ONLINE
|
|
CIT dla spółki komandytowej i jawnej w 2021 r. oraz zmiany w opodatkowaniu wspólników - szkolenie on-line
|
Terminy keyboard_arrow_down
|
Szczegóły
|
23.04.2021
Szkolenie
Szkolenie krótkie
Wykładowca: Katarzyna Tomala – doradca podatkowy
Program kursu (8 godzin wykładowych):
Spółki komandytowe jako podatnicy CIT w tym:
zasady wejścia zmian w życie,
obowiązki w zakresie rachunkowości związane z uzyskaniem statusu podatnika CIT,
opodatkowanie spółki komandytowej, czyli zasady sukcesji rozliczeń i amortyzacji, korzystanie z ulg i odliczeń po uzyskaniu statusu podatnika CIT i inne problemy
stawka CIT dla spółki komandytowej
skutki wypłaty zysku ze spółki komandytowej – wykonanie przez spółkę komandytową obowiązków płatnika z uwzględnieniem zróżnicowania zasad wobec komplementariusza i komandytariusza
wypłata zysku zatrzymanego na kapitałach zapasowych
rozliczenie start podatkowych z lat poprzednich od przychodów wspólników
zasady amortyzacji,
wpływ zmiany zasad opodatkowania na inne zdarzenia, m.in.– podatek od przychodów z budynków, danina solidarnościowa, ubezpieczenia społeczne i zdrowotne, likwidacja spółki.
Spółki jawne jako podatnicy CIT, w tym:
które spółki jawne staną się podatnikami CIT,
szczególne obowiązki informacyjne i skutki ich naruszenia,
zasady opodatkowania spółki i jej wspólników
zasady wejścia w życie przepisów
Odpowiedzi na pytania uczestników szkolenia.
Szkolenie on-line.
Uczestnictwo w szkoleniu wymaga wcześniejszej opłaty.
Przed szkoleniem otrzymają Państwo:
dostęp do spotkania video z wykładowcą za pośrednictwem programu/aplikacji Microsoft Teams.
materiały szkoleniowe w formie elektronicznej.
Szkolenie trwa 8 godzin wykładowych i składa się z sesji video z wykładowcą:
Sesja video I 9.00 – 10.30
Sesja video II 10.45 – 12.15
Sesja video III 12.45 – 14.15
Sesja video IV 14.45 – 16.15
Wymagania techniczne
komputer z kamerą i głośnikiem,
stabilny dostęp do Internetu.
|
|
location_on
Online
|
Zapisz się
|
|
ONLINE
|
|
Działania marketingowe, reklamowe w CIT, PIT, VAT - szkolenie on-line
|
Terminy keyboard_arrow_down
|
Szczegóły
|
16.04.2021
Szkolenie
Szkolenie krótkie
Wykładowca: Kayyali Samir – doradca podatkowy
Program kursu (8 godzin wykładowych):
Podatek CIT – ogólne zagadnienie:
ogólna definicja koszu uzyskania przychodów
osiąganie przychodów, zarachowanie i zabezpieczanie źródła przychodów – czym jest?
Katalog kosztów niepodatkowych (NKUP)
Podatek PIT – ogólne zagadnienia:
nieodpłatne świadczenia i częściowo odpłatne świadczenia
źródła przychodów a przypisanie przychodu do danego źródła
zwolnienia podatkowe w podatku PIT (świadczenia reklamowe, sprzedaż premiowa, konkursy)
Podatek VAT – ogólne zagadnienia:
odliczenie podatku VAT, a związek z działalnością opodatkowaną
usługi noclegowe, gastronomiczne, cateringowe – czy można odliczać VAT?
Przesłanki wyłączające prawo do odliczenia podatku VAT
Darowizny, nieodpłatne świadczenia a naliczenie podatku VAT
Próbki, prezenty o małej wartości – definicja, opodatkowanie
Dokumentowanie działań marketingowych, promocyjnych i reklamowych:
definicja dowodu i sposoby ich pozyskiwania
dokumentowanie konkursów, sprzedaży premiowej, akcji reklamowych i innych działań marketingowych,
regulaminy akcji marketingowych oraz regulaminy konkursów i sprzedaży premiowych – na co zwracać uwagę?
obowiązki informacyjno-rejestracyjne w przypadku szczególnych działań marketingowych np. loterii (obowiązki wynikające z innych ustaw np. Ustawa hazardowa, prawo celne),
działania marketingowe organizowane przy współpracy z agencjami marketingowymi – zasady współpracy, obowiązki stron, wymagane dokumenty.
Reklama i reprezentacja, imprezy, targi, konferencje:
pojęcie reklamy i reprezentacji,
prezenty dla kontrahentów, pracowników, współpracowników
konsumpcja z kontrahentami oraz posiłki dla pracowników – interpretacja ogólna MF
imprezy dla kontrahentów oraz imprezy integracyjne dla pracowników,
imprezy okolicznościowe i jubileuszowe,
szkolenia i konferencje dla kontrahentów,
szkolenia, narady, konferencje dla pracowników,
wyjazdy krajowe i zagraniczne dla pracowników i kontrahentów,
udział w targach, organizacja stanowisk wystawowych,
wydatki na wystrój siedziby przedsiębiorstwa
Konkursy dla kontrahentów i pracowników:
definicja konkursu – problemy interpretacyjne,
organizator konkursu a fundator nagrody w konkursie (organizacja konkursów przez podmioty zewnętrzne),
konkursy w środkach masowego przekazu (np. konkursy w Internecie),
konkursy dla kontrahentów a konkursy dla pracowników – zakres opodatkowania i zwolnienia w PIT,
konkursy a programy motywacyjne – różnice w zakresie opodatkowania.
Premie pieniężne i rabaty:
pojęcie premii pieniężnych,
premie lojalnościowe i premie jakościowe,
premia pieniężna jako rabat, premia pieniężna jako usługa.
Sponsoring:
pojęcie sponsoringu w ujęciu prawnym i podatkowym,
niezbędne elementy umowy sponsoringu,
formy sponsoringu (rzeczowy, pieniężny, właściwy, niewłaściwy),
sponsoring a darowizny.
Sprzedaż premiowa:
definicja sprzedaży premiowej oraz zasady prowadzenia sprzedaży premiowej,
dokumentacja sprzedaży premiowej,
usługa jako nagroda w sprzedaży premiowej,
sprzedaż premiowa a sprzedaż promocyjna,
sprzedaż premiowa – zakres zwolnienia z PIT.
Inne świadczenia na rzecz kontrahentów:
przekazywanie biletów do kina i innych miejsc rozrywki oraz kultury,
organizacja festynów, koncertów,
zapewnianie zakwaterowania i wyżywienia,
wręczanie alkoholu i prezentów luksusowych,
Inne świadczenia na rzecz pracowników i współpracowników:
świadczenia na rzecz członków rodziny pracownika,
strój, ubiór pracowników,
abonamenty medyczne,
ubezpieczenie OC członków organów spółek,
dowóz pracowników do pracy,
podnoszenie kwalifikacji zawodowych,
należności z tytułu podróży służbowych,
bony towarowe dla pracowników,
świadczenia wynikające z przepisów BHP,
świadczenia socjalne i wynikające z ZFŚS,
świadczenia wynikające z regulaminów pracy i układów zbiorowych pracy,
samochody i telefony służbowe pracowników wykorzystywane na cele prywatne,
karty benefit i multisport.
Odpowiedzi na pytania uczestników szkolenia.
Szkolenie on-line.
Uczestnictwo w szkoleniu wymaga wcześniejszej opłaty.
Przed szkoleniem otrzymają Państwo:
dostęp do spotkania video z wykładowcą za pośrednictwem programu/aplikacji Microsoft Teams,
materiały szkoleniowe w formie elektronicznej.
Szkolenie trwa 8 godzin wykładowych i składa się z sesji video z wykładowcą:
Sesja video I 9.00 – 10.30
Sesja video II 10.45 – 12.15
Sesja video III 12.45 – 14.15
Sesja video IV 14.45 – 16.15
Wymagania techniczne
komputer z kamerą i głośnikiem,
stabilny dostęp do Internetu.
|
|
location_on
Online
|
Zapisz się
|
|
ONLINE
|
|
Fakturowanie 2021 - wybrane zagadnienia po wprowadzeniu pakietu 'SLIM VAT'. Szkolenie dla osób wystawiających i księgujących faktury - szkolenie on-line
|
Terminy keyboard_arrow_down
|
Szczegóły
|
15.04.2021
Szkolenie
Szkolenie krótkie
Wykładowca: Cezary Pieńkosz – doradca podatkowy
Program kursu (8 godzin wykładowych):
Znaczenie faktur na gruncie podatku VAT. Podatek należny, podatek naliczony a faktura. Faktura VAT a faktura pro forma.
Faktury:
Faktura a JPK_V7M i JPK_V7K.
Jakie są terminy wystawiania faktur?
Co powinna zawierać faktura?
Świadczenie główne a świadczenia pomocnicze.
