Miejsce:
on-line
Typ:
Szkolenie
Tryb:
Szkolenie krótkie (9:00-16:00)

Program

Wykładowca: Kayyali Samir – doradca podatkowy

Program kursu (8 godzin wykładowych):

  1. Podatek CIT – ogólne zagadnienie:
    • ogólna definicja koszu uzyskania przychodów
    • osiąganie przychodów, zarachowanie i zabezpieczanie źródła przychodów – czym jest?
    • Katalog kosztów niepodatkowych (NKUP)
  2. Podatek PIT – ogólne zagadnienia:
    • nieodpłatne świadczenia i częściowo odpłatne świadczenia
    • źródła przychodów a przypisanie przychodu do danego źródła
    • zwolnienia podatkowe w podatku PIT (świadczenia reklamowe, sprzedaż premiowa, konkursy)
  3. Podatek VAT – ogólne zagadnienia:
    • odliczenie podatku VAT, a związek z działalnością opodatkowaną
    • usługi noclegowe, gastronomiczne, cateringowe – czy można odliczać VAT?
    • Przesłanki wyłączające prawo do odliczenia podatku VAT
    • Darowizny, nieodpłatne świadczenia a naliczenie podatku VAT
    • Próbki, prezenty o małej wartości – definicja, opodatkowanie
  4. Dokumentowanie działań marketingowych, promocyjnych i reklamowych:
    • definicja dowodu i sposoby ich pozyskiwania
    • dokumentowanie konkursów, sprzedaży premiowej, akcji reklamowych i innych działań marketingowych,
    • regulaminy akcji marketingowych oraz regulaminy konkursów i sprzedaży premiowych – na co zwracać uwagę?
    • obowiązki informacyjno-rejestracyjne w przypadku szczególnych działań marketingowych np. loterii (obowiązki wynikające z innych ustaw np. Ustawa hazardowa, prawo celne),
    • działania marketingowe organizowane przy współpracy z agencjami marketingowymi – zasady współpracy, obowiązki stron, wymagane dokumenty.
  5. Reklama i reprezentacja, imprezy, targi, konferencje:
    • pojęcie reklamy i reprezentacji,
    • prezenty dla kontrahentów, pracowników, współpracowników
    • konsumpcja z kontrahentami oraz posiłki dla pracowników – interpretacja ogólna MF
    • imprezy dla kontrahentów oraz imprezy integracyjne dla pracowników,
    • imprezy okolicznościowe i jubileuszowe,
    • szkolenia i konferencje dla kontrahentów,
    • szkolenia, narady, konferencje dla pracowników,
    • wyjazdy krajowe i zagraniczne dla pracowników i kontrahentów,
    • udział w targach, organizacja stanowisk wystawowych,
    • wydatki na wystrój siedziby przedsiębiorstwa
  6. Konkursy dla kontrahentów i pracowników:
    • definicja konkursu – problemy interpretacyjne,
    • organizator konkursu a fundator nagrody w konkursie (organizacja konkursów przez podmioty zewnętrzne),
    • konkursy w środkach masowego przekazu (np. konkursy w Internecie),
    • konkursy dla kontrahentów a konkursy dla pracowników – zakres opodatkowania i zwolnienia w PIT,
    • konkursy a programy motywacyjne – różnice w zakresie opodatkowania.
  7. Premie pieniężne i rabaty:
    • pojęcie premii pieniężnych,
    • premie lojalnościowe i premie jakościowe,
    • premia pieniężna jako rabat, premia pieniężna jako usługa.
  8. Sponsoring:
    • pojęcie sponsoringu w ujęciu prawnym i podatkowym,
    • niezbędne elementy umowy sponsoringu,
    • formy sponsoringu (rzeczowy, pieniężny, właściwy, niewłaściwy),
    • sponsoring a darowizny.
  9. Sprzedaż premiowa:
    • definicja sprzedaży premiowej oraz zasady prowadzenia sprzedaży premiowej,
    • dokumentacja sprzedaży premiowej,
    • usługa jako nagroda w sprzedaży premiowej,
    • sprzedaż premiowa a sprzedaż promocyjna,
    • sprzedaż premiowa – zakres zwolnienia z PIT.
  10. Inne świadczenia na rzecz kontrahentów:
    • przekazywanie biletów do kina i innych miejsc rozrywki oraz kultury,
    • organizacja festynów, koncertów,
    • zapewnianie zakwaterowania i wyżywienia,
    • wręczanie alkoholu i prezentów luksusowych,
  11. Inne świadczenia na rzecz pracowników i współpracowników:
    • świadczenia na rzecz członków rodziny pracownika,
    • strój, ubiór pracowników,
    • abonamenty medyczne,
    • ubezpieczenie OC członków organów spółek,
    • dowóz pracowników do pracy,
    • podnoszenie kwalifikacji zawodowych,
    • należności z tytułu podróży służbowych,
    • bony towarowe dla pracowników,
    • świadczenia wynikające z przepisów BHP,
    • świadczenia socjalne i wynikające z ZFŚS,
    • świadczenia wynikające z regulaminów pracy i układów zbiorowych pracy,
    • samochody i telefony służbowe pracowników wykorzystywane na cele prywatne,
    • karty benefit i multisport.
  12. Odpowiedzi na pytania uczestników szkolenia.

Dodatkowe informacje

Szkolenie on-line.
Uczestnictwo w szkoleniu wymaga wcześniejszej opłaty.

Przed szkoleniem otrzymają Państwo:

  • dostęp do spotkania video z wykładowcą za pośrednictwem programu/aplikacji Microsoft Teams,
  • materiały szkoleniowe w formie elektronicznej.

Szkolenie trwa 8 godzin wykładowych i składa się z sesji video z wykładowcą:

  • Sesja video I 9.00 – 10.30
  • Sesja video II 10.45 – 12.15
  • Sesja video III 12.45 – 14.15
  • Sesja video IV 14.45 – 16.15
Wymagania techniczne
  • komputer z kamerą i głośnikiem,
  • stabilny dostęp do Internetu.
Płocka 17 lok. 25
01-231 Warszawa

tel. 885 305 645


PKO Bank Polski S.A. 31 1020 1156 0000 7402 0007 5119