Miejsce:
on-line
Typ:
Szkolenie
Tryb:
Terminy

Cel

Szkolenie skierowane jest do księgowych, przedsiębiorców i innych osób, które w ramach swojej pracy mają do czynienia z fakturami sprzedaży albo zakupu, wystawiają faktury, dokonują oceny merytorycznej i formalnej prawidłowości faktur zakupu czy sprzedaży, rozliczają faktury, księgują faktury, przygotowują rozliczenia podatkowe i decydują o momencie ujęcia faktury w ewidencjach dla potrzeb rozliczeń podatkowych, rozliczają faktury korygujące po stronie sprzedaży lub zakupu.

 

Podczas szkolenia zostaną omówione zmiany w zasadach funkcjonowania obligatoryjnego KSeF i e-faktury wynikające z nowelizacji przepisów przygotowanej wiosną 2024 r.

Szkolenie zostało podzielone na cztery części tak, aby kompleksowo przedstawić wprowadzane zmiany prawne oraz ich praktyczne skutki.

Część pierwsza to omówienie zmian w zakresie przepisów regulujących obowiązkowy KSeF i e-fakturę wynikających z nowelizacji przepisów. Cześć druga to omówienie wybranych najistotniejszych, praktycznych aspektów posługiwania się e-fakturami, fakturami elektronicznymi i fakturami papierowymi (pierwotnymi, zaliczkowymi, rozliczeniowymi i ich korektami) w okresie obowiązkowego KSeF. Część trzecia to przedstawienie wybranych aspektów konstrukcji umów i procedur związanych z obowiązkowym KSeF i e-fakturą. Z kolei część IV to przedstawienie praktycznego posługiwania się Aplikacją Podatnika KSeF i aplikacją e-mikrofirma dla potrzeb korzystania z KSeF i wystawiania e-faktur. 

 

Dzięki szkoleniu uczestnicy uzyskają kompleksową wiedzę na temat zasad funkcjonowania obligatoryjnego KSeF i e-faktury oraz ich praktycznych konsekwencji.

Program

Wykładowca: Cezary Pieńkosz  doradca podatkowy

Program kursu (8 godzin wykładowych):