Rozliczanie w walucie obcej a fakturowanie (z uwzględnieniem zmian w zakresie stosowania kursów walut dla VAT wynikających z pakietu „SLIM VAT”).
Faktury zaliczkowe.
Anulowanie faktury.
Kiedy wystawienie faktury powoduje powstanie obowiązku podatkowego?
Faktura a sprzedaż paragonowa. Faktura uproszczona a paragon z NIP.
Kiedy wystawiamy duplikaty faktur?
Jakie skutki wywołuje duplikat dla sprzedawcy i dla nabywcy?
Specyfika faktury w transakcjach międzynarodowych.
Błędy w fakturowaniu.
Faktury korygujące:
Kiedy wystawiamy faktury korygujące?
Rozliczanie faktur korygujących u sprzedawcy (z uwzględnieniem zmian w zakresie rozliczania faktur korygujących zmniejszających i zwiększających wynikających z pakietu „SLIM VAT”)
Rozliczanie faktur korygujących u nabywcy (z uwzględnieniem zmian w zakresie rozliczania faktur korygujących zmniejszających i zwiększających wynikających z pakietu „SLIM VAT”).
Faktury korygujące w transakcjach międzynarodowych (z uwzględnieniem zmian w zakresie rozliczania faktur korygujących zmniejszających i zwiększających wynikających z pakietu „SLIM VAT”).
Noty korygujące:
Co to jest nota korygująca?
Kto i kiedy sporządza notę korygującą?
Co można a czego nie można korygować notą korygującą?
Jakie skutki wywołuje nota korygująca?
Kierunki planowanych zmian w zakresie fakturowania, faktura ustrukturyzowana, e-urząd skarbowy a Krajowy System e-Faktur.
Odpowiedzi na pytania uczestników szkolenia.
Szkolenie on-line.
Uczestnictwo w szkoleniu wymaga wcześniejszej opłaty.
Przed szkoleniem otrzymają Państwo:
dostęp do spotkania video z wykładowcą za pośrednictwem programu/aplikacji Microsoft Teams,
materiały szkoleniowe w formie elektronicznej.
Szkolenie trwa 8 godzin wykładowych i składa się z sesji video z wykładowcą:
Sesja video I 9.00 – 10.30
Sesja video II 10.45 – 12.15
Sesja video III 12.45 – 14.15
Sesja video IV 14.45 – 16.15
Wymagania techniczne
komputer z kamerą i głośnikiem,
stabilny dostęp do Internetu.
|
|
location_on
Online
|
Zapisz się
|
|
ONLINE
|
|
Faktury korygujące oraz nowelizacja JPK_VAT - uwaga zmiany już od kwietnia 2021 r. - szkolenie on-line
|
Terminy keyboard_arrow_down
|
Szczegóły
|
16.04.2021
Szkolenie
Szkolenie krótkie
[video width="1280" height="720" mp4="https://skp-ow.com.pl/content/uploads/2021/04/ALech-zaproszenie.mp4"][/video]
Wykładowca: Aneta Lech – doradca podatkowy
Program kursu (8 godzin wykładowych):
Faktury korygujące – przyczyny wystawiania
obniżenie ceny (rabaty, bonifikaty, skonta itp.)
podwyższenie ceny
reklamacje
zwroty towarów
zwroty zaliczek
pomyłki
Elementy obowiązkowe faktury korygującej
Zmiany w zakresie ewidencjonowania faktur korygujących „in minus„ i „in plus” wprowadzone od 1 stycznia 2021
jak ewidencjonować faktury wystawione do 31 grudnia 2020r., które wpłynęły do nabywców po 1 stycznia 2021r.
zasady ewidencjonowania faktur korygujących „in minus” wystawionych po 1 stycznia 2021r.
opcjonalna możliwość pozostania przy „starej metodzie” rozliczania faktur korygujących – warunki
możliwość rezygnacji w trakcie roku ze „starej metody” rozliczania faktur korygujących
rekomendacje
Faktury „in minus” w ewidencji wystawcy po zmianach
brak konieczności uzyskiwania potwierdzeń odbioru faktur korygujących in minus
nowe wątpliwości, czyli co to jest „dokumentacja uzgodniona z nabywcą określająca warunki obniżenia podstawy opodatkowania dla dostawy towarów lub świadczenia usług określone w fakturze korygującej”?
kiedy księgowanie faktur korygujących będzie się odbywało pod datą wystawienia faktury korygującej, a kiedy nie
rekomendowana procedura postępowania w przypadku wystawiania i rozliczania faktur korygujących
analiza przypadków rozliczania faktur korygujących
„metoda” ostatniej szansy”
Faktury „in minus” w ewidencji wystawcy po zmianach
co oznaczają wprowadzone zamiany dla nabywców otrzymujących faktury korygujące „in minus”
kiedy nabywcy będą zmuszeni do korygowania poprzednich okresów rozliczeniowych
czy duplikaty faktur korygujących zmieniają okres ich rozliczenia?
Faktury „in plus” po nowelizacji:
w jakich przypadkach wystawca faktury korygującej „in plus” ma obowiązek korygować poprzednie okresy rozliczeniowe
w jakich przypadkach wystawca faktury korygującej rozlicza faktury korygujące na bieżąco
w jakim okresie rozliczeniowym nabywca rozlicza faktury korygujące „in plus”
Faktury korygujące w transakcjach wewnątrzwspólnotowych – WNT i WDT
faktury korygujące WNT „in minus” i „in plus – w jakim okresie rozliczeniowym powinny zostać ujęte w ewidencji i jaki zastosować kurs do ich przeliczenia
faktury korygujące WDT „in minus” i „in plus” – zasady ewidencjonowania w JPK_V7 oraz VAT-UE
Zmiany w raportowaniu JPK_V7 oraz problematyka po nowelizacji JPK_V7 – uwaga część zmian będzie obowiązywało już od kwietnia br!
doprecyzowanie w oznaczaniu kodów GTU (01 – alkohol, 02, 03 – oleje opałowe, 09 – wyroby medyczne, 10 – nieruchomości, 12- usługi niematerialne),
zmiany w zakresie raportowania faktur uproszczonych (FP)
zmiany polegające na możliwości zbiorczego raportowania niektórych dokumentów
zmiany w raportowaniu mechanizmu podzielonej płatności (MPP)
zmiany w raportowaniu transakcji pomiędzy podmiotami powiązanymi (TP)
Faktury korygujące a Mechanizm podzielonej płatności (MPP)
czy i kiedy faktury korygujące powinny zawierać adnotację „mechanizm podzielonej płatności – analiza przypadków
faktury korygujące przy obowiązkowym i dobrowolnym MPP
kiedy oznaczać faktury korygujące kodem MPP w JPK_V7
Pytania i problemy uczestników szkolenia.
Szkolenie on-line.
Uczestnictwo w szkoleniu wymaga wcześniejszej opłaty.
Przed szkoleniem otrzymają Państwo:
dostęp do spotkania video z wykładowcą za pośrednictwem programu/aplikacji Microsoft Teams.
materiały szkoleniowe w formie elektronicznej.
Szkolenie trwa 8 godzin wykładowych i składa się z sesji video z wykładowcą:
Sesja video I 9.00 – 10.30
Sesja video II 10.45 – 12.15
Sesja video III 12.45 – 14.15
Sesja video IV 14.45 – 16.15
Wymagania techniczne
komputer z kamerą i głośnikiem,
stabilny dostęp do Internetu
|
|
location_on
Online
|
Zapisz się
|
06.05.2021
Szkolenie
Szkolenie krótkie
[video width="1280" height="720" mp4="https://skp-ow.com.pl/content/uploads/2021/04/ALech-zaproszenie.mp4"][/video]
Wykładowca: Aneta Lech – doradca podatkowy
Program kursu (8 godzin wykładowych):
Faktury korygujące – przyczyny wystawiania
obniżenie ceny (rabaty, bonifikaty, skonta itp.)
podwyższenie ceny
reklamacje
zwroty towarów
zwroty zaliczek
pomyłki
Elementy obowiązkowe faktury korygującej
Zmiany w zakresie ewidencjonowania faktur korygujących „in minus„ i „in plus” wprowadzone od 1 stycznia 2021
jak ewidencjonować faktury wystawione do 31 grudnia 2020r., które wpłynęły do nabywców po 1 stycznia 2021r.
zasady ewidencjonowania faktur korygujących „in minus” wystawionych po 1 stycznia 2021r.
opcjonalna możliwość pozostania przy „starej metodzie” rozliczania faktur korygujących – warunki
możliwość rezygnacji w trakcie roku ze „starej metody” rozliczania faktur korygujących
rekomendacje
Faktury „in minus” w ewidencji wystawcy po zmianach
brak konieczności uzyskiwania potwierdzeń odbioru faktur korygujących in minus
nowe wątpliwości, czyli co to jest „dokumentacja uzgodniona z nabywcą określająca warunki obniżenia podstawy opodatkowania dla dostawy towarów lub świadczenia usług określone w fakturze korygującej”?
kiedy księgowanie faktur korygujących będzie się odbywało pod datą wystawienia faktury korygującej, a kiedy nie
rekomendowana procedura postępowania w przypadku wystawiania i rozliczania faktur korygujących
analiza przypadków rozliczania faktur korygujących
„metoda” ostatniej szansy”
Faktury „in minus” w ewidencji wystawcy po zmianach
co oznaczają wprowadzone zamiany dla nabywców otrzymujących faktury korygujące „in minus”
kiedy nabywcy będą zmuszeni do korygowania poprzednich okresów rozliczeniowych
czy duplikaty faktur korygujących zmieniają okres ich rozliczenia?
