fbpx

Wyszukiwarka

Arkusz Excel w płacach

  • Kategoria: Kadry / płace
  • Tryb: szkolenie
  • Termin rozpoczęcia: 22-02-2020
  • Koniec zapisów: 22-02-2020
  • Wykładowcy: Rumszus Bożenna

Program

Wykładowca: Bożenna Rumszus – specjalista z zakresu programu EXCEL


Program kursu – 8 godzin wykładowych:

  1. Przetwarzanie oraz redakcja danych osobowych i płacowych pracowników z użyciem wybranych funkcji arkusza EXCEL. Przykłady zastosowania:
    • funkcji tekstowych (w tym funkcji do rozdzielania i łączenia tekstu),
    • funkcji daty i funkcji czasu,
    • funkcji statystycznych  (w tym  funkcji naliczającej średnią arytmetyczną i medianę).
  2. Zastosowanie formuł warunkowych i podsumowywujących w rozliczaniu wynagrodzeń:
    • przykład formuły warunkowej wspomagającej  naliczanie i weryfikację wynagrodzeń,
    • przykład formuły warunkowej do prezentacji danych (wyróżnianie kolorem wybranych wyników rozliczenia),
    • przykład komunikatu ostrzegawczego i podpowiedzi.
  3. Raportowanie danych z rozliczenia wynagrodzeń. Przykłady:
    • filtrowania i sortowania danych,
    • łączenia danych - konsolidacji danych cząstkowych w tabeli zbiorczej,
    • konsolidacji danych z sumowaniem danych cząstkowych.
  4. Wykorzystanie tabel przestawnych w raportowaniu danych płacowych (wynagrodzeń, kosztów uzyskania przychodu, składek przekazywanych do ZUS, zaliczki na PDOF, itp.): 
    • ogólne zasady działania tabel przestawnych,
    • przykład grupowania danych w tabeli przestawnej,
    • zmiana danych źródłowych w tabeli przestawnej,
    • filtrowanie danych z użyciem fragmentatora.
  5. Wymiana danych pomiędzy programami: kadrowo-płacowym, PŁATNIK ZUS, a arkuszem EXCEL:
    • przeniesienie danych z programu PŁATNIK ZUS do arkusza EXCEL,
    • zmiana formatu zapisu liczb w danych wczytanych do arkusza EXCEL,
    • zapis  danych z arkusza EXCEL do pliku w formacie PDF.
  6. Zastosowanie sum częściowych i funkcji wyszukiwania w analizie danych płacowych:
    • przykład użycia sum częściowych,
    • przykład użycia funkcji:  WYSZUKAJ.PIONOWO(),
  7. Praca z formułami zagnieżdżonymi:
    • przykład zastosowania funkcji warunkowej,
    • przykład na niestandardowy format liczby,
    • przykład połączenia funkcji warunkowej z funkcją wyszukiwania.
  8. Ochrona danych w arkuszu EXCEL:
    • ukrywanie arkuszy, kolumn i wierszy,
    • zabezpieczenie przed zmianami zawartości wybranych komórek,
    • zabezpieczenie przed zmianami skoroszytu i poszczególnych arkuszy.
  9. Drukowanie danych z arkusza EXCEL:
    • ustawienia drukowania,
    • przykład „drukowania” do pliku.
  10. Wykorzystanie danych z arkusza EXCEL w korespondencji seryjnej w WORD:
    • wstawianie i edycja pól korespondencji seryjnej,
    • przykład pisma do pracowników z wykorzystaniem korespondencji seryjnej.
  11. Makropolecenie:
    • przykład rejestracji makra,
    • praca z zarejestrowanym makropoleceniem.
  12. Odpowiedzi na pytania uczestników szkolenia.

Cena kursu

Koszt uczestnictwa wraz z materiałami szkoleniowymi wynosi:
350,00
(dla członków Stowarzyszenia – 270,00 zł, dla osób kontynuujących naukę – 300,00 zł).

Back to top