  1. Zmiany dotyczące obowiązkowego KSeF i e-faktury wynikające z nowelizacji przepisów:
    • W jakich przypadkach wystawianie e-faktur w KSeF będzie obowiązkowe, a w jakim zakresie fakultatywne?
    • Od kiedy korzystanie z KSeF będzie obowiązkowe?
    • Na czym polegają i w jakim okresie będą obowiązywały rozwiązania przejściowe? Jakie spowodują konsekwencje? (polecenie przelewu, MPP, faktury z kas rejestrujących, paragon z NIP do 450 PLN, nowy tryb „off-line”)
    • Na czym polega nowy tryb „off-line” i kiedy będzie stosowany?
    • Na czym polega i kiedy będzie występowała konieczność samoidentyfikacji nabywcy? Jakie będą konsekwencje w przypadku braku albo błędnej samoidentyfikacji?
    • Jakie konsekwencje spowoduje naruszenie obowiązków w zakresie wystawiania e-faktur w KSeF na gruncie VAT a jakie na gruncie podatku dochodowego? (CIT, PIT, zryczałtowany podatek dochodowy)
    • Czym są certyfikaty wystawcy do kodów QR?
    • Jakie rodzaje e-faktur będą wystawiane w okresie obowiązkowego KSeF?
    • Jakie są różnice między e-fakturą (e-fakturą korygującą) w okresie obowiązkowego i fakultatywnego KSeF?
    • Jakie zmiany w strukturze e-faktury zostaną wprowadzone w związku z obowiązkowym KSeF?
    • Na jakich zasadach będą funkcjonowały w okresie obowiązkowego KSeF tryby nadzwyczajne wystawiania faktury? (tryb „off-line”, niedostępność KSeF, awaria) Jakie będą wywoływały konsekwencje?
    • Jakie ostatecznie w KSeF będą rodzaje uprawnień? W jaki sposób będzie można nadawać uprawnienia? Jakie będą ostatecznie sposoby weryfikacji tożsamości i uwierzytelniania w KSeF?
    • Jak w praktyce będzie funkcjonował kod QR?
    • Jakie zmiany obowiązkowy KSeF spowoduje w JPK_VAT i od kiedy?
  2. Wybrane aspekty posługiwania się e-fakturami, fakturami elektronicznymi i fakturami papierowymi (pierwotnymi, zaliczkowymi, rozliczeniowymi i ich korektami) w okresie obowiązkowego KSeF:
    • Jakie kryterium decyduje o tym w jakiej postaci została wystawiona faktura? Jak się w tym nie pogubić?
    • W którym momencie następuje wystawienie faktury? Jak sytuacje nadzwyczajne polegające na braku możliwości wystawienia faktury w KSeF wpływają na identyfikację daty wystawienia faktury?
    • W którym momencie następuje otrzymanie faktury? Jak sytuacja nadzwyczajne polegające na braku możliwości wystawienia faktury w KSeF wpływają na identyfikację daty otrzymania faktury? Jak postać faktury wpływa na odliczenie podatku naliczonego?
    • Na jakie elementy treści faktury należy zwrócić szczególną uwagę w kontekście e-faktur?
    • Czym jest wizualizacja faktury?
    • Jak ustalić prawidłowy kurs waluty obcej do przeliczenia kwot z faktury na PLN w okresie obowiązkowego KSeF?
    • Jak w praktyce rozliczać po stronie sprzedaży i zakupu faktury korygujące dotyczące transakcji krajowych, a jak faktury korygujące dotyczące transakcji międzynarodowych, w zależności od tego czy są one w postaci e-faktury, faktury elektronicznej czy faktury papierowej?
  3. Wybrane aspekty konstrukcji umów i procedur związanych z obowiązkowym KSeF i e-fakturą:
    • Jakie umowy i w jakim zakresie wymagają zmian z perspektywy obowiązkowego KSeF? Na jakie zapisy należy zwrócić szczególną uwagę z perspektywy umów zawieranych między sprzedawcą a nabywcą, a na jakie z perspektywy relacji między biurem rachunkowym a jego klientem?
    • Jakie procedury wewnętrzne należy wprowadzić z perspektywy zapewnienia rzetelności faktury i poprawności wystawienia faktury?
    • Jakie procedury wewnętrzne należy wprowadzić z perspektywy weryfikacji rzetelności faktury zakupu?
  4. Posługiwanie się Aplikacją Podatnika KSeF i aplikacją e-mikrofirma:
    • Jak w praktyce nadawać uprawnienia przy pomocy Aplikacji Podatnika KSeF?
    • Jak w praktyce wystawiać faktury/faktury korygujące przy pomocy Aplikacji Podatnika KSeF/aplikacji e-mikrofirma?
  5. Odpowiedzi na pytania uczestników szkolenia. Dyskusja.

Dodatkowe informacje

Szkolenie on-line.
Uczestnictwo w szkoleniu on-line wymaga wcześniejszej opłaty.
Przed szkoleniem otrzymają Państwo:
  • dostęp do spotkania video z wykładowcą za pośrednictwem programu/aplikacji Microsoft Teams.
  • materiały szkoleniowe w formie elektronicznej.

Szkolenie trwa 8 godzin wykładowych i składa się z sesji video z wykładowcą:

  • Sesja video I 9.00 – 10.30
  • Sesja video II 10.45 – 12.15
  • Sesja video III 12.45 – 14.15
  • Sesja video IV 14.30 – 16.00
Wymagania techniczne
  • komputer z kamerą i głośnikiem,
  • stabilny dostęp do Internetu
Płocka 17 lok. 25
01-231 Warszawa

tel. 885 305 645


PKO Bank Polski S.A. 31 1020 1156 0000 7402 0007 5119