Faktury „in plus” po nowelizacji:
w jakich przypadkach wystawca faktury korygującej „in plus” ma obowiązek korygować poprzednie okresy rozliczeniowe
w jakich przypadkach wystawca faktury korygującej rozlicza faktury korygujące na bieżąco
w jakim okresie rozliczeniowym nabywca rozlicza faktury korygujące „in plus”
Faktury korygujące w transakcjach wewnątrzwspólnotowych – WNT i WDT
faktury korygujące WNT „in minus” i „in plus – w jakim okresie rozliczeniowym powinny zostać ujęte w ewidencji i jaki zastosować kurs do ich przeliczenia
faktury korygujące WDT „in minus” i „in plus” – zasady ewidencjonowania w JPK_V7 oraz VAT-UE
Zmiany w raportowaniu JPK_V7 oraz problematyka po nowelizacji JPK_V7 – uwaga część zmian będzie obowiązywało już od kwietnia br!
doprecyzowanie w oznaczaniu kodów GTU (01 – alkohol, 02, 03 – oleje opałowe, 09 – wyroby medyczne, 10 – nieruchomości, 12- usługi niematerialne),
zmiany w zakresie raportowania faktur uproszczonych (FP)
zmiany polegające na możliwości zbiorczego raportowania niektórych dokumentów
zmiany w raportowaniu mechanizmu podzielonej płatności (MPP)
zmiany w raportowaniu transakcji pomiędzy podmiotami powiązanymi (TP)
Faktury korygujące a Mechanizm podzielonej płatności (MPP)
czy i kiedy faktury korygujące powinny zawierać adnotację „mechanizm podzielonej płatności – analiza przypadków
faktury korygujące przy obowiązkowym i dobrowolnym MPP
kiedy oznaczać faktury korygujące kodem MPP w JPK_V7
Pytania i problemy uczestników szkolenia.
Szkolenie on-line.
Uczestnictwo w szkoleniu wymaga wcześniejszej opłaty.
Przed szkoleniem otrzymają Państwo:
dostęp do spotkania video z wykładowcą za pośrednictwem programu/aplikacji Microsoft Teams.
materiały szkoleniowe w formie elektronicznej.
Szkolenie trwa 8 godzin wykładowych i składa się z sesji video z wykładowcą:
Sesja video I 9.00 – 10.30
Sesja video II 10.45 – 12.15
Sesja video III 12.45 – 14.15
Sesja video IV 14.45 – 16.15
Wymagania techniczne
komputer z kamerą i głośnikiem,
stabilny dostęp do Internetu
|
|
location_on
Online
|
Zapisz się
|
|
ONLINE
|
|
JPK_VAT z uwzględnieniem najnowszych zmian - szkolenie on-line
|
Terminy keyboard_arrow_down
|
Szczegóły
|
26.04.2021
Szkolenie
Szkolenie krótkie
[video width="1280" height="720" mp4="https://skp-ow.com.pl/content/uploads/2021/04/ALech-zaproszenie.mp4"][/video]
Wykładowca: Aneta Lech – doradca podatkowy
Program kursu (8 godzin wykładowych):
Ewidencjonowanie i raportowanie informacji na potrzeby podatku VAT – czyli JPK_V7:
kluczowe aspekty raportowania sprzedaży (chronologia wpisów, prezentacja NIP nabywcy)
raportowanie typów dokumentów RO-WEW-FP
raportowanie kodów GTU
raportowanie kodów procedur
raportowania zakupów
Zmiany w raportowaniu JPK_V7 oraz problematyka po nowelizacji JPK_V7 – uwaga część zmian będzie obowiązywało już od kwietnia br!
doprecyzowanie w oznaczaniu kodów GTU (01 – alkohol, 02, 03 – oleje opałowe, 07- części samochodowe, 09 – wyroby medyczne, 10 – nieruchomości, 12- usługi niematerialne),
zmiany w zakresie raportowania faktur uproszczonych (FP)
zmiany polegające na możliwości zbiorczego raportowania niektórych dokumentów
zmiany w raportowaniu mechanizmu podzielonej płatności (MPP)
zmiany w raportowaniu transakcji pomiędzy podmiotami powiązanymi (TP)
Problemy praktyczne z raportowaniem:
sprzedaży dokumentowanej na kasie fiskalnej
faktur korygujących po wprowadzeniu zmian wynikających z pakietu SLIM VAT1
korekt wynikających z ulgi na złe długi
mechanizmu podzielonej płatności
faktur zaliczkowych
transakcji wewnątrzwspólnotowych (WDT, WNT, eksport, import)
korekty podatku naliczonego (WEW)
E-faktura i Krajowy System elektronicznego Fakturowania (KSeF) – od 1.10.2021:
co to jest ustrukturyzowana faktura i czym się różni od faktury elektronicznej
jak będziemy wystawiać e-faktury?
jak będziemy wysyłać wysyłać e-faktury?
etapy wdrażania e-faktur i warunki ich stosowania
korzyści ze stosowania e-faktur.
Pakiety SLIM VAT I i II
podsumowanie zmian wynikających ze SLIM VAT 1 (zmiany w zakresie fakturowania, uproszczenia dla eksporterów, kursy walut, zmiany w zakresie odliczania podatku naliczonego, prezenty małej wartości)
informacja na temat planowanych zmian wynikających ze SMIM VAT 2 (rezygnacja z konieczności rozliczenia podatku należnego z tytułu importu usług w terminie 3 miesięcy, dostosowanie przepisów ustawy o VAT do orzeczenia TSUE w sprawie ulgi na złe długi, łatwiejszy wybór opcji opodatkowania w obrocie nieruchomościami, dalsze zmiany dotyczące fakturowania, w tym w zakresie faktur korygujących, zmiany zakresie odliczenia VAT naliczonego, wydłużenie terminu na złożenie informacji VAT-26)
Pytania i problemy uczestników szkolenia
Szkolenie on-line.
Uczestnictwo w szkoleniu wymaga wcześniejszej opłaty.
Przed szkoleniem otrzymają Państwo:
dostęp do spotkania video z wykładowcą za pośrednictwem programu/aplikacji Microsoft Teams.
materiały szkoleniowe w formie elektronicznej.
Szkolenie trwa 8 godzin wykładowych i składa się z sesji video z wykładowcą:
Sesja video I 9.00 – 10.30
Sesja video II 10.45 – 12.15
Sesja video III 12.45 – 14.15
Sesja video IV 14.45 – 16.15
Wymagania techniczne
komputer z kamerą i głośnikiem,
stabilny dostęp do Internetu
|
|
location_on
Online
|
Zapisz się
|
11.05.2021
Szkolenie
Szkolenie krótkie
[video width="1280" height="720" mp4="https://skp-ow.com.pl/content/uploads/2021/04/ALech-zaproszenie.mp4"][/video]
Wykładowca: Aneta Lech – doradca podatkowy
Program kursu (8 godzin wykładowych):
Ewidencjonowanie i raportowanie informacji na potrzeby podatku VAT – czyli JPK_V7:
kluczowe aspekty raportowania sprzedaży (chronologia wpisów, prezentacja NIP nabywcy)
raportowanie typów dokumentów RO-WEW-FP
raportowanie kodów GTU
raportowanie kodów procedur
raportowania zakupów
Zmiany w raportowaniu JPK_V7 oraz problematyka po nowelizacji JPK_V7 – uwaga część zmian będzie obowiązywało już od kwietnia br!
doprecyzowanie w oznaczaniu kodów GTU (01 – alkohol, 02, 03 – oleje opałowe, 07- części samochodowe, 09 – wyroby medyczne, 10 – nieruchomości, 12- usługi niematerialne),
zmiany w zakresie raportowania faktur uproszczonych (FP)
zmiany polegające na możliwości zbiorczego raportowania niektórych dokumentów
zmiany w raportowaniu mechanizmu podzielonej płatności (MPP)
zmiany w raportowaniu transakcji pomiędzy podmiotami powiązanymi (TP)
Problemy praktyczne z raportowaniem:
sprzedaży dokumentowanej na kasie fiskalnej
faktur korygujących po wprowadzeniu zmian wynikających z pakietu SLIM VAT1
korekt wynikających z ulgi na złe długi
mechanizmu podzielonej płatności
faktur zaliczkowych
transakcji wewnątrzwspólnotowych (WDT, WNT, eksport, import)
korekty podatku naliczonego (WEW)
E-faktura i Krajowy System elektronicznego Fakturowania (KSeF) – od 1.10.2021:
co to jest ustrukturyzowana faktura i czym się różni od faktury elektronicznej
jak będziemy wystawiać e-faktury?
jak będziemy wysyłać wysyłać e-faktury?
etapy wdrażania e-faktur i warunki ich stosowania
korzyści ze stosowania e-faktur.
