Miejsce:
on-line
Typ:
Szkolenie
Tryb:
Szkolenie krótkie (9:00-16:00)

Cel

Szkolenie skierowane jest do osób, które w ramach obowiązków zawodowych mają do czynienia z fakturami sprzedaży albo zakupu, czyli wystawiają faktury, dokonują oceny merytorycznej i formalnej prawidłowości faktur zakupu czy sprzedaży, rozliczają faktury, księgują faktury, przygotowują rozliczenia podatkowe i decydują o momencie ujęcia faktury w ewidencjach dla potrzeb rozliczeń podatkowych, rozliczają faktury korygujące po stronie sprzedaży lub zakupu.

W związku z wprowadzeniem KSeF i e-faktury (faktury ustrukturyzowanej) (do 30.06.2024 r. jako rozwiązania dobrowolnego, a od 01.07.2024 r. dla podatników VAT czynnych jako rozwiązania obowiązkowego) osoby zajmujące się fakturami mogą mieć do czynienia z e-fakturą (ustrukturyzowaną), fakturą elektroniczną czy fakturą papierową. Każda z tych form faktury ma swoją specyfikę z perspektywy stawianych im wymogów i zasad ich rozliczenia podatkowego. W trakcie szkolenia uczestnicy dowiedzą się jakie wymogi są wspólne dla wszystkich form faktur a jakie dotyczą poszczególnych z nich, jakie wymogi wpływają na sposób podatkowego rozliczenia faktury. Uczestnicy dowiedzą się także, jak należy zachować się w przypadku niedostępności KSeF – w zależności od towarzyszącej jej przyczyny – i jak to wpływa na proces wystawiania faktury i jej rozliczania.

Dzięki szkoleniu uczestnicy będą potrafili ocenić w jakich przypadkach, od kiedy i na kim będzie ciążył obowiązek posługiwania się e-fakturą, jakie są najważniejsze wymogi stawiane fakturom i ich szczególnej formie – e-fakturze (ustrukturyzowanej), a także jakie są najważniejsze zasady rozliczania faktur, z uwzględnieniem różnic warunkowanych formą faktury (e-faktura, elektroniczna, papierowa).

Program

Wykładowca: Cezary Pieńkosz  doradca podatkowy

Program kursu (8 godzin wykładowych):

  1. Dlaczego należy znać regulacje dotyczące faktur?
    • Znaczenie faktur dla rozliczeń podatkowych
    • Kodeks karny skarbowy
    • Kodeks karny
    • Dodatkowe zobowiązanie podatkowe z tytułu VAT
    • Kara administracyjna na podstawie ustawy o VAT w przypadku e-faktury
    • Na samym początku nie będzie kar … czy na pewno?
  2. E-faktura – podstawowe kwestie:
    • Co to jest e-faktura?
    • Jakie wymogi trzeba spełnić, aby wystawiać e-faktury?
    • Na czym polega wystawienie e-faktury?
    • Kto, od kiedy i w jakich przypadkach ma obowiązek wystawiania e-faktur?
  3. Wymogi prawne dotyczące treści faktury:
    • Faktury dokumentujące wykonanie świadczenia
    • Faktury dokumentujące otrzymanie „zaliczki”
    • Faktury rozliczeniowe
    • Faktury dokumentujące wykonanie świadczenia i uwzględniające otrzymanie zaliczki w tym samym miesiącu (zmiany w przepisach od 1 września 2023 r.)
    • Faktury korygujące
  4. Wymogi dotyczące e-faktury wynikające z obowiązującej struktury:
    • Faktury dokumentujące wykonanie świadczenia
    • Faktury dokumentujące otrzymanie „zaliczki”
    • Faktury rozliczeniowe
    • Faktury dokumentujące wykonanie świadczenia i uwzględniające otrzymanie zaliczki w tym samym miesiącu
    • Faktury korygujące
    • Różnice między strukturą FA(1) a FA(2)
  5. Faktura elektroniczna, faktura papierowa i e-faktura a sprzedaż:
    • W którym momencie następuje wystawienie faktury?
    • Co oznacza data wystawienia faktury?
    • W jakiem terminie najpóźniej należy wystawić fakturę?
    • Wystawienie faktury a obowiązek podatkowy na gruncie VAT
    • Wystawienie faktury a obowiązek podatkowy na gruncie podatku dochodowego
    • Rozliczanie faktur korygujących
  6. Faktura elektroniczna, faktura papierowa i e-faktura a zakup:
    • Identyfikacja momentu otrzymania faktury
    • W jakich przypadkach moment otrzymania faktury wpływa na rozliczenia podatku naliczonego?
    • Weryfikacja merytoryczna faktury zakupu
    • Rozliczanie faktur korygujących
  7. Sytuacje szczególne a konsekwencje w zakresie wystawiania faktur (faktur korygujących) i rozliczania VAT z tytułu sprzedaży, a także otrzymywania faktur i rozliczania VAT z tytułu zakupu:
    • Prace serwisowe dotyczące KSeF
    • Awaria KSeF w przypadku komunikatu przekazywanego poprzez interfejs
    • Awaria KSeF w przypadku komunikatu przekazywanego poprzez środki masowego
    • Brak możliwości przesłania e-faktury do KSeF po stronie podatnika
  8. Odpowiedzi na pytania uczestników szkolenia. Dyskusja.

Dodatkowe informacje

Szkolenie hybrydowe
Udział możliwy w formie stacjonarnej lub on-line.
Wybór formy szkolenia w chwili zapisu.

Szkolenie stacjonarne.
Cena obejmuje: udział w kursie, autorskie materiały szkoleniowe, serwis kawowy, lunch.
Zajęcia odbywać się będą w O/O SKwP w Warszawie w godzinach 9:00 – 16:00.

Szkolenie on-line.
Uczestnictwo w szkoleniu on-line wymaga wcześniejszej opłaty.
Przed szkoleniem otrzymają Państwo:
  • dostęp do spotkania video z wykładowcą za pośrednictwem programu/aplikacji Microsoft Teams.
  • materiały szkoleniowe w formie elektronicznej.

Szkolenie trwa 8 godzin wykładowych i składa się z sesji video z wykładowcą:

  • Sesja video I 9.00 – 10.30
  • Sesja video II 10.45 – 12.15
  • Sesja video III 12.45 – 14.15
  • Sesja video IV 14.30 – 16.00
Wymagania techniczne
  • komputer z kamerą i głośnikiem,
  • stabilny dostęp do Internetu
Płocka 17 lok. 25
01-231 Warszawa

tel. 885 305 645


PKO Bank Polski S.A. 31 1020 1156 0000 7402 0007 5119