Miejsce:
online / Warszawa
Kategoria
Kadry/płace
Typ:
Szkolenie
Tryb:
stacjonarne / online
Termin rozpoczęcia:
18-19.07.2023
Godzina rozpoczęcia:
09:00
Koniec zapisów:
18.07.2023
Wykładowca:
Młynarska-Wełpa Elżbieta

Opłata – zajęcia w trybie stacjonarnym:
920,00 zł - cena podstawowa
874,00 zł - cena dla członków Stowarzyszenia
Opłata – zajęcia w trybie on-line:
860,00 zł - cena podstawowa
817,00 zł - cena dla członków Stowarzyszenia

Program

Wykładowca: Elżbieta Młynarska-Wełpa – specjalista w zakresie płac i kadr

Program kursu (16 godzin wykładowych):
I. Zmiany w prawie pracy
  1. Ogólne zmiany w zakresie prawa pracy – planowane a realizowane – czy da się je obecnie przewidzieć?
  2. Praca zdalna wg nowych regulacji prawnych – czyli m.in.:
    • Czy i w jakich sytuacjach pracodawca będzie mógł wydać polecenie wykonywania pracy zdalnej?
    • W jaki sposób pracodawca może kontrolować aktywność pracownika?
    • Praca zdalna – tryb „zwykły” i okazjonalny.
    • Zwrot kosztów towarzyszących wykonywaniu pracy zdalnej – czy pracodawca ma obowiązek zwrócić te koszty pracownikowi, i na jakich zasadach?
  3. Kontrola trzeźwości pracowników – planowane regulacje, w tym m.in.:
    • Czy i jakie pracodawca uzyska upoważnienie ustawowe do przeprowadzania kontroli trzeźwości pracowników?
    • Czy planowane zmiany dotyczą wyłącznie pracowników (czy obejmują również osoby na umowach cywilnoprawnych oraz samozatrudnionych)?
    • Czy kontrola musi być uzasadniona, czy też może mieć charakter wyłącznie prewencyjny?
    • Czy pracodawca zobowiązany jest sformalizować zasady kontroli trzeźwości?
  4. Nowe obowiązki informacyjne pracodawcy – co nas czeka w tym zakresie?
    • Nowa informacja o warunkach zatrudnienia – rewolucyjne zmiany, treść, terminy.
    • Informacja o warunkach zatrudnienia pracowników delegowanych do pracy na okres przekraczający 4 tygodni poza teren Polski.
    • Jak aktualizować dokument w razie zmiany warunków zatrudnienia?
    • Inne obowiązki informacyjne wykraczające poza zakres tzw. informacji dodatkowej o warunkach zatrudnienia pracownika np. obowiązek poinformowania o procedurze awansu.
  5. Umowa o pracę w świetle projektowanych przepisów
    • Nowy katalog umów o pracę?
    • Umowa na okres próbny – nowa odsłona
    • Czy będą nowe zasady rozwiązywania umów terminowych?
    • Dodatkowe zatrudnienie pracownika – czy pracodawca będzie mógł w tym zakresie ograniczać pracownika?
  6. Urlop rodzicielski w świetle projektowanych zmian Kodeksu pracy oraz dyrektywy work-life balance.
  7. Nowe zasady dotyczące urlopu ojcowskiego.
  8. Urlop opiekuńczy – nowość w Kodeksie pracy.
  9. Dodatkowe dni wolne od pracy – nowe propozycje w przepisach prawa pracy.
  10. Elastyczna organizacja czasu pracy – wg nowych propozycji.
  11. Ochrona trwałości stosunku pracy w kontekście korzystania z uprawnień rodzicielskich po nowelizacji.