Pakiety SLIM VAT I i II
podsumowanie zmian wynikających ze SLIM VAT 1 (zmiany w zakresie fakturowania, uproszczenia dla eksporterów, kursy walut, zmiany w zakresie odliczania podatku naliczonego, prezenty małej wartości)
informacja na temat planowanych zmian wynikających ze SMIM VAT 2 (rezygnacja z konieczności rozliczenia podatku należnego z tytułu importu usług w terminie 3 miesięcy, dostosowanie przepisów ustawy o VAT do orzeczenia TSUE w sprawie ulgi na złe długi, łatwiejszy wybór opcji opodatkowania w obrocie nieruchomościami, dalsze zmiany dotyczące fakturowania, w tym w zakresie faktur korygujących, zmiany zakresie odliczenia VAT naliczonego, wydłużenie terminu na złożenie informacji VAT-26)
Pytania i problemy uczestników szkolenia
Szkolenie on-line.
Uczestnictwo w szkoleniu wymaga wcześniejszej opłaty.
Przed szkoleniem otrzymają Państwo:
dostęp do spotkania video z wykładowcą za pośrednictwem programu/aplikacji Microsoft Teams.
materiały szkoleniowe w formie elektronicznej.
Szkolenie trwa 8 godzin wykładowych i składa się z sesji video z wykładowcą:
Sesja video I 9.00 – 10.30
Sesja video II 10.45 – 12.15
Sesja video III 12.45 – 14.15
Sesja video IV 14.45 – 16.15
Wymagania techniczne
komputer z kamerą i głośnikiem,
stabilny dostęp do Internetu
|
|
location_on
Online
|
Zapisz się
|
21.06.2021
Szkolenie
Szkolenie krótkie
[video width="1280" height="720" mp4="https://skp-ow.com.pl/content/uploads/2021/04/ALech-zaproszenie.mp4"][/video]
Wykładowca: Aneta Lech – doradca podatkowy
Program kursu (8 godzin wykładowych):
Ewidencjonowanie i raportowanie informacji na potrzeby podatku VAT – czyli JPK_V7:
kluczowe aspekty raportowania sprzedaży (chronologia wpisów, prezentacja NIP nabywcy)
raportowanie typów dokumentów RO-WEW-FP
raportowanie kodów GTU
raportowanie kodów procedur
raportowania zakupów
Zmiany w raportowaniu JPK_V7 oraz problematyka po nowelizacji JPK_V7 – uwaga część zmian będzie obowiązywało już od kwietnia br!
doprecyzowanie w oznaczaniu kodów GTU (01 – alkohol, 02, 03 – oleje opałowe, 07- części samochodowe, 09 – wyroby medyczne, 10 – nieruchomości, 12- usługi niematerialne),
zmiany w zakresie raportowania faktur uproszczonych (FP)
zmiany polegające na możliwości zbiorczego raportowania niektórych dokumentów
zmiany w raportowaniu mechanizmu podzielonej płatności (MPP)
zmiany w raportowaniu transakcji pomiędzy podmiotami powiązanymi (TP)
Problemy praktyczne z raportowaniem:
sprzedaży dokumentowanej na kasie fiskalnej
faktur korygujących po wprowadzeniu zmian wynikających z pakietu SLIM VAT1
korekt wynikających z ulgi na złe długi
mechanizmu podzielonej płatności
faktur zaliczkowych
transakcji wewnątrzwspólnotowych (WDT, WNT, eksport, import)
korekty podatku naliczonego (WEW)
E-faktura i Krajowy System elektronicznego Fakturowania (KSeF) – od 1.10.2021:
co to jest ustrukturyzowana faktura i czym się różni od faktury elektronicznej
jak będziemy wystawiać e-faktury?
jak będziemy wysyłać wysyłać e-faktury?
etapy wdrażania e-faktur i warunki ich stosowania
korzyści ze stosowania e-faktur.
Pakiety SLIM VAT I i II
podsumowanie zmian wynikających ze SLIM VAT 1 (zmiany w zakresie fakturowania, uproszczenia dla eksporterów, kursy walut, zmiany w zakresie odliczania podatku naliczonego, prezenty małej wartości)
informacja na temat planowanych zmian wynikających ze SMIM VAT 2 (rezygnacja z konieczności rozliczenia podatku należnego z tytułu importu usług w terminie 3 miesięcy, dostosowanie przepisów ustawy o VAT do orzeczenia TSUE w sprawie ulgi na złe długi, łatwiejszy wybór opcji opodatkowania w obrocie nieruchomościami, dalsze zmiany dotyczące fakturowania, w tym w zakresie faktur korygujących, zmiany zakresie odliczenia VAT naliczonego, wydłużenie terminu na złożenie informacji VAT-26)
Pytania i problemy uczestników szkolenia
Szkolenie on-line.
Uczestnictwo w szkoleniu wymaga wcześniejszej opłaty.
Przed szkoleniem otrzymają Państwo:
dostęp do spotkania video z wykładowcą za pośrednictwem programu/aplikacji Microsoft Teams.
materiały szkoleniowe w formie elektronicznej.
Szkolenie trwa 8 godzin wykładowych i składa się z sesji video z wykładowcą:
Sesja video I 9.00 – 10.30
Sesja video II 10.45 – 12.15
Sesja video III 12.45 – 14.15
Sesja video IV 14.45 – 16.15
Wymagania techniczne
komputer z kamerą i głośnikiem,
stabilny dostęp do Internetu
|
|
location_on
Online
|
Zapisz się
|
|
ONLINE
|
|
Najem i obrót nieruchomościami - ujęcie podatkowe. Zmiany przepisów 2021 - Najnowsze interpretacje Dyrektora KIS. - szkolenie on-line
|
Terminy keyboard_arrow_down
|
Szczegóły
|
27.04.2021
Szkolenie
Szkolenie krótkie
Wykładowca: Kacper Sołoniewicz – doradca podatkowy
Program kursu (8 godzin wykładowych):
Czy sprzedaż nieruchomości i wynajem mieszkań to działalność gospodarcza?
Prywatne transakcje a powtarzalność działań, kiedy sprzedaż nieruchomości i najem uznane zostaną za działalność gospodarczą – najważniejsze orzeczenia sądów administracyjnych!
Limit mieszkań jako przesłanka do ograniczająca najem prywatny – prawda czy mit?
Podział i sprzedaż działek budowlanych a działalność gospodarcza.
Definicja podatnika i działalności gospodarczej w rozumieniu ustawy o VAT i PIT.
Ryczałt od najmu od 2021 roku – projekt ustawy
Ryczałt od przychodów z najmu także w ramach działalności gospodarczej od 1.01.2021 r.?!
Zasady opodatkowania przychodów z najmu ryczałtem na nowych zasadach.
Dostawa nieruchomości – zwolnienie z VAT
Sprzedaż gruntu niezabudowanego / zabudowanego – zasady zwolnienia Z VAT w świetle najnowszych interpretacji Dyrektora KIS!
Pierwsze zasiedlenie – czy sprzedaż nieruchomości po dwóch latach od dnia oddania do używania podlega VAT – przełomowe orzecznictwo TSUE i NSA oraz wyjaśnienia MF – nowa definicja pierwszego zasiedlenia w ustawie o VAT od 1.09.2019 r.
Tereny budowlane a VAT – jak ustalić charakter gruntu?
Czy sprzedaż drogi wewnętrznej jest opodatkowana VAT?
Czy sprzedaż lokalu wraz z wyposażeniem korzysta z tej samej stawki VAT?
Sprzedaż praw z umowy deweloperskiej (inwestycyjnej) – obowiązki podatkowe i ewidencyjne.
Zorganizowana część przedsiębiorstwa w obrocie nieruchomościami, czyli jak wyłączyć dostawę spod działania ustawy o VAT?
Brak prawa do odliczenia VAT przy błędnej kwalifikacji podatkowej transakcji – sposoby na minimalizowanie ryzyka.
Najem i dzierżawa nieruchomości w podatku VAT i PIT
Stawki VAT dla poszczególnych rodzajów najmu.
Najem lokali mieszkalnych na cele mieszkaniowe – jakie warunki muszą zostać spełnione, aby skorzystać ze zwolnienia?
Jak opodatkować najem mieszkania wynajmowanego na potrzeby pracowników najemcy?
Najem krótkoterminowy – jakie warunki należy spełnić, aby zastosować stawkę 8% VAT?
Zasady wystawiania faktur i rozliczenia podatku?
Refakturowanie mediów – jaka jest właściwa stawka podatku?
Świadczenia kompleksowe – najem i media – jaką stawkę VAT należy zastosować? Jakie pozycje powinny znaleźć się na fakturze?
