Program
Wykładowca: Tomasz Wojewoda – specjalista w zakresie podatków
Program kursu (8 godzin wykładowych):
- Definicja reprezentacji i reklamy – elementy rozróżniające reklamę od reprezentacji.
- Wydatki na reprezentację – zasady rozliczania na gruncie podatków dochodowych, przypadki kiedy mogą stanowić koszty podatkowe np.:
- upominki, kosze świąteczne i prezenty dla kontrahentów,
- poczęstunki dla kontrahentów w siedzibie firmy, restauracjach itp.
- wydatki na dekoracje biura,
- hotele dla kontrahentów, taksówki, bilety itp.,
- organizowanie imprez jubileuszowych i okolicznościowych.
- Obowiązek składania PIT – 11 w przypadku nieodpłatnych świadczeń dla kontrahentów oraz sytuacje, w których firmy nie muszą składać tych informacji.
- Zasady zaliczania do kosztów uzyskania przychodów wydatków na reklamę np.:
- organizacja konferencji i szkoleń o charakterze reklamowym lub instruktażowym,
- upominki reklamowe, tablice reklamowe, degustacje, plakaty, udział w konferencjach itp. – zasady rozliczeń podatkowych,
- temporalne zasady zaliczania do kosztów uzyskania przychodów wydatków na reklamę,
- dystrybuowanie materiałów reklamowych, standy, katalogi, wzorniki itp.,
- reklama publiczna i niepubliczna – jednolite traktowanie na gruncie podatkowym itp.
- Sponsoring oraz udział w targach i imprezach reklamowych:
- Zasady dokumentowania i zaliczania wydatków do kosztów uzyskania przychodów.
- Rozliczanie sponsoringu na gruncie ustawy o podatku od towarów i usług.
- Środki trwałe i wyposażenie przekazane nieodpłatnie nabywcom towarów bądź usług – skutki podatkowe.
- Udział w targach i imprezach reklamowych – zasady rozliczeń podatkowych.
- Sprzedaż premiowa w aspekcie podatków dochodowych, podatku od towarów i usług oraz ustawy o grach hazardowych:
- Wydatki na organizację sprzedaży premiowej, nagrody w organizowanych przez sprzedawcę bądź producenta konkursach i losowaniach – zasady zaliczania poniesionych wydatków do kosztów uzyskania przychodów.
- Zasady opodatkowania podatkiem dochodowym zwycięzców konkursów i promocji otrzymujących nagrody związane ze sprzedażą premiową, zwolnienia z podatku dochodowego od osób fizycznych.
- Przypadki, w których organizator sprzedaży premiowej pełni funkcję płatnika podatku dochodowego od osób fizycznych.
- Zasady rozliczania sprzedaży premiowej na gruncie VAT (możliwość potrącenia podatku naliczonego, przypadki gdy nie powstaje obowiązek uiszczenia podatku należnego itp.).
- Rabaty naturalne – zasady rozliczeń na gruncie podatków dochodowych i podatku od towarów i usług.
- Sprzedaż premiowa – skutki na gruncie ustawy o grach hazardowych.
- Sprzedaż towarów i usług za cenę symboliczną (1 zł lub 1 gr) skutki w zakresie podatku od towarów i usług oraz podatków dochodowych.
- Świadczenia na rzecz pracowników, zasady zaliczania wydatków do kosztów uzyskania przychodów u pracodawcy, ustalanie przychodów pracowników, zasady stosowania zwolnień z podatku dochodowego od osób fizycznych oraz z ubezpieczeń społecznych i zdrowotnych np.: wydatki pracodawcy na: prezenty, nagrody, paczki świąteczne, bony towarowe, bony obiadowe, posiłki i napoje dla pracowników, opiekę medyczną, zakup odzieży dla pracowników, zapomogi pieniężne i rzeczowe, fundowanie wycieczek, wynajem lokali mieszkalnych, używanie służbowych telefonów do prywatnych celów pracowników itp.
- Spotkania i wyjazdy integracyjne, szkolenia pracowników – warunki zaliczenia wydatków do kosztów uzyskania przychodów, zwolnienia z podatku dochodowego od osób fizycznych oraz z ubezpieczeń społecznych i zdrowotnych, rozliczanie na gruncie ustawy o podatku od towarów i usług.
- Wydatki na rzecz pracowników nie stanowiące kosztów uzyskania przychodów.
- Wykorzystywanie samochodów służbowych do prywatnych celów pracowników – zasady ustalania przychodów pracownikom oraz stosowania zwolnienia z ubezpieczeń społecznych i zdrowotnych, zaliczanie wydatków do kosztów podatkowych, rozliczenia na gruncie VAT.
