Miejsce:
online
Kategoria
Podatki
Typ:
Szkolenie
Tryb:
Szkolenie krótkie
Termin rozpoczęcia:
11.05.2021
Godzina rozpoczęcia:
09:30
Koniec zapisów:
11.05.2021
Wykładowca:
Lech (Pożarowska) Aneta

Opłata:
380,00 zł - cena podstawowa
361,00 zł - cena dla członków Stowarzyszenia

Program

Wykładowca: Aneta Lech – doradca podatkowy

Program kursu (8 godzin wykładowych):
  1. Ewidencjonowanie i raportowanie informacji na potrzeby podatku VAT – czyli JPK_V7:
    a. kluczowe aspekty raportowania sprzedaży (chronologia wpisów, prezentacja NIP nabywcy)
    b. raportowanie typów dokumentów RO-WEW-FP
    c. raportowanie kodów GTU
    d. raportowanie kodów procedur
    e. raportowania zakupów
  2. Zmiany w raportowaniu JPK_V7 oraz problematyka po nowelizacji JPK_V7
    a. doprecyzowanie w oznaczaniu kodów GTU (01 – alkohol, 02, 03 – oleje opałowe, 07- części samochodowe, 09 – wyroby medyczne, 10 – nieruchomości, 12- usługi niematerialne),
    b. zmiany w zakresie raportowania faktur uproszczonych (FP)
    c. zmiany polegające na możliwości zbiorczego raportowania niektórych dokumentów
    d. zmiany w raportowaniu mechanizmu podzielonej płatności (MPP)
    e. zmiany w raportowaniu transakcji pomiędzy podmiotami powiązanymi (TP)
  3. Problemy praktyczne z raportowaniem:
    a. sprzedaży dokumentowanej na kasie fiskalnej
    b. faktur korygujących po wprowadzeniu zmian wynikających z pakietu SLIM VAT1
    c. korekt wynikających z ulgi na złe długi
    d. mechanizmu podzielonej płatności
    e. faktur zaliczkowych
    f. transakcji wewnątrzwspólnotowych (WDT, WNT, eksport, import)
    g. korekty podatku naliczonego (WEW)
  4. Odpowiedzialność za błędy w JPK i ich korygowanie:
    a. JPK_V7 jako księga podatkowa – ryzyko zarzucenia wadliwego lub nierzetelnego jej prowadzenia (odpowiedzialność karnoskarbowa)
    b. korekta JPK_V7 a czynny żal – kiedy należy do złożyć
    c. obowiązek korygowania błędów w JPK_V7 (autokorekta)
    d. korekta na żądanie organów podatkowych – terminy, konsekwencje niedotrzymania, ryzyko sankcji
    e. jak ująć korekty, które nie mają wpływu na wartość transakcji (np. poprawiające błąd w NIP, nazwie, nr faktury);
  5. E-faktura i Krajowy System elektronicznego Fakturowania (KSeF) – od 1.10.2021:
    a. co to jest ustrukturyzowana faktura i czym się różni od faktury elektronicznej
    b. jak będziemy wystawiać e-faktury?
    c. jak będziemy wysyłać wysyłać e-faktury?
    d. etapy wdrażania e-faktur i warunki ich stosowania
    e. korzyści ze stosowania e-faktur.
  6. Pakiety SLIM VAT I i II
    a. podsumowanie zmian wynikających ze SLIM VAT 1 (zmiany w zakresie fakturowania, uproszczenia dla eksporterów, kursy walut, zmiany w zakresie odliczania podatku naliczonego, prezenty małej wartości)
    b. informacja na temat planowanych zmian wynikających ze SMIM VAT 2 (rezygnacja z konieczności rozliczenia podatku należnego z tytułu importu usług w terminie 3 miesięcy, dostosowanie przepisów ustawy o VAT do orzeczenia TSUE w sprawie ulgi na złe długi, łatwiejszy wybór opcji opodatkowania w obrocie nieruchomościami, dalsze zmiany dotyczące fakturowania, w tym w zakresie faktur korygujących, zmiany zakresie odliczenia VAT naliczonego, wydłużenie terminu na złożenie informacji VAT-26)
  7. Pytania i problemy uczestników szkolenia

Dodatkowe informacje

Szkolenie on-line.
Uczestnictwo w szkoleniu wymaga wcześniejszej opłaty.

Przed szkoleniem otrzymają Państwo:

  • dostęp do spotkania video z wykładowcą za pośrednictwem programu/aplikacji Microsoft Teams.
  • materiały szkoleniowe w formie elektronicznej.

Szkolenie trwa 8 godzin wykładowych i składa się z sesji video z wykładowcą:

  • Sesja video I 9.00 – 10.30
  • Sesja video II 10.45 – 12.15
  • Sesja video III 12.45 – 14.15
  • Sesja video IV 14.45 – 16.15
Wymagania techniczne
  • komputer z kamerą i głośnikiem,
  • stabilny dostęp do Internetu
Zaloguj się
Przypomnij hasło
Dane uczestnika szkolenia
PESEL niezbędny do wystawienia zaświadczenia zgodnego z § 18 ust. 2 rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 18 sierpnia 2017 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (tj. Dz. U. 2017 r. poz. 1632).
Adres zamieszkania uczestnika
Adres korespondencyjny uczestnika
Kalkulacja ceny

Jestem członkiem Stowarzyszenia Księgowych w Polsce od ponad roku i korzystam ze zniżki w cenie kursu zgodnie z ofertą szkoleniową.

Proszę wybrać wariant zapłaty za szkolenie. *


Płatnik

Jestem członkiem Stowarzyszenia Księgowych w Polsce od ponad roku i korzystam ze zniżki w cenie kursu zgodnie z ofertą szkoleniową.

Dane do faktury
Płatność

Konto

Zobowiązanie uczestnika szkolenia

Pozostałe terminy tego szkolenia

zobacz +
Płocka 17 lok. 25
01-231 Warszawa

tel. 22 862 52 96
tel. 22 862 35 75
fax 22 862 52 95


PKO Bank Polski S.A. 31 1020 1156 0000 7402 0007 5119