Kasa fiskalna – zwolnienia wynikające z rozporządzenia na 2020 rok.
Czy jednoosobowy przedsiębiorca może wynajmować poza działalnością gospodarczą mieszkanie, które nie jest środkiem trwałym firmy?
Zasady opodatkowania podatkiem dochodowym od osób fizycznych przy sprzedaży nieruchomości stanowiącej majątek prywatny albo firmowy
Czy sprzedaż lokalu stanowiącego ŚT firmy zawsze będzie skutkować powstaniem przychodu z działalności gospodarczej?
Czy sprzedaż lokalu firmowego po 5 latach od nabycia jest opodatkowana?
Kiedy nie można rozliczyć straty powstałej przy sprzedaży nieruchomości?
Zasady ustalania kosztów uzyskania przychodów przy sprzedaży nieruchomości?
Przekształcenie prawa użytkowania wieczystego we własność – jak wpływa na ustalenie daty nabycia nieruchomości i zasady obliczania 5 letniego terminu niezbędnego do zastosowania zwolnienia z PIT?
Cesja praw do umowy deweloperskiej – do jakiego źródła przyporządkować przychód? Zbycie nieruchomości czy sprzedaż praw majątkowych? Właściwa stawka podatku?
Zwolnienie od podatku dochodowego przychodu ze sprzedaży nieruchomości – tzw. ulga mieszkaniowa
Czy można skorzystać z ulgi mieszkaniowej posiadając kilka mieszkań?
Zakup mieszkania na wynajem a prawo do ulgi?
Wpłata dokonana na postawie umowy deweloperskiej jako wydatek na „cele mieszkaniowe”.
Zasady wyliczania podatku do zapłaty i ujmowania w deklaracji rocznej.
Odpowiedzi na pytania uczestników szkolenia
Szkolenie on-line.
Uczestnictwo w szkoleniu wymaga wcześniejszej opłaty.
Przed szkoleniem otrzymają Państwo:
dostęp do spotkania video z wykładowcą za pośrednictwem programu/aplikacji Microsoft Teams,
materiały szkoleniowe w formie elektronicznej.
Szkolenie trwa 8 godzin wykładowych i składa się z sesji video z wykładowcą:
Sesja video I 9.00 – 10.30
Sesja video II 10.45 – 12.15
Sesja video III 12.45 – 14.15
Sesja video IV 14.45 – 16.15
Wymagania techniczne
komputer z kamerą i głośnikiem,
stabilny dostęp do Internetu.
|
|
location_on
Online
|
Zapisz się
|
11.05.2021
Szkolenie
Szkolenie krótkie
Wykładowca: Kacper Sołoniewicz – doradca podatkowy
Program kursu (8 godzin wykładowych):
Czy sprzedaż nieruchomości i wynajem mieszkań to działalność gospodarcza?
Prywatne transakcje a powtarzalność działań, kiedy sprzedaż nieruchomości i najem uznane zostaną za działalność gospodarczą – najważniejsze orzeczenia sądów administracyjnych!
Limit mieszkań jako przesłanka do ograniczająca najem prywatny – prawda czy mit?
Podział i sprzedaż działek budowlanych a działalność gospodarcza.
Definicja podatnika i działalności gospodarczej w rozumieniu ustawy o VAT i PIT.
Ryczałt od najmu od 2021 roku – projekt ustawy
Ryczałt od przychodów z najmu także w ramach działalności gospodarczej od 1.01.2021 r.?!
Zasady opodatkowania przychodów z najmu ryczałtem na nowych zasadach.
Dostawa nieruchomości – zwolnienie z VAT
Sprzedaż gruntu niezabudowanego / zabudowanego – zasady zwolnienia Z VAT w świetle najnowszych interpretacji Dyrektora KIS!
Pierwsze zasiedlenie – czy sprzedaż nieruchomości po dwóch latach od dnia oddania do używania podlega VAT – przełomowe orzecznictwo TSUE i NSA oraz wyjaśnienia MF – nowa definicja pierwszego zasiedlenia w ustawie o VAT od 1.09.2019 r.
Tereny budowlane a VAT – jak ustalić charakter gruntu?
Czy sprzedaż drogi wewnętrznej jest opodatkowana VAT?
Czy sprzedaż lokalu wraz z wyposażeniem korzysta z tej samej stawki VAT?
Sprzedaż praw z umowy deweloperskiej (inwestycyjnej) – obowiązki podatkowe i ewidencyjne.
Zorganizowana część przedsiębiorstwa w obrocie nieruchomościami, czyli jak wyłączyć dostawę spod działania ustawy o VAT?
Brak prawa do odliczenia VAT przy błędnej kwalifikacji podatkowej transakcji – sposoby na minimalizowanie ryzyka.
Najem i dzierżawa nieruchomości w podatku VAT i PIT
Stawki VAT dla poszczególnych rodzajów najmu.
Najem lokali mieszkalnych na cele mieszkaniowe – jakie warunki muszą zostać spełnione, aby skorzystać ze zwolnienia?
Jak opodatkować najem mieszkania wynajmowanego na potrzeby pracowników najemcy?
Najem krótkoterminowy – jakie warunki należy spełnić, aby zastosować stawkę 8% VAT?
Zasady wystawiania faktur i rozliczenia podatku?
Refakturowanie mediów – jaka jest właściwa stawka podatku?
Świadczenia kompleksowe – najem i media – jaką stawkę VAT należy zastosować? Jakie pozycje powinny znaleźć się na fakturze?
Kasa fiskalna – zwolnienia wynikające z rozporządzenia na 2020 rok.
Czy jednoosobowy przedsiębiorca może wynajmować poza działalnością gospodarczą mieszkanie, które nie jest środkiem trwałym firmy?
Zasady opodatkowania podatkiem dochodowym od osób fizycznych przy sprzedaży nieruchomości stanowiącej majątek prywatny albo firmowy
Czy sprzedaż lokalu stanowiącego ŚT firmy zawsze będzie skutkować powstaniem przychodu z działalności gospodarczej?
Czy sprzedaż lokalu firmowego po 5 latach od nabycia jest opodatkowana?
Kiedy nie można rozliczyć straty powstałej przy sprzedaży nieruchomości?
Zasady ustalania kosztów uzyskania przychodów przy sprzedaży nieruchomości?
Przekształcenie prawa użytkowania wieczystego we własność – jak wpływa na ustalenie daty nabycia nieruchomości i zasady obliczania 5 letniego terminu niezbędnego do zastosowania zwolnienia z PIT?
Cesja praw do umowy deweloperskiej – do jakiego źródła przyporządkować przychód? Zbycie nieruchomości czy sprzedaż praw majątkowych? Właściwa stawka podatku?
Zwolnienie od podatku dochodowego przychodu ze sprzedaży nieruchomości – tzw. ulga mieszkaniowa
Czy można skorzystać z ulgi mieszkaniowej posiadając kilka mieszkań?
Zakup mieszkania na wynajem a prawo do ulgi?
Wpłata dokonana na postawie umowy deweloperskiej jako wydatek na „cele mieszkaniowe”.
Zasady wyliczania podatku do zapłaty i ujmowania w deklaracji rocznej.
Odpowiedzi na pytania uczestników szkolenia
Szkolenie on-line.
Uczestnictwo w szkoleniu wymaga wcześniejszej opłaty.
Przed szkoleniem otrzymają Państwo:
dostęp do spotkania video z wykładowcą za pośrednictwem programu/aplikacji Microsoft Teams,
materiały szkoleniowe w formie elektronicznej.
Szkolenie trwa 8 godzin wykładowych i składa się z sesji video z wykładowcą:
Sesja video I 9.00 – 10.30
Sesja video II 10.45 – 12.15
Sesja video III 12.45 – 14.15
Sesja video IV 14.45 – 16.15
Wymagania techniczne
komputer z kamerą i głośnikiem,
stabilny dostęp do Internetu.
|
|
location_on
Online
|
Zapisz się
|
|
ONLINE
|
|
Podatek u źródła w 2021 r. - płatności na rzecz osób prawnych i fizycznych (nierezydentów podatkowych) - szkolenie on-line
|
Terminy keyboard_arrow_down
|
Szczegóły
|
13.05.2021
Szkolenie
Szkolenie krótkie
Wykładowca: Aleksander Gniłka – doradca podatkowy
Program kursu (8 godzin wykładowych):
Zmiany związane z poborem podatku u źródła od początku 2019 r. wraz z terminowym odroczeniem stosowania nowych zasad do lipca 2021 r.
Projekt objaśnień podatkowych z 19 czerwca 2019r. dotyczący zasad poboru podatku u źródła i zasad zachowania należytej staranności (najnowsze orzecznictwo w zakresie zachowania należytej staranności)
Zasady opodatkowania dochodu nierezydentów
Zmiany w podatkach dochodowych od 2017 r. związane z podatkiem u źródła (rozszerzony katalog przychodów osiąganych na terytorium RP)
Zmiany w podatkach dochodowych dotyczące podatku u źródła od biletów lotniczych wynikające z ustawy z dnia 7 lipca 2017 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych oraz ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz.U. poz., 1448).