II. Zmiany w płacach

  1. Wskaźniki i stawki płacowe – czyli nowe parametry do naliczania list płac obowiązujące w 2023 r. – w tym m.in.:
    • Wynagrodzenie minimalne.
    • Dodatek za pracę w porze nocnej.
    • Współczynnik urlopowy.
    • Minimalna podstawa wymiaru zasiłków.
    • Minimalna stawka godzinowa.
    • Kwoty wolne od potrąceń z wynagrodzenia za pracę.
    • Składki na ubezpieczenia społeczne, zdrowotne oraz FP i FGŚP, FEP.Roczny limit ograniczenia podstawy wymiaru składek na ubezpieczenia emerytalne i rentowe.
    • Skala podatkowa w tym kwota zmniejszająca podatek i koszty uzyskania przychodów – nowe zasady stosowania na listach płac przez różnych płatników wobec podatników pracowników i osób niebędących pracownikami.
  2. Wpływ zmiany przepisów na technikę naliczania list płac w 2023 r.:
    • Oświadczenia i wnioski dotyczące ustalania zaliczki na podatek po 1 stycznia 2023 r. – zakres zmian, wpływ na naliczenia płacowe, wzory druków.
    • Zmiany regulacji Kodeksu pracy i przepisów wykonawczych na listę płac oraz naliczenia wartości wynagrodzenia do wypłaty w różnych przypadkach, z uwzględnieniem nieobecności z zachowaniem i bez zachowania prawa do wynagrodzenia.
    • Uprawnienia rodzicielskie na listach płac w 2023 r. a prawo do zwolnienia podatkowego „ZEROWY PIT” dla zasiłków macierzyńskich.
  3. Technika naliczania wynagrodzenia za pracę w praktyce w 2023 r. dla:
    • Pracowników.
    • Zleceniobiorców.
    • Wykonawców umów o dzieło.
    • Menedżerów zatrudnionych w oparciu o kontrakt menedżerski.
    • Członków zarządu.
    • Członków rad nadzorczych.
  4. Lista płac – szczegóły dotyczące:
    • Zwolnień podatkowych „ZEROWY PIT”.
    • Świadczeń pieniężnych i świadczeń w naturze a zwolnień składkowo-podatkowych z nowymi limitami na 2023 r.
    • Obniżania składki zdrowotnej do wysokości zaliczki na podatek dochodowy dla osób pobierających niskie zarobki lub mających prawo do wynagrodzenia za część miesiąca.
    • Naliczania wynagrodzenia chorobowego i zasiłków na przełomie roku z uwzględnieniem okresu zasiłkowego i minimalnej podstawy wymiaru.
    • Wypłaty wynagrodzenia za grudzień 2022 r. w styczniu 2023 r. a płaca minimalna, rozliczenie godzin nadliczbowych za przekroczenie normy dobowej i średniotygodniowej, dodatki nocne, wynagrodzenie urlopowe, ekwiwalent pieniężny.
    • Wielu list płac w danym miesiącu w ramach 2023 r. przy nowych zasadach stosowania oświadczeń i wniosków mających wpływ na naliczanie zaliczki na podatek.
    • Wypłat po ustaniu zatrudnienia wg art.31b ustawy podatkowej.
  5. Obowiązki pracodawcy na przełomie roku:
    • Informacja PIT-11 za 2022 r.
    • ZUS IWA.
    • Rozliczenie ZFŚS.
    • Sprawozdania i deklaracje za 2022 r. – najważniejsze informacje.

III. Odpowiedzi na pytania uczestników szkolenia.

Dodatkowe informacje

Szkolenie hybrydowe
Udział możliwy w formie stacjonarnej lub on-line.
Wybór formy szkolenia w chwili zapisu.

Szkolenie stacjonarne.
Cena obejmuje: udział w kursie, autorskie materiały szkoleniowe, serwis kawowy.
Zajęcia odbywać się będą w O/O SKwP w Warszawie w godzinach 9:00 – 16:00.

Szkolenie on-line.
Uczestnictwo w szkoleniu on-line wymaga wcześniejszej opłaty.
Przed szkoleniem otrzymają Państwo:
  • dostęp do spotkania video z wykładowcą za pośrednictwem programu/aplikacji Microsoft Teams.
  • materiały szkoleniowe w formie elektronicznej.

Szkolenie trwa 16 godzin wykładowych i składa się z sesji video z wykładowcą:

  • Sesja video I 9.00 – 10.30
  • Sesja video II 10.45 – 12.15
  • Sesja video III 12.45 – 14.15
  • Sesja video IV 14.30 – 16.00
Wymagania techniczne
  • komputer z kamerą i głośnikiem,
  • stabilny dostęp do Internetu
Masz konto - zaloguj się
Przypomnij hasło
Forma uczestnictwa
Płocka 17 lok. 25
01-231 Warszawa

tel. 885 305 645


PKO Bank Polski S.A. 31 1020 1156 0000 7402 0007 5119