fbpx

Wyszukiwarka

Reprezentacja i reklama, sponsoring, sprzedaż premiowa oraz świadczenia na rzecz pracowników w aspekcie podatków dochodowych i podatku od towarów i usług w aktualnym stanie prawnym

  • Kategoria: Podatki
  • Tryb: szkolenie
  • Termin rozpoczęcia: 28-04-2020
  • Koniec zapisów: 28-04-2020
  • Wykładowcy: Wojewoda Tomasz

Program

Reprezentacja i reklama, sponsoring, sprzedaż premiowa oraz świadczenia na rzecz pracowników w aspekcie podatków dochodowych i podatku od towarów i usług w aktualnym stanie prawnym

Wykładowca: Tomasz Wojewoda - specjalista w zakresie podatków


Program kursu (8 godzin wykładowych):

  1. Definicja reprezentacji i reklamy – elementy rozróżniające reklamę od reprezentacji.
  2. Wydatki na reprezentację – zasady rozliczania na gruncie podatków dochodowych, przypadki kiedy mogą stanowić koszty podatkowe, np.:
    • upominki dla kontrahentów,
    • wyżywienie w trakcie konferencji i szkoleń,
    • poczęstunki dla kontrahentów,
    • wydatki na dekoracje biura,
    • hotele dla kontrahentów, taksówki, bilety itp.
    • organizowanie imprez jubileuszowych, okolicznościowych i sportowo - rekreacyjnych,
    • kartki świąteczne itp.
  3. Obowiązek składania PIT – 11 w przypadku nieodpłatnych świadczeń dla kontrahentów oraz sytuacje, w których firmy nie muszą składać tych informacji.
  4. Zasady zaliczania do kosztów uzyskania przychodów wydatków na reklamę, np.:
    • organizacja konferencji i szkoleń o charakterze reklamowym i instruktażowym,
    • reklama a marketing - skutki podatkowe rozróżnienia,
    • upominki reklamowe, tablice reklamowe, degustacje, plakaty, udział w konferencjach itp. - zasady rozliczeń podatkowych,
    • temporalne zasady zaliczania do kosztów uzyskania przychodów wydatków na reklamę,
    • dystrybuowanie materiałów reklamowych, standy, katalogi, wzorniki itp.
    • reklama publiczna i niepubliczna – jednolite traktowanie na gruncie podatkowym itp.
  5. Sponsoring oraz udział w targach i imprezach reklamowych:
    • zasady dokumentowania i zaliczania wydatków do kosztów uzyskania przychodów,
    • rozliczanie sponsoringu na gruncie ustawy o podatku od towarów i usług,
    • środki trwałe i wyposażenie przekazane nieodpłatnie nabywcom towarów bądź usług - skutki podatkowe,
    • udział w targach i imprezach reklamowych – zasady rozliczeń podatkowych.
  6. Sprzedaż premiowa w aspekcie podatków dochodowych, podatku od towarów i usług oraz ustawy o grach hazardowych:
    • wydatki na organizację sprzedaży premiowej, nagrody w organizowanych przez sprzedawcę bądź producenta konkursach i losowaniach - zasady zaliczania poniesionych wydatków do kosztów uzyskania przychodów,
    • zasady opodatkowania podatkiem dochodowym zwycięzców konkursów i promocji otrzymujących nagrody związane ze sprzedażą premiową, zwolnienia z podatku dochodowego od osób fizycznych,
    • przypadki, w których organizator sprzedaży premiowej pełni funkcję płatnika podatku dochodowego od osób fizycznych,
    • zasady rozliczania sprzedaży premiowej na gruncie VAT (możliwość potrącenia podatku naliczonego, przypadki gdy nie powstaje obowiązek uiszczenia podatku należnego itp.),
    • rabaty naturalne – zasady rozliczeń na gruncie podatków dochodowych i podatku od towarów i usług,
    • sprzedaż premiowa – skutki na gruncie ustawy o grach hazardowych.
  7. Sprzedaż towarów i usług za cenę symboliczną (1 zł lub 1 gr) skutki w zakresie podatku od towarów i usług oraz podatków dochodowych.
  8. Świadczenia na rzecz pracowników, zasady zaliczania wydatków do kosztów uzyskania przychodów u pracodawcy, ustalanie przychodów pracowników, zasady stosowania zwolnień z podatku dochodowego od osób fizycznych oraz z ubezpieczeń społecznych i zdrowotnych, np.:
    • wydatki pracodawcy na: prezenty, nagrody, paczki świąteczne, bony towarowe, bony obiadowe, posiłki i napoje dla pracowników, opiekę medyczną, zakup ubrań dla pracowników, zapomogi pieniężne i rzeczowe, fundowanie wycieczek, wynajem lokali mieszkalnych, używanie służbowych telefonów do prywatnych celów pracowników itp.,
