Miejsce:
online / Warszawa
Kategoria
Podatki
Typ:
Szkolenie
Tryb:
stacjonarne / online
Termin rozpoczęcia:
30.06.2022
Godzina rozpoczęcia:
09:00
Koniec zapisów:
30.06.2022
Wykładowca:
Pieprzyk Luiza

Opłata – zajęcia w trybie stacjonarnym:
420,00 zł - cena podstawowa
399,00 zł - cena dla członków Stowarzyszenia
Opłata – zajęcia w trybie on-line:
420,00 zł - cena podstawowa
399,00 zł - cena dla członków Stowarzyszenia
Zapisz się

Program

WykładowcaLuiza Pieprzyk – specjalista ds. podatków

Program kursu (8 godzin wykładowych):
  1. FAKTURA KORYGUJĄCA – kiedy należy ją wystawić a kiedy nie wolno – Zasady 2022 r./2023r.
    • Okoliczności i powody pojawienia się korekty
    • Jak technicznie skorygować sprzedaż i jakiego dokumentu użyć?
    • Kiedy należy wystawić fakturę korygującą?
    • Podział korekt – zmniejszające, zwiększające, powody korekty, sposób korygowania, rozliczenia itp.
    • Anulacja czy korekta – fundamentalne zasady i różnice
    • Wpływająca i niewpływająca na obrót podlegająca rozliczeniu i księgowaniu
    • Jakich dokumentów nie używać do korekty transakcji?
    • Jakich transakcji nie dokumentuje się faktura korygującą?
    • KAZUSY – przykładowe sytuacje z życia podatnika
  2. Faktura korygująca a nota korygująca – zasady i obowiązki podatnika
    • Faktura korygująca a nota korygująca czyli kiedy wystawić korektę faktury, a kiedy notę korygującą?
    • Czym różni się nota korygująca od faktury korygującej?
    • Kto wystawia fakturę a kto notę?
    • Co powinna zawierać nota korygująca?
    • Ilość egzemplarzy, terminy wystawiania
    • POPRAWIANIE BŁĘDÓW: korektżycia ą czy notą – praktyka z podatnika
    • Błędny termin płatności na fakturze – jak poprawić?
    • Jak akceptować notę korygująca?
    • Jak poprawiać wg nowych zasad w KSeF?
  3. KOREKTA VAT – Jak ustalać termin rozliczenia faktury korygującej?
    • Jak regulują terminy wystawienia faktury korygującej przepisy VAT
    • Jakich danych potrzebuje księgowy do rozliczenia faktury korygującej?
    • Jakich danych powinien dostarczyć dział handlowy?
  4. Jakie dane należy obowiązkowo wskazać na fakturze korygującej – przepisy i praktyka
    • Dane do końca 2021 r. a dane na korekcie po nowelizacji przepisów
    • Jakie ważne dane zawiera korekta w 2022 r.? – punkt widzenia podatkowy i handlowy
    • Czy brak pewnych danych może utrudniać rozliczenie i relacje z klientem?
  5. KOREKTA VAT – uzgodnienie i spełnienie warunków korekty NOWE, TRUDNE OBOWIĄZKI
    • Potwierdzenie odbioru faktury korygującej – nowe zasady od 2022 r.
    • Nowe: uzgodnienie warunków korekty
    • Spełnienie uzgodnionych warunków obniżenia podstawy opodatkowania dla dostawy tych towarów lub świadczenia tych usług;
    • WARUNEK: posiadania dokumentacji potwierdzającej uzgodnienie z nabywcą towaru lub usługobiorcą warunków obniżenia podstawy opodatkowania
    • Rekomendacje Ministerstwa Finansów – uzgodnienia i objaśnienia do korekt
    • REKOMENDACJE – jakie sposoby uzgodnienia/spełnienia warto rozważyć a jakich absolutnie unikać?
  6. FAKTURA KORYGUJĄCA IN PLUS – zasady rozliczania podatkowo i handlowo
    • Faktura korygująca in plus u nabywcy – ustawowe regulacje związane z rozliczeniem faktur korygujących po stronie nabywcy
    • Faktura korygująca in plus u sprzedawcy – ustawowe regulacje związane z rozliczeniem faktur korygujących po stronie sprzedawcy
    • Zasady rozliczania związane z: przyczyną i powodem korekty
    • PRAKTYKA I PROBLEMY PODATNIKA – przydatne kazusy
  7. FAKTURA KORYGUJĄCA IN MINUS – zasady rozliczania podatkowo i handlowo u sprzedawcy
    • Zasady dotyczące ujmowania korekt zmniejszających podstawę opodatkowania oraz podatek należny – zasady obecnie obowiązujące i nowe w KSeF
    • Zasady obniżenia podstawy opodatkowania lub podatku należnego – warunki spełnienia
    • Regulacje w zakresie korekt in minus w praktyce podatnika
    • UZGODNIENIE I SPEŁNIENIE WARUNKÓW – jak spełnić i kto za to odpowiada?
    • Wyjątki od reguły – brak warunku posiadania ww. dokumentacji
    • PRZYKŁADY praktyczne – odpowiadamy na trudne pytania
  8. Faktura korygująca in minus po stronie nabywcy
    • Nowelizacja przepisów i nowe, trudne rozwiązania – REWOLUCJA DLA KSIĘGOWYCH
    • Zasady dotyczące ujmowania faktur korygujących – nowe zasady dla nabywców
    • Moment otrzymania faktury korygującej a moment rozliczenia w VAT
    • Ostrzeżenia Ministerstwa Finansów – rozliczanie korekt w podatku naliczonym
    • Najczęściej popełniane błędy – instrukcje dla podatnika
  9. Zbiorcza faktura korygująca – trudności w sporządzaniu i rozliczaniu
    • Okoliczności i zasady wystawiania – wady i zalety
    • Elementy, które musi zawierać zbiorcza korekt
    • Ważne zmiany w 2022 r.
  10. PRAKTYKA PODATNIKA (przykłady) – Jak rozliczyć korektę faktury korygującej w przypadku:
    • Rabatu, upustu· Skonta· Zwrotu towarów· Obniżki ceny· Zwrotu zaliczki
  11. Rozwiązujemy trudne przypadki – korygować, anulować?:
    • Faktura otrzymana po terminie
    • Otrzymanie faktury wystawionej przedwcześnie
    • Błąd w danych nabywcy
    • Błędna wysokość podatku VAT
    • Błędny termin płatności
    • Faktura od podmiotu nieistniejącego
    • Brak zapłaty za fakturę
    • Błędny w: nazwach, adresach, numerach identyfikacji podatkowej itp.
  12. KOREKTA faktury ustrukturyzowanej w KSeF – NOWE OBOWIĄZKI
  13. Odpowiedzi na pytania uczestników szkolenia.