Dochody opodatkowane podatkiem u źródła w Polsce – 21 i 22 ustawy o CIT (odsetki, dywidendy, należności licencyjne, know-how i inne) oraz art. 29 ustawy o PIT
Opodatkowanie dywidend w świetle przepisów UE i PL
Zwolnienie z podatku u źródła należności licencyjnych, od 1 lipca 2013r. i wypłacanych dywidend – warunki zwolnienia
Opodatkowanie odsetek na podstawie polsko-niemieckiej umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania (skutki podatkowe dotyczące odsetek od zaległości, kapitalizacji odsetek, Cash-pooling)
Opodatkowanie odsetek w świetle przepisów UE i PL
Opodatkowanie należności licencyjnych oraz innych świadczeń określonych w art. 21 ustawy o CIT na podstawie polsko-niemieckiej umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania
Opodatkowanie należności licencyjnych za korzystanie z oprogramowania komputerowego oraz urządzeń przemysłowych, środków transportu
Opodatkowanie należności z tytułu umów cywilnoprawnych i innych umów określonych w art. 29 ustawy o PIT
Certyfikat rezydencji oryginał czy kopia (z uwzględnieniem zmian od początku 2019r. oraz zmian związanych z COVID-19)
Przeliczanie wartości określonych w walucie dla celów podatkowych w Polsce
Płatnik podatku u źródła i jego obowiązki nałożone ustawą o CIT i PIT (terminu poboru podatku i wpłaty do US, deklaracje PIT-8AR, CIT-10Z , informacje IFT)
Konwencja MLI a podatek u źródła
Planowane zmiany związane z podatkiem u źródła
Pytania, dyskusja, zakończenie
Szkolenie on-line.
Uczestnictwo w szkoleniu wymaga wcześniejszej opłaty.
Przed szkoleniem otrzymają Państwo:
dostęp do spotkania video z wykładowcą za pośrednictwem programu/aplikacji Microsoft Teams,
materiały szkoleniowe w formie elektronicznej.
Szkolenie trwa 8 godzin wykładowych i składa się z sesji video z wykładowcą:
Sesja video I 9.00 – 10.30
Sesja video II 10.45 – 12.15
Sesja video III 12.45 – 14.15
Sesja video IV 14.45 – 16.15
Wymagania techniczne
komputer z kamerą i głośnikiem,
stabilny dostęp do Internetu.
|
|
location_on
Online
|
Zapisz się
|
|
ONLINE
|
|
Podatek VAT w 2021 r. - szkolenie on-line
|
Terminy keyboard_arrow_down
|
Szczegóły
|
19.04.2021
Szkolenie
Szkolenie krótkie
Wykładowca: Grzegorz Tomala – doradca podatkowy
Program kursu (8 godzin wykładowych):
Nowe zasady rozliczania faktur korygujących:
dokumentacja pozwalająca na rozliczanie faktur korygujących,
termin rozliczania faktur korygujących zwiększających sprzedaż,
przepisy przejściowe pozwalające na stosowanie potwierdzenia odbioru faktur korygujących w 2021 r.,
rozliczenie korekt przy eksporcie i WDT.
Nowy limit dla prezentów o małej wartości:
doprecyzowanie wysokości limitu prezentów, dla których wymagane jest prowadzenie ewidencji wydań,
zwiększenie limitu dla pozostałych prezentów o małej wartości.
Zmiany w zakresie stosowania kursów walutowych dla rozliczenia podatku VAT – możliwość stosowania dla podatku VAT kursów walut właściwych do przeliczania przychodu określonego w walucie obcej wynikających z przepisów o podatku dochodowym.
Nowe zasady stosowania stawki 0% dla zaliczek otrzymanych z tytułu eksportu.
Zmiany w zakresie rozliczenia podatku naliczonego:
wydłużenie terminu do odliczenia podatku naliczonego,
rozliczenie otrzymanych faktur korygujących w zakresie podatku naliczonego,
rozszerzenie możliwości odliczenia podatku naliczonego przy nabyciu usług noclegowych.
Zmiany w zakresie wykazu podatników (białej listy podatników):
zmniejszenie ilości danych publikowanych w wykazie,
zmiany w organach „obsługujących” wykaz podatników.
Zmiany przepisów dotyczących mechanizmu podzielonej płatności:
doprecyzowanie limitu 15.000 zł dla stosowania obowiązkowego mechanizmu podzielonej płatności,
nowa regulacja dotycząca ustalania limitu dla obowiązkowego MPP w sytuacji należności określonych w walutach obcych,
rozszerzenie możliwości stosowania kompensat dla sprzedaży objętej obowiązkowym MPP,
nowa możliwość przekazania środków z rachunku VAT agencji celnej w celu zapłaty należności celnych.
Nowe zasady wydawania Wiążących Informacji Skarbowych (WIS):
rozszerzenie możliwości wnioskowania o WIS,
stosowanie WIS dla MPP,
wyłączenia – sytuacje w których nie wydaje się WIS,
wprowadzenie terminu, po którym WIS nie chroni podatnika.
Kasy fiskalne w 2021 r.
zmiany w zakresie zwolnień z ewidencji z ewidencji za pomocą kas fiskalnych,
podmioty zobowiązane do stosowania w 2021 r. kas online,
możliwość stosowania kas wirtualnych.
Inne zmiany przepisów o VAT od 2021r.:
doprecyzowujące zmiany w definicji produktów rolnych sprzedawanych przez rolników ryczałtowych
wykreślenie przepisu dotyczącego opodatkowania dostaw łańcuchowych,
poszerzenie możliwości stosowania rozliczenia kwartalnego dla podatników świadczących usługi wymienione w załączniku nr 15 do ustawy o VAT (usługi budowlane),
zmiany w zakresie WNT wyrobów ropopochodnych,
zmiany w zakresie zastosowania zwolnienia podmiotowego do 200.000 zł w przypadku,
przedłużenie zwolnienia z obowiązku ewidencjonowania w rejestrze sprzedaży paragonów uznanych za faktury uproszczone.
Istotne orzecznictwo TSUE, które ukazało się w 2020 r.
możliwość kwestionowania przez organy podatkowe odliczenia podatku naliczonego w sytuacji zarzutu pustych faktur,
rozszerzenie możliwości stosowania ulgi na złe długi.
Wyjaśnienia i interpretacje dotyczące nowego JPK
Odpowiedzi na pytania uczestników szkolenia.
Szkolenie on-line.
Uczestnictwo w szkoleniu wymaga wcześniejszej opłaty.
Przed szkoleniem otrzymają Państwo:
dostęp do spotkania video z wykładowcą za pośrednictwem programu/aplikacji Microsoft Teams.
materiały szkoleniowe w formie elektronicznej.
Szkolenie trwa 8 godzin wykładowych i składa się z sesji video z wykładowcą:
Sesja video I 9.00 – 10.30
Sesja video II 10.45 – 12.15
Sesja video III 12.45 – 14.15
Sesja video IV 14.45 – 16.15
Wymagania techniczne
komputer z kamerą i głośnikiem,
stabilny dostęp do Internetu
|
|
location_on
Online
|
Zapisz się
|
|
ONLINE
|
|
Podróże służbowe, jazdy lokalne i inne świadczenia pracownicze - skutki podatkowe - szkolenie on-line
|
Terminy keyboard_arrow_down
|
Szczegóły
|
22.04.2021
Szkolenie
Szkolenie krótkie
Wykładowca: Michał Sroczyński – doradca podatkowy
Program kursu (6 godzin wykładowych):
Podróż służbowa
przepisy kodeksu pracy
przepisy rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej
możliwość odmiennych regulacji przez pracodawców prywatnych
problemy w związku z odmiennymi regulacjami
definicja
miejsce wykonywania pracy a podróż służbowa,
podróż służbowa a oddelegowanie
czas i miejsce rozpoczęcia i zakończenia podróży służbowej.
Diety
podróże służbowe krajowe
podróże służbowe zagraniczne
zapewnienie całkowitego oraz częściowego wyżywienia,
diety za pobyt w szpitalu
Zwrot kosztów przejazdu
podróż służbowa publicznym środkiem transportu,
podróż służbowa prywatnym samochodem pracownika,
przepisy rozporządzenia Ministra Infrastruktury
ewidencja przebiegu pojazdu
podróż służbowa samochodem służbowym
Zwrot kosztów noclegu:
podróże służbowe krajowe
podróże służbowe zagraniczne
ryczałt za nocleg
„kabinówki”
Zwrot innych udokumentowanych wydatków w stosunku do uzasadnionych potrzeb:
zwrot kosztów poruszania się komunikacją miejscową,
parkingi oraz autostrady,
wynajem samochodu w kraju oraz zagranicą,
ubezpieczenie w trakcie podróży służbowej.
