Program
Wykładowca: Tomasz Wojewoda – specjalista w zakresie podatków
Program kursu (8 godzin wykładowych):
- „Wakacje składkowe” dla przedsiębiorców od 1 listopada 2024 r., wprowadzenie możliwości nieopłacania składek na ubezpieczenia społeczne przez jeden miesiąc w roku, warunki stosowania, zasady rozliczeń.
- Wprowadzenie, od 1 stycznia 2025 r., obowiązku składania JPK_CIT (JPK_KR_PD i JPK_ST_KR) po zakończeniu roku podatkowego (obrotowego) bez wezwania ze strony urzędu skarbowego, dla wybranych kategorii największych podatników podatku dochodowego od osób prawny.
- Projektowane zmiany od 1 stycznia 2025 r.
- „Kasowy PIT” wprowadzenie możliwości wyboru przez przedsiębiorców kasowej metody rozliczania przychodów i kosztów uzyskania przychodów, warunki stosowania, zasady rozliczeń.
- Zmiany w zakresie rozliczania składki zdrowotnej przez przedsiębiorców, nowe zasady obliczania wysokości składki w zależności od formy opodatkowania podatkiem dochodowym od osób fizycznych.
- Wygaśnięcie, od 1 stycznia 2024 r., czasowego zwolnienia z obowiązku rozliczania i opłacania minimalnego podatku dochodowego od osób prawnych przez spółki oraz podatkowe grupy kapitałowe, które w roku podatkowym poniosły stratę albo osiągnęły udział dochodów w przychodach w wysokości nie większej niż 2%. Zasady obliczania i opłacania minimalnego podatku dochodowego za 2024 r.
- Bieżące problemy i zagadnienia.
- Zasady rozliczania kosztów w czasie (moment zaliczania wydatków do kup, koszty bezpośrednie i pośrednie, rozliczanie kosztów na przełomie lat podatkowych, koszty zapłacone i poniesione, ubezpieczenia, licencje, certyfikaty, atesty, czynsz inicjalny w umowach leasingowych, remonty, usługi wykonane w następnych okresach sprawozdawczych, zaliczki itp.).
- Zasady dokumentowania kosztów uzyskania przychodów.
- Zasady zaliczania do kosztów uzyskania przychodów wydatków na reprezentację, reklamę, sponsoring, udział w targach i imprezach reklamowych oraz sprzedaż premiową. Obowiązek składania PIT – 11 w przypadku nieodpłatnych świadczeń dla kontrahentów oraz sytuacje, w których firmy nie muszą składać tych informacji.
- Koszty egzekucji i postępowania sądowego, kary umowne, odszkodowania, naprawy gwarancyjne, rękojmia za wady – warunki zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów.
- Świadczenia na rzecz pracowników – zasady zaliczania do kosztów uzyskania przychodów, wydatki nie stanowiące kosztów podatkowych, zasady opodatkowania przychodów u pracowników, zwolnienia z podatku dochodowego od osób fizycznych oraz z ubezpieczeń społecznych i zdrowotnych.
- Podatek od towarów i usług.
- Zmiany od 1 stycznia 2025 r.
- Nowe zasady rozliczania kaucji za opakowania zwrotne w postaci butelek szklanych – w związku z wejściem w życie systemu kaucyjnego w Polsce.
- Wprowadzenie, od 1 stycznia 2025 r., obowiązku zapewnienia współpracy kasy rejestrującej on line z terminalem płatniczym. Sankcje za nieprzestrzeganie przepisu.
- Bieżące problemy i zagadnienia.
- Zasady potrącania podatku naliczonego, odliczanie podatku VAT z faktur zawierających tzw. błędy mniejszej wagi (np. błąd w nazwie lub adresie nabywcy bądź sprzedawcy, błąd w NIP-ie, błąd w dacie sprzedaży itp.) bez obowiązku wystawiania noty korygującej lub faktury korygującej oraz z faktur wystawionych przez podmioty nie zarejestrowane jako podatnik VAT..
- Najczęściej występujące problemy praktyczne związane z potrącaniem podatku naliczonego – odliczanie podatku VAT z faktur zawierających błędy dotyczące kwoty podatku, stawki, ceny, wartości lub ilości towarów, niedobory, straty, zakup usług gastronomicznych i noclegowych, zakup usług cateringowych, zakup alkoholu.
- Obowiązek wystawiania faktur zaliczkowych, obligatoryjne elementy takiej faktury oraz przypadki kiedy podatnik nie musi wystawiać faktur zaliczkowych.
- Rozliczanie zaliczek w obrocie krajowym i międzynarodowym, moment powstania obowiązku podatkowego, zaliczki nie podlegające opodatkowaniu VAT-em, nadpłaty, zasady potrącania VAT-u naliczonego przez nabywcę.
- Czynności nieodpłatne: użyczenia, prezenty, nagrody, przekazanie i zużycie towarów oraz świadczenie usług na potrzeby reprezentacji i reklamy, prezenty o małej wartości, drukowane materiały reklamowe bądź informacyjne, próbki, świadczenia na rzecz pracowników, świadczenia finansowane z ZFŚS, świadczenia wynikające z przepisów BHP (środki higieny osobistej, odzież robocza i ochronna, napoje: kawa, herbata, soki itp.), darowizny, świadczenie usług bez pobrania należności – zasady rozliczania na gruncie VAT.
- Zmiany od 1 stycznia 2025 r.
- Odpowiedzi na pytania uczestników.
Dodatkowe informacje
Szkolenie hybrydowe
Udział możliwy w formie stacjonarnej lub on-line.
Wybór formy szkolenia w chwili zapisu.
Wybór formy szkolenia w chwili zapisu.
Szkolenie stacjonarne.
Cena obejmuje: udział w kursie, autorskie materiały szkoleniowe, serwis kawowy, lunch.
Zajęcia odbywać się będą w O/O SKwP w Warszawie w godzinach 9:00 – 16:00.
Szkolenie on-line.
Uczestnictwo w szkoleniu on-line wymaga wcześniejszej opłaty.
Przed szkoleniem otrzymają Państwo:
Przed szkoleniem otrzymają Państwo:
- dostęp do spotkania video z wykładowcą za pośrednictwem programu/aplikacji Microsoft Teams.
- materiały szkoleniowe w formie elektronicznej.
Szkolenie trwa 8 godzin wykładowych i składa się z sesji video z wykładowcą:
- Sesja video I 9.00 – 10.30
- Sesja video II 10.45 – 12.15
- Sesja video III 12.45 – 14.15
- Sesja video IV 14.30 – 16.00
Wymagania techniczne
- komputer z kamerą i głośnikiem,
- stabilny dostęp do Internetu