Dodatkowe informacje

Szkolenie hybrydowe
Udział możliwy w formie stacjonarnej lub on-line.
Wybór formy szkolenia w chwili zapisu.

Szkolenie stacjonarne.
Cena obejmuje: udział w kursie, autorskie materiały szkoleniowe, serwis kawowy, lunch.
Zajęcia odbywać się będą w siedzibie Oddziału SKwP w Siedlcach, ul. Świętojańska 7 w godzinach: 9:00 – 16:00.

Szkolenie on-line.
Uczestnictwo w szkoleniu on-line wymaga wcześniejszej opłaty.
Przed szkoleniem otrzymają Państwo:
  • dostęp do spotkania video z wykładowcą za pośrednictwem programu/aplikacji Microsoft Teams.
  • materiały szkoleniowe w formie elektronicznej.

Szkolenie trwa 8 godzin wykładowych i składa się z sesji video z wykładowcą:

  • Sesja video I 9.00 – 10.30
  • Sesja video II 10.45 – 12.15
  • Sesja video III 12.45 – 14.15
  • Sesja video IV 14.30 – 16.00
Wymagania techniczne
  • komputer z kamerą i głośnikiem,
  • stabilny dostęp do Internetu

Zapisz się

Zaloguj się
Przypomnij hasło
Forma uczestnictwa
Płocka 17 lok. 25
01-231 Warszawa

tel. 22 862 52 96
tel. 22 862 35 75
fax 22 862 52 95


PKO Bank Polski S.A. 31 1020 1156 0000 7402 0007 5119