi zwracać szczególną uwagę – przykłady schematów podatkowych
    • Kim jest kwalifikowany korzystający?
    • Obowiązki i odpowiedzialności promotora, korzystającego i wspomagającego – czy księgowa może być promotorem lub wspomagającym?
  7. Odpowiedzi na pytania uczestników szkolenia

Dodatkowe informacje

Szkolenie on-line.
Uczestnictwo w szkoleniu wymaga wcześniejszej opłaty.

Przed szkoleniem otrzymają Państwo:

  • dostęp do spotkania video z wykładowcą za pośrednictwem programu/aplikacji Microsoft Teams,
  • materiały szkoleniowe w formie elektronicznej.

Szkolenie trwa 8 godzin wykładowych i składa się z sesji video z wykładowcą:

  • Sesja video I 9.00 – 10.30
  • Sesja video II 10.45 – 12.15
  • Sesja video III 12.45 – 14.15
  • Sesja video IV 14.45 – 16.15
Wymagania techniczne
  • komputer z kamerą i głośnikiem,
  • stabilny dostęp do Internetu.
Płocka 17 lok. 25
01-231 Warszawa

tel. 885 305 645


PKO Bank Polski S.A. 31 1020 1156 0000 7402 0007 5119