- Zasady zaliczania do kosztów uzyskania przychodów oraz zwolnienia z podatku dochodowego od osób fizycznych kwot zwracanych pracownikom z tytułu wynajęcia dziennego opiekuna lub uczęszczania dzieci pracowników do przedszkoli, żłobków, klubów dziecięcych itp.
- Wyrok Trybunału Konstytucyjnego z 8 lipca 2014 r. i jego korzystne skutki w zakresie opodatkowania przychodów pracowników z tytułu nieodpłatnych świadczeń otrzymanych od pracodawcy.
- Podatek VAT należny i naliczony zasady zaliczania do kosztów uzyskania przychodów.
- Świadczenie usług oraz przekazanie i zużycie towarów na potrzeby reprezentacji i reklamy w aspekcie podatku od towarów i usług np.:
- zasady rozliczania VAT-u należnego w przypadku świadczenia usług oraz przekazania lub zużycia towarów na potrzeby reprezentacji i reklamy,
- upominki i nagrody dla kontrahentów,
- zakup usług obcych na potrzeby reprezentacji i reklamy – najkorzystniejsze metody rozliczeń podatkowych,
- przekazanie a zużycie towarów na potrzeby reprezentacji i reklamy – różnice w rozliczeniach podatkowych,
- poczęstunki dla kontrahentów (usługi cateringowe, posiłki, napoje itp.),
- użyczenie składników majątku kontrahentom – zasady rozliczeń podatkowych,
- import oraz wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów o charakterze reklamowym, towarów otrzymanych w drodze darowizny itp.,
- przekazywanie nieodpłatnie towarów poza granice RP – kontrahentom z krajów UE i z krajów trzecich,
- Katalog towarów i usług podlegających bezwzględnemu obowiązkowi ewidencji w kasie rejestrującej w przypadku nieodpłatnych dostaw dla osób fizycznych nie prowadzących działalności gospodarczej (np. dla pracowników kontrahenta).
- Przypadki, gdy świadczenia na cel reprezentacji i reklamy nie podlegają opodatkowaniu VAT-em,
- Prezenty o małej wartości, próbki oraz drukowane materiały reklamowe i informacyjne – zasady rozliczeń na gruncie ustawy o podatku od towarów i usług.
- Zasady dokumentowania świadczeń nieodpłatnych na gruncie VAT, zasady ustalania podstawy opodatkowania VAT – em i moment powstania obowiązku podatkowego.
- Wydatki niestanowiące kosztów uzyskania przychodów – możliwość potrącenia VAT naliczonego (np. wydatki na zakup alkoholu, darowizny, nieodpłatne świadczenia itp.).
- Świadczenia na rzecz pracowników w aspekcie podatku od towarów i usług np.:
- czynności podlegające opodatkowaniu VAT-em,
- poczęstunki dla pracowników – zasady opodatkowania,
- świadczenia wynikające z przepisów BHP (środki higieny osobistej, odzież robocza i ochronna, napoje: kawa, herbata, soki itp.) – przypadki kiedy nie podlegają opodatkowaniu VAT-em,
- zakup usług obcych na potrzeby osobiste pracowników,
- świadczenia sfinansowane ze środków ZFŚS,
- zasady potrącania podatku naliczonego w przypadku dokonywania świadczeń na rzecz pracowników,
- zasady ewidencjonowania świadczeń na rzecz pracowników w kasie rejestrującej.
- Zakup okularów korekcyjnych dla pracowników – zasady opodatkowania podatkiem od towarów i usług.
- Przypadki, w których świadczenia na rzecz pracowników nie podlegają opodatkowaniu VAT-em.
- Pozostałe zagadnienia.
- Odpowiedzi na pytania uczestników.
Dodatkowe informacje
Szkolenie hybrydowe
Udział możliwy w formie stacjonarnej lub on-line.
Wybór formy szkolenia w chwili zapisu.
Wybór formy szkolenia w chwili zapisu.
Szkolenie stacjonarne.
Cena obejmuje: udział w kursie, autorskie materiały szkoleniowe, serwis kawowy, lunch.
Zajęcia odbywać się będą w O/O SKwP w Warszawie w godzinach 9:00 – 16:00.
Szkolenie on-line.
Uczestnictwo w szkoleniu on-line wymaga wcześniejszej opłaty.
Przed szkoleniem otrzymają Państwo:
Przed szkoleniem otrzymają Państwo:
- dostęp do spotkania video z wykładowcą za pośrednictwem programu/aplikacji Microsoft Teams.
- materiały szkoleniowe w formie elektronicznej.
Szkolenie trwa 8 godzin wykładowych i składa się z sesji video z wykładowcą:
- Sesja video I 9.00 – 10.30
- Sesja video II 10.45 – 12.15
- Sesja video III 12.45 – 14.15
- Sesja video IV 14.30 – 16.00
Wymagania techniczne
- komputer z kamerą i głośnikiem,
- stabilny dostęp do Internetu