Miejsce:
online
Kategoria
Podatki
Typ:
Szkolenie
Tryb:
Szkolenie krótkie
Termin rozpoczęcia:
17.05.2021
Godzina rozpoczęcia:
09:00
Koniec zapisów:
17.05.2021
Wykładowca:
Lech (Pożarowska) Aneta

Opłata:
380,00 zł - cena podstawowa
361,00 zł - cena dla członków Stowarzyszenia
Brak miejsc

Program

Wykładowca: Aneta Lech – doradca podatkowy

Program kursu (8 godzin wykładowych):
  1. SLIM VAT zmiany obowiązujące od 1 stycznia 2021 r. – prawdziwe uproszczenie, czy powstanie nowych problemów?
    1. faktury korygujące „in minus” i „in plus” po nowelizacji
    2. co to jest „dokumentacja uzgodniona z nabywcą określająca warunki obniżenia podstawy opodatkowania dla dostawy towarów lub świadczenia usług określone w fakturze korygującej”?
    3. kiedy księgowanie faktur korygujących będzie się odbywało pod datą wystawienia faktury korygującej, a kiedy nie – analiza przypadków
    4. co oznaczają wprowadzone zamiany dla nabywców otrzymujących faktury korygujące „in minus” i czy będą one wymagały korekty poprzednich okresów rozliczeniowych?
    5. ułatwienia dla eksporterów – wydłużenie terminu na wywóz towarów dla zachowania stawki 0% przy opodatkowaniu zaliczek z tytułu eksportu towarów.
    6. wspólne kursy wymiany walut – dodanie opcjonalnego dla podatników rozwiązania o możliwości stosowania do określenia podstawy opodatkowania wyrażonej w walucie obcej przeliczania na złote zgodnie z zasadami przeliczania przychodu wynikającymi z przepisów o podatku dochodowym. Czy to uproszczenie?
    7. wydłużenie terminu do odliczenia VAT naliczonego
    8. wprowadzenie możliwości odliczania podatku naliczonego wynikającego z faktur dokumentujących nabycie usług noclegowych w ściśle określonych sytuacjach
    9. podwyższenie limitu na nieewidencjonowane prezenty małej wartości
  2. Ewidencjonowanie i raportowanie podatku VAT w formie JPK_V7:
    1. kluczowe aspekty raportowania sprzedaży (chronologia wpisów, prezentacja NIP nabywcy)
    2. raportowanie typów dokumentów RO-WEW-FP
    3. raportowanie kodów GTU
    4. raportowanie kodów procedur
    5. raportowania zakupów
  3. Zmiany w raportowaniu JPK_V7 oraz problematyka po nowelizacji JPK_V7 – uwaga część zmian będzie obowiązywało już od kwietnia br!
    1. doprecyzowanie w oznaczaniu kodów GTU (01 – alkohol, 02, 03 – oleje opałowe, 07- części samochodowe, 09 – wyroby medyczne, 10 – nieruchomości, 12- usługi niematerialne),
    2. zmiany w zakresie raportowania faktur uproszczonych (FP)
    3. zmiany polegające na możliwości zbiorczego raportowania niektórych dokumentów
    4. zmiany w raportowaniu mechanizmu podzielonej płatności (MPP)
    5. zmiany w raportowaniu transakcji pomiędzy podmiotami powiązanymi (TP)
    6. korekty podatku naliczonego (WEW)
  4. Mechanizm podzielonej płatności w 2021r. z uwzględnieniem wprowadzonych zmian
    1. obowiązkowy a dobrowolny MPP – warunki i obowiązek stosowania
    2. wartość faktury czy wartość transakcji dla obowiązkowego MPP?
    3. Faktury zaliczkowe i faktury korygujące – jak rozliczać i jak oznaczać na potrzeby MPP?
    4. potrącenia i kompensaty a MPP
    5. kiedy oznaczać transakcje kodem MPP w JPK_V7
  5. VAT w obrocie zagranicznym:
    1. poprawne rozliczanie WDT, w tym rola nr VAT i informacji podsumowującej
    2. dokumenty niezbędne przy WDT w świetle objaśnień MF
    3. prawidłowe ujęcie obowiązku podatkowego, w tym rozliczanie zaliczek
    4. transakcje wewnątrzwspólnotowe a JPK
    5. Brexit – jak wyglądają rozliczenia z podmiotami ze Zjednoczonego Królestwa a jak z Irlandią Północną?
    6. e-commerce – zmiany w rozliczaniu transakcji B 2 C – od 1 lipca 2021r.
  6. E-faktura i Krajowy System elektronicznego Fakturowania (KSeF) – od 1.10.2021:
    1. co to jest ustrukturyzowana faktura i czym się różni od faktury elektronicznej
    2. jak będziemy wystawiać e-faktury?
    3. jak będziemy wysyłać e-faktury?
    4. etapy wdrażania e-faktur i warunki ich stosowania
    5. korzyści ze stosowania e-faktur.
  7. SLIM VAT II – od 1.10.2021 r.
    1. rezygnacja z konieczności rozliczenia podatku należnego z tytułu importu usług w terminie 3 miesięcy,
    2. dostosowanie przepisów ustawy o VAT do orzeczenia TSUE w sprawie ulgi na złe długi,
    3. łatwiejszy wybór opcji opodatkowania w obrocie nieruchomościami,
    4. dalsze zmiany dotyczące fakturowania, w tym w zakresie faktur korygujących, zmiany zakresie odliczenia VAT naliczonego,
    5. wydłużenie terminu na złożenie informacji VAT-26)
  8. Pytania i problemy uczestników szkolenia

Dodatkowe informacje

Szkolenie on-line.
Uczestnictwo w szkoleniu wymaga wcześniejszej opłaty.

Przed szkoleniem otrzymają Państwo:

  • dostęp do spotkania video z wykładowcą za pośrednictwem programu/aplikacji Microsoft Teams.
  • materiały szkoleniowe w formie elektronicznej.

Szkolenie trwa 8 godzin wykładowych i składa się z sesji video z wykładowcą:

  • Sesja video I 9.00 – 10.30
  • Sesja video II 10.45 – 12.15
  • Sesja video III 12.45 – 14.15
  • Sesja video IV 14.45 – 16.15
Wymagania techniczne
  • komputer z kamerą i głośnikiem,
  • stabilny dostęp do Internetu
Płocka 17 lok. 25
01-231 Warszawa

tel. 22 862 52 96
tel. 22 862 35 75
fax 22 862 52 95


PKO Bank Polski S.A. 31 1020 1156 0000 7402 0007 5119