Dokumentowanie wydatków:
faktury,
paragony,
oświadczenie o poniesieniu wydatku
Zaliczka na poczet podróży służbowej:
podróże służbowe krajowe a zagraniczne,
rozliczenie zaliczki w podróży zagranicznej
Rozliczenie podróży służbowej
termin rozliczenia
waluta rozliczenia
różnice kursowe
ujęcie w księgach
faktura wystawiona na pracodawcę
Diety i inne należności z tytułu podróży służbowych jako koszty uzyskania przychodów pracodawcy
związek z przychodem
limity
osoby niebędące pracownikami
przejazdy samochodem pracownika
ewidencja przebiegu pojazdu
data powstania kosztu
podróże służbowe członków zarządu
Diety i inne należności z tytułu podróży służbowych jako przychód pracownika
limity zwolnienia
limity zwolnienia osób niebędących pracownikami
limity zwolnienia zwrotu kosztów przejazdów samochodem pracownika
Diety i inne należności z tytułu podróży służbowych a składki ZUS
limity zwolnienia
Jazdy lokalne
definicja
przepisy rozporządzenia Ministra Infrastruktury
limity jazd lokalnych
ewidencja przebiegu pojazdu
skutki podatkowe
nowe orzecznictwo
Odpowiedzi na pytania uczestników szkolenia.
Szkolenie on-line.
Uczestnictwo w szkoleniu wymaga wcześniejszej opłaty.
Przed szkoleniem otrzymają Państwo:
dostęp do spotkania video z wykładowcą za pośrednictwem programu/aplikacji Microsoft Teams,
materiały szkoleniowe w formie elektronicznej.
Szkolenie trwa 6 godzin wykładowych i składa się z sesji video z wykładowcą:
Sesja video I 9.00 – 10.30
Sesja video II 10.45 – 12.15
Sesja video III 12.45 – 14.15
Wymagania techniczne
komputer z kamerą i głośnikiem,
stabilny dostęp do Internetu.
|
|
location_on
Online
|
Zapisz się
|
|
ONLINE
|
|
Przegląd najważniejszych zmian w podatku VAT - szkolenie on-line
|
Terminy keyboard_arrow_down
|
Szczegóły
|
17.05.2021
Szkolenie
Szkolenie krótkie
[video width="1280" height="720" mp4="https://skp-ow.com.pl/content/uploads/2021/04/ALech-zaproszenie.mp4"][/video]
Wykładowca: Aneta Lech – doradca podatkowy
Program kursu (8 godzin wykładowych):
SLIM VAT zmiany obowiązujące od 1 stycznia 2021 r. – prawdziwe uproszczenie, czy powstanie nowych problemów?
faktury korygujące „in minus” i „in plus” po nowelizacji
co to jest „dokumentacja uzgodniona z nabywcą określająca warunki obniżenia podstawy opodatkowania dla dostawy towarów lub świadczenia usług określone w fakturze korygującej”?
kiedy księgowanie faktur korygujących będzie się odbywało pod datą wystawienia faktury korygującej, a kiedy nie – analiza przypadków
co oznaczają wprowadzone zamiany dla nabywców otrzymujących faktury korygujące „in minus” i czy będą one wymagały korekty poprzednich okresów rozliczeniowych?
ułatwienia dla eksporterów – wydłużenie terminu na wywóz towarów dla zachowania stawki 0% przy opodatkowaniu zaliczek z tytułu eksportu towarów.
wspólne kursy wymiany walut – dodanie opcjonalnego dla podatników rozwiązania o możliwości stosowania do określenia podstawy opodatkowania wyrażonej w walucie obcej przeliczania na złote zgodnie z zasadami przeliczania przychodu wynikającymi z przepisów o podatku dochodowym. Czy to uproszczenie?
wydłużenie terminu do odliczenia VAT naliczonego
wprowadzenie możliwości odliczania podatku naliczonego wynikającego z faktur dokumentujących nabycie usług noclegowych w ściśle określonych sytuacjach
podwyższenie limitu na nieewidencjonowane prezenty małej wartości
Ewidencjonowanie i raportowanie podatku VAT w formie JPK_V7:
kluczowe aspekty raportowania sprzedaży (chronologia wpisów, prezentacja NIP nabywcy)
raportowanie typów dokumentów RO-WEW-FP
raportowanie kodów GTU
raportowanie kodów procedur
raportowania zakupów
Zmiany w raportowaniu JPK_V7 oraz problematyka po nowelizacji JPK_V7 – uwaga część zmian będzie obowiązywało już od kwietnia br!
doprecyzowanie w oznaczaniu kodów GTU (01 – alkohol, 02, 03 – oleje opałowe, 07- części samochodowe, 09 – wyroby medyczne, 10 – nieruchomości, 12- usługi niematerialne),
zmiany w zakresie raportowania faktur uproszczonych (FP)
zmiany polegające na możliwości zbiorczego raportowania niektórych dokumentów
zmiany w raportowaniu mechanizmu podzielonej płatności (MPP)
zmiany w raportowaniu transakcji pomiędzy podmiotami powiązanymi (TP)
korekty podatku naliczonego (WEW)
Mechanizm podzielonej płatności w 2021r. z uwzględnieniem wprowadzonych zmian
obowiązkowy a dobrowolny MPP – warunki i obowiązek stosowania
wartość faktury czy wartość transakcji dla obowiązkowego MPP?
Faktury zaliczkowe i faktury korygujące – jak rozliczać i jak oznaczać na potrzeby MPP?
potrącenia i kompensaty a MPP
kiedy oznaczać transakcje kodem MPP w JPK_V7
VAT w obrocie zagranicznym:
poprawne rozliczanie WDT, w tym rola nr VAT i informacji podsumowującej
dokumenty niezbędne przy WDT w świetle objaśnień MF
prawidłowe ujęcie obowiązku podatkowego, w tym rozliczanie zaliczek
transakcje wewnątrzwspólnotowe a JPK
Brexit – jak wyglądają rozliczenia z podmiotami ze Zjednoczonego Królestwa a jak z Irlandią Północną?
e-commerce – zmiany w rozliczaniu transakcji B 2 C – od 1 lipca 2021r.
E-faktura i Krajowy System elektronicznego Fakturowania (KSeF) – od 1.10.2021:
co to jest ustrukturyzowana faktura i czym się różni od faktury elektronicznej
jak będziemy wystawiać e-faktury?
jak będziemy wysyłać e-faktury?
etapy wdrażania e-faktur i warunki ich stosowania
korzyści ze stosowania e-faktur.
SLIM VAT II – od 1.10.2021 r.
rezygnacja z konieczności rozliczenia podatku należnego z tytułu importu usług w terminie 3 miesięcy,
dostosowanie przepisów ustawy o VAT do orzeczenia TSUE w sprawie ulgi na złe długi,
łatwiejszy wybór opcji opodatkowania w obrocie nieruchomościami,
dalsze zmiany dotyczące fakturowania, w tym w zakresie faktur korygujących, zmiany zakresie odliczenia VAT naliczonego,
wydłużenie terminu na złożenie informacji VAT-26)
Pytania i problemy uczestników szkolenia
Szkolenie on-line.
Uczestnictwo w szkoleniu wymaga wcześniejszej opłaty.
Przed szkoleniem otrzymają Państwo:
dostęp do spotkania video z wykładowcą za pośrednictwem programu/aplikacji Microsoft Teams.
materiały szkoleniowe w formie elektronicznej.
Szkolenie trwa 8 godzin wykładowych i składa się z sesji video z wykładowcą:
Sesja video I 9.00 – 10.30
Sesja video II 10.45 – 12.15
Sesja video III 12.45 – 14.15
Sesja video IV 14.45 – 16.15
Wymagania techniczne
komputer z kamerą i głośnikiem,
stabilny dostęp do Internetu
|
|
location_on
Online
|
Zapisz się
|
11.06.2021
Szkolenie
Szkolenie krótkie
[video width="1280" height="720" mp4="https://skp-ow.com.pl/content/uploads/2021/04/ALech-zaproszenie.mp4"][/video]
Wykładowca: Aneta Lech – doradca podatkowy
Program kursu (8 godzin wykładowych):
SLIM VAT zmiany obowiązujące od 1 stycznia 2021 r. – prawdziwe uproszczenie, czy powstanie nowych problemów?
faktury korygujące „in minus” i „in plus” po nowelizacji
co to jest „dokumentacja uzgodniona z nabywcą określająca warunki obniżenia podstawy opodatkowania dla dostawy towarów lub świadczenia usług określone w fakturze korygującej”?
kiedy księgowanie faktur korygujących będzie się odbywało pod datą wystawienia faktury korygującej, a kiedy nie – analiza przypadków
co oznaczają wprowadzone zamiany dla nabywców otrzymujących faktury korygujące „in minus” i czy będą one wymagały korekty poprzednich okresów rozliczeniowych?
ułatwienia dla eksporterów – wydłużenie terminu na wywóz towarów dla zachowania stawki 0% przy opodatkowaniu zaliczek z tytułu eksportu towarów.