    • wydatki na rzecz pracowników nie stanowiące kosztów uzyskania przychodów.
  9. Wykorzystywanie samochodów służbowych do prywatnych celów pracowników – zasady ustalania przychodów pracownikom oraz stosowania zwolnienia z ubezpieczeń społecznych i zdrowotnych, zaliczanie wydatków do kosztów podatkowych, rozliczenia na gruncie VAT.
  10. Zasady zaliczania do kosztów uzyskania przychodów oraz zwolnienia z podatku dochodowego od osób fizycznych kwot zwracanych pracownikom z tytułu uczęszczania dzieci pracowników do przedszkoli, żłobków, klubów dziecięcych, wynajęcie dziennego opiekuna itp.
  11. Wyrok Trybunału Konstytucyjnego z 8 lipca 2014 r. i jego korzystne skutki w zakresie opodatkowania przychodów pracowników z tytułu nieodpłatnych świadczeń otrzymanych od pracodawcy.
  12. Spotkania i wyjazdy integracyjne, szkolenia pracowników – warunki zaliczenia wydatków do kosztów uzyskania przychodów, zwolnienia z podatku dochodowego od osób fizycznych oraz z ubezpieczeń społecznych i zdrowotnych, rozliczanie na gruncie ustawy o podatku od towarów i usług.
  13. Podatek VAT należny i naliczony zasady zaliczania do kosztów uzyskania przychodów.
  14. Świadczenie usług oraz przekazanie i zużycie towarów na potrzeby reprezentacji i reklamy w aspekcie podatku od towarów i usług, np.:
    • zasady rozliczania VAT–u należnego w przypadku świadczenia usług oraz przekazania lub zużycia towarów na potrzeby reprezentacji i reklamy,
    • upominki i nagrody dla kontrahentów,
    • zakup usług obcych na potrzeby reprezentacji i reklamy - najkorzystniejsze metody rozliczeń podatkowych,
    • przekazanie a zużycie towarów na potrzeby reprezentacji i reklamy - różnice w rozliczeniach podatkowych,
    • poczęstunki dla kontrahentów (usługi cateringowe, posiłki, napoje itp.),
    • użyczenie składników majątku kontrahentom – zasady rozliczeń podatkowych,
    • zasady ustalania podstawy opodatkowania,
    • import oraz wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów o charakterze reklamowym, towarów otrzymanych w drodze darowizny itp.,
    • przekazywanie nieodpłatnie towarów poza granice RP - kontrahentom z krajów UE i z krajów trzecich,
    • zasady ewidencjonowania czynności nieodpłatnych w kasie rejestrującej.
  15. Przypadki, gdy świadczenia na cel reprezentacji i reklamy nie podlegają opodatkowaniu VAT–em.
  16. Prezenty o małej wartości, próbki oraz drukowane materiały reklamowe i informacyjne – zasady rozliczeń na gruncie ustawy o podatku od towarów i usług.
  17. Zasady dokumentowania świadczeń nieodpłatnych na gruncie VAT i moment powstania obowiązku podatkowego.
  18. Wydatki niestanowiące kosztów uzyskania przychodów – możliwość potrącenia VAT naliczonego (np. wydatki na zakup alkoholu, darowizny, nieodpłatne świadczenia itp.).
  19. Świadczenia na rzecz pracowników w aspekcie podatku od towarów i usług, np.:
    • czynności podlegające opodatkowaniu VAT-em,
    • poczęstunki dla pracowników - zasady opodatkowania,
    • świadczenia wynikające z przepisów BHP (środki higieny osobistej, odzież robocza i ochronna, napoje: kawa, herbata, soki itp.) – przypadki kiedy nie podlegają opodatkowaniu VAT–em,
    • zakup usług obcych na potrzeby osobiste pracowników,
    • świadczenia sfinansowane ze środków ZFŚS,
    • zasady potrącania podatku naliczonego w przypadku dokonywania świadczeń na rzecz pracowników,
    • zasady ewidencjonowania świadczeń na rzecz pracowników w kasie rejestrującej.
  20. Zakup okularów korekcyjnych dla pracowników – zasady opodatkowania podatkiem od towarów i usług.
  21. Przypadki, w których świadczenia na rzecz pracowników nie podlegają opodatkowaniu VAT–em.
  22. Pozostałe zagadnienia.
  23. Odpowiedzi na pytania uczestników szkolenia.


Dodatkowe informacje

Cena obejmuje: udział w kursie, autorskie materiały szkoleniowe, serwis kawowy, lunch.
Zajęcia odbywać się będą w siedzibie Oddziału Okręgowego w Warszawie w godzinach 9.15 - 16.00.

Cena kursu

Koszt uczestnictwa wraz z materiałami szkoleniowymi wynosi:
450,00
(dla członków Stowarzyszenia – 427,50 zł).

Back to top