VAT 2019 – zmiany na 2019 r. i aktualna praktyka rozliczania VAT w transakcjach krajowych
- Kategoria: Podatki
- Tryb: szkolenie
- Termin rozpoczęcia: 21-02-2019
- Koniec zapisów: 21-02-2019
- Zapisz się
- Wykładowcy: Pieńkosz Cezary
Program
Wykładowca: Cezary Pieńkosz – doradca podatkowyProgram kursu (8 godzin wykładowych):
- Zmiany w VAT na 2019 r., w tym związane z uszczelnianiem systemu podatkowego (wg stanu prac legislacyjnych):
- obowiązek umieszczania numeru NIP na paragonie,
- konsekwencje wystawienia faktury do paragonu bez numeru NIP,
- konsekwencje ujęcia faktury bez numeru NIP w ewidencji VAT,
- nowe przypadki, w których ustalane jest dodatkowe zobowiązanie podatkowe w VAT,
- nowa „stawka” dodatkowego zobowiązania podatkowego w VAT,
- nowe podmioty wyłączone z zakresu zwolnienia podmiotowego,
- zmiany w przepisach dotyczących rejestracji, wykreślania i przywracania rejestracji jako podatnik VAT czynny,
- bezpodstawne wzbogacenie jako przesłanka odmowy stwierdzenia nadpłaty w VAT i braku możliwości rozliczenia kwoty „z przeniesienia”,
- zmiany w definicji „pierwszego zasiedlenia”,
- deklaracje VAT a JPK w 2019 r.,
- pozostałe zmiany w zależności od stanu prac legislacyjnych.
- Zmiany w zakresie kas rejestrujących na 2019 r.:
- zwolnienia z obowiązku ewidencjonowania obrotu przy zastosowaniu kas fiskalnych - zmiany od 1 stycznia 2019 r.,
- kasy on-line - zasady funkcjonowania i etapy wdrożenia systemu; kto i od kiedy ma obowiązek stosowania nowych kas on-line?
- Zmiany w VAT od 1 lipca 2018 r. - „mechanizm podzielonej płatności” (split payment): na czym polega? Czy trzeba, czy można go stosować? W jaki sposób wpływa na regulowanie zobowiązań podatkowych i rozliczenia z kontrahentami? Jak wpływa na zasady funkcjonowania rachunków bankowych podatnika? Jakie są możliwości dysponowania środkami zgromadzonymi na rachunku VAT? Jakie są korzyści ze stosowania mechanizmu „podzielonej płatności”, zasady odpowiedzialności związane z „podzieloną płatnością”, ulga na złe długi a „podzielona płatność”.
- Należyta staranność podatnika i jej wpływ na ocenę prawa do odliczenia podatku naliczonego dokonywaną przez organ podatkowy:
- zasady kształtowania współpracy z kontrahentami,
- zasady weryfikacji i dokumentowania statusu podatkowego kontrahenta i jego znaczenie dla rozliczeń podatku naliczonego,
- dokumentowanie przebiegu transakcji,
- okoliczności wyłączające prawo do odliczenia podatku naliczonego.
- Przegląd aktualnego orzecznictwa i praktyki skarbowej w zakresie rozliczania VAT w transakcjach krajowych.
- Odpowiedzi na pytania uczestników szkolenia.
Dodatkowe informacje
Cena obejmuje: udział w kursie, autorskie materiały szkoleniowe, serwis kawowy, lunch.Zajęcia odbywać się będą w siedzibie Oddziału Okręgowego w Warszawie w godzinach 9.15 - 16.00.
Cena kursu
Koszt uczestnictwa wraz z materiałami szkoleniowymi wynosi:
460,00 zł
(dla członków Stowarzyszenia – 437,00 zł).
Zapisz się
Zapisy online
Kliknij ten odnośnik aby wypełnić formularz oraz zapisać się online.
Rejestracja papierowa
Prosimy o czytelne wypełnienie karty uczestnictwa i przesłanie jej:
- pocztą na adres Biura Oddziału
- e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.