Miejsce:
on-line
Typ:
Szkolenie
Tryb:
Szkolenie krótkie (9:00-16:00)

Cel

Szkolenie skierowane jest do osób, które w ramach ciążących na nich obowiązków zajmują się rozliczaniem podatku VAT należnego lub naliczonego, albo nadzorują proces rozliczania podatku VAT z tytułu sprzedaży lub zakupu (łącznie z wystawianiem faktur sprzedaży, czy weryfikacją faktur zakupu).

Od 1 lipca 2023 r. obowiązuje pakiet zmian SLIM VAT 3. Część wprowadzonych zmian przekłada się na sposób rozliczenia WDT, WNT czy faktur korygujących, a także odliczania częściowego podatku naliczonego i korekt rocznych. Szkolenie poświęcone jest identyfikacji przypadków, w których mają zastosowanie zmiany i szczegółowemu omówieniu konsekwencji zmian, a jednocześnie jego celem jest przypomnienie i utrwalenie zasad rozliczania VAT w ramach transakcji objętych szkoleniem (wprowadzonych m.in. w ramach pakietu SLIM VAT i SLIM VAT 2).

Dodatkowo szkolenie poświęcone jest zasadom ustalania dodatkowego zobowiązania podatkowego z tytułu VAT („sankcji VAT”) oraz wskazuje w jakim zakresie podatnik może zminimalizować negatywne konsekwencje dodatkowego zobowiązania w podatku VAT.

Dzięki szkoleniu uczestnicy będą potrafili rozliczać VAT w zakresie transakcji objętych szkoleniem z uwzględnieniem ostatnich zmian w przepisach, a także będą wiedzieli jakie podjąć działania wykluczające albo zmierzające do zminimalizowania negatywnych konsekwencji ustalenia dodatkowego zobowiązania w podatku VAT.

Program

Wykładowca: Cezary Pieńkosz  doradca podatkowy

Program kursu (8 godzin wykładowych):

  1. Faktura dokumentująca jednocześnie wykonanie świadczenia i zaliczkę od 01.09.2023 r.:
    • Kiedy jest wystawiana?
    • Jak ją wystawić?
    • Jak powinna zostać ujęta w ewidencji VAT?
  2. Rozliczanie korekt WDT po zmianach w ramach SLIM VAT3:
    • Identyfikacja przypadków WDT
    • Obowiązek podatkowy
    • Stawka 0%
    • Rozliczanie WDT w przypadku braku dokumentów potwierdzających WDT
    • Otrzymanie dokumentów potwierdzających WDT z opóźnieniem a korekty rozliczenia WDT
  3. Rozliczanie WNT po zmianach w ramach SLIM VAT3:
    • Identyfikacja przypadków WNT
    • Rozliczanie VAT należnego
    • Rozliczanie VAT naliczonego
    • Kursy stosowane przy rozliczaniu WNT
  4. Rozliczanie faktur korygujących w podatku VAT po zmianach w ramach SLIM VAT 3:
    • Kursy walut dla faktur korygujących.
    • Rozliczanie faktur korygujących w transakcjach krajowych po stronie sprzedaży
    • Rozliczanie faktur korygujących w transakcjach krajowych po stronie zakupów
    • Rozliczanie faktur korygujących w transakcjach międzynarodowych po stronie sprzedaży
    • Rozliczanie faktur korygujących w transakcjach międzynarodowych po stronie zakupów
  5. Odliczanie częściowe i korekty roczne podatku naliczonego po zmianach w ramach SLIM VAT3
    • Odliczanie częściowe przy pomocy współczynnika i prewspółczynnika; odliczanie wstępne i ostateczne, korekty roczne
    • Zwiększenia kwoty pozwalającej na uznanie, że proporcja określona przez podatnika wynosi 100% (w sytuacji gdy proporcja ta przekroczyła u niego 98%), z obecnych 500 zł do 10 000 zł – czyli jak to liczyć i na co uważać? Od kiedy stosujemy te zmiany i w jakim zakresie?
    • Wprowadzenia opcji rezygnacji z dokonania korekty, jeżeli różnica pomiędzy proporcją wstępną a ostateczną nie przekracza 2 punktów procentowych oraz w przypadku gdy proporcja ostateczna jest mniejsza niż proporcja wstępna, a podatek naliczony niepodlegający odliczeniu wynikający z różnicy między tymi proporcjami oraz tzw. korekty wieloletniej nie przekracza 10 000 zł – czyli jak to liczyć i na co uważać? Od kiedy stosujemy te zmiany i w jakim zakresie?
  6. Dodatkowe zobowiązanie podatkowe w VAT
    • Kiedy podatnik może zostać „ukarany” dodatkowym zobowiązaniem?
    • Jakie są maksymalne stawki i jakie są kryteria ich różnicowania?
    • Jaki wpływ na wysokość „sankcji” mają zasady należytej staranności?
  7. Odpowiedzi na pytania uczestników szkolenia. Dyskusja.

Dodatkowe informacje

Szkolenie on-line.
Uczestnictwo w szkoleniu on-line wymaga wcześniejszej opłaty.
Przed szkoleniem otrzymają Państwo:
  • dostęp do spotkania video z wykładowcą za pośrednictwem programu/aplikacji Microsoft Teams.
  • materiały szkoleniowe w formie elektronicznej.

Szkolenie trwa 8 godzin wykładowych i składa się z sesji video z wykładowcą:

  • Sesja video I 9.00 – 10.30
  • Sesja video II 10.45 – 12.15
  • Sesja video III 12.45 – 14.15
  • Sesja video IV 14.30 – 16.00
Wymagania techniczne
  • komputer z kamerą i głośnikiem,
  • stabilny dostęp do Internetu
Płocka 17 lok. 25
01-231 Warszawa

tel. 885 305 645


PKO Bank Polski S.A. 31 1020 1156 0000 7402 0007 5119