wspólne kursy wymiany walut – dodanie opcjonalnego dla podatników rozwiązania o możliwości stosowania do określenia podstawy opodatkowania wyrażonej w walucie obcej przeliczania na złote zgodnie z zasadami przeliczania przychodu wynikającymi z przepisów o podatku dochodowym. Czy to uproszczenie?
wydłużenie terminu do odliczenia VAT naliczonego
wprowadzenie możliwości odliczania podatku naliczonego wynikającego z faktur dokumentujących nabycie usług noclegowych w ściśle określonych sytuacjach
podwyższenie limitu na nieewidencjonowane prezenty małej wartości
Ewidencjonowanie i raportowanie podatku VAT w formie JPK_V7:
kluczowe aspekty raportowania sprzedaży (chronologia wpisów, prezentacja NIP nabywcy)
raportowanie typów dokumentów RO-WEW-FP
raportowanie kodów GTU
raportowanie kodów procedur
raportowania zakupów
Zmiany w raportowaniu JPK_V7 oraz problematyka po nowelizacji JPK_V7 – uwaga część zmian będzie obowiązywało już od kwietnia br!
doprecyzowanie w oznaczaniu kodów GTU (01 – alkohol, 02, 03 – oleje opałowe, 07- części samochodowe, 09 – wyroby medyczne, 10 – nieruchomości, 12- usługi niematerialne),
zmiany w zakresie raportowania faktur uproszczonych (FP)
zmiany polegające na możliwości zbiorczego raportowania niektórych dokumentów
zmiany w raportowaniu mechanizmu podzielonej płatności (MPP)
zmiany w raportowaniu transakcji pomiędzy podmiotami powiązanymi (TP)
korekty podatku naliczonego (WEW)
Mechanizm podzielonej płatności w 2021r. z uwzględnieniem wprowadzonych zmian
obowiązkowy a dobrowolny MPP – warunki i obowiązek stosowania
wartość faktury czy wartość transakcji dla obowiązkowego MPP?
Faktury zaliczkowe i faktury korygujące – jak rozliczać i jak oznaczać na potrzeby MPP?
potrącenia i kompensaty a MPP
kiedy oznaczać transakcje kodem MPP w JPK_V7
VAT w obrocie zagranicznym:
poprawne rozliczanie WDT, w tym rola nr VAT i informacji podsumowującej
dokumenty niezbędne przy WDT w świetle objaśnień MF
prawidłowe ujęcie obowiązku podatkowego, w tym rozliczanie zaliczek
transakcje wewnątrzwspólnotowe a JPK
Brexit – jak wyglądają rozliczenia z podmiotami ze Zjednoczonego Królestwa a jak z Irlandią Północną?
e-commerce – zmiany w rozliczaniu transakcji B 2 C – od 1 lipca 2021r.
E-faktura i Krajowy System elektronicznego Fakturowania (KSeF) – od 1.10.2021:
co to jest ustrukturyzowana faktura i czym się różni od faktury elektronicznej
jak będziemy wystawiać e-faktury?
jak będziemy wysyłać e-faktury?
etapy wdrażania e-faktur i warunki ich stosowania
korzyści ze stosowania e-faktur.
SLIM VAT II – od 1.10.2021 r.
rezygnacja z konieczności rozliczenia podatku należnego z tytułu importu usług w terminie 3 miesięcy,
dostosowanie przepisów ustawy o VAT do orzeczenia TSUE w sprawie ulgi na złe długi,
łatwiejszy wybór opcji opodatkowania w obrocie nieruchomościami,
dalsze zmiany dotyczące fakturowania, w tym w zakresie faktur korygujących, zmiany zakresie odliczenia VAT naliczonego,
wydłużenie terminu na złożenie informacji VAT-26)
Pytania i problemy uczestników szkolenia
Szkolenie on-line.
Uczestnictwo w szkoleniu wymaga wcześniejszej opłaty.
Przed szkoleniem otrzymają Państwo:
dostęp do spotkania video z wykładowcą za pośrednictwem programu/aplikacji Microsoft Teams.
materiały szkoleniowe w formie elektronicznej.
Szkolenie trwa 8 godzin wykładowych i składa się z sesji video z wykładowcą:
Sesja video I 9.00 – 10.30
Sesja video II 10.45 – 12.15
Sesja video III 12.45 – 14.15
Sesja video IV 14.45 – 16.15
Wymagania techniczne
komputer z kamerą i głośnikiem,
stabilny dostęp do Internetu
|
|
location_on
Online
|
Zapisz się
|
|
ONLINE
|
|
Raportowanie schematów podatkowych (MDR). Obowiązki księgowych i podatników z uwzględnieniem nowelizacji obowiązującej od 1 lipca 2020 r. - szkolenie on-line
|
Terminy keyboard_arrow_down
|
Szczegóły
|
21.04.2021
Szkolenie
Szkolenie krótkie
Wykładowca: Kacper Sołoniewicz – doradca podatkowy
Program kursu (8 godzin wykładowych):
Dlaczego nie należy bać się schematów podatkowych?
Dlaczego wprowadzono przepisy o schematach podatkowych?
Co zamierza osiągnąć Ministerstwo Finansów dzięki schematom podatkowym?
Co czeka podatnika/księgowego, który zgłosi schemat podatkowy?
Czy korzystanie z usług doradcy podatkowego/radcy prawnego oznacza, że podatnik musi zgłaszać schematy podatkowe?
Kto jest kim?
Promotor
Korzystający
Wspomagający
Procedury wewnętrzne
Kiedy podatnik powinien wdrożyć procedury wewnętrzne dot. raportowania schematów podatkowych?
Co powinny zawierać procedury wewnętrzne?
Sankcje finansowe za brak wdrożenia procedur (nawet do 10 mln zł).
W jaki sposób wdrażać i stosować procedury, aby uniknąć sankcji?
Czy podatnik, który nie raportuje schematów podatkowych powinien wdrożyć procedury wewnętrzne.
Co jest schematem podatkowym?
Jakie są przesłanki pozwalające na ustalenie czy działania podejmowane przez podatnika są schematem podatkowym?
W jakim terminie podatnik/księgowy powinni zgłosić schemat podatkowy?
W jaki sposób należy zgłaszać schemat podatkowy?
Kto może reprezentować podatnika w trakcie raportowania schematów podatkowych?
Potencjalne schematy podatkowe, które powinien zaraportować księgowy:
Restrukturyzacje spółek, w tym przekształcenie spółki komandytowej.
Leasing i leasing zwrotny.
Zbycie przedsiębiorstwa lub ZCP.
Optymalizacja zatrudnienia.
Zmiana wysokości stawek amortyzacyjnych.
Korzystanie z ulg podatkowych.
Uproszczone zaliczki na podatek dochodowy.
Podwójne odliczenie darowizn Covid-19.
Kwalifikowany korzystający
Dlaczego status kwalifikowanego korzystającego jest kluczowy dla obowiązku raportowania schematów podatkowych?
W jaki sposób ustalić czy podatnik jest kwalifikowanym korzystającym?
Czy podatnik, który nie jest kwalifikowanym korzystającym musi raportować schematy podatkowe i wdrażać procedury wewnętrzne?
Księgowy – wspomagający czy promotor?
Identyfikacja księgowego jako podmiotu zobowiązanego do raportowania schematów podatkowych.
Czy księgowy może być promotorem?
Kiedy księgowy występuje jako wspomagający?
Sankcje w przypadku niedopełnienia obowiązku raportowania.
Sankcje administracyjne za brak procedur wewnętrznych (nawet do 10 mln. zł).
Sankcje karnoskarbowe dla osób reprezentujących podatnika oraz biegłego rewidenta (nawet do 27 mln. zł).
W jaki sposób zabezpieczyć się przed sankcjami?
Czynności, które księgowy powinien podjąć, aby nie narazić się na odpowiedzialność z tytułu niedopełnienia obowiązku raportowania.
Zawieszenie terminów do raportowania schematów podatkowych w związku z Covid-19.
Zasady zawieszenia obowiązku raportowania schematów podatkowych na czas trwania pandemii Covid-19.
Czy stan epidemii zawiesza obowiązek wdrożenia procedury wewnętrznych?
Odpowiedzi na pytania uczestników szkolenia.
Szkolenie on-line.
Uczestnictwo w szkoleniu wymaga wcześniejszej opłaty.
Przed szkoleniem otrzymają Państwo:
dostęp do spotkania video z wykładowcą za pośrednictwem programu/aplikacji Microsoft Teams,
materiały szkoleniowe w formie elektronicznej.
Szkolenie trwa 8 godzin wykładowych i składa się z sesji video z wykładowcą:
Sesja video I 9.00 – 10.30
Sesja video II 10.45 – 12.15
Sesja video III 12.45 – 14.15
Sesja video IV 14.45 – 16.15
Wymagania techniczne
komputer z kamerą i głośnikiem,
stabilny dostęp do Internetu.
|
|
location_on
Online
|
Zapisz się
|
|
ONLINE
|
|
Samochód w firmie – aspekty podatkowe (podatek PIT, CIT i VAT) - szkolenie on-line
|
Terminy keyboard_arrow_down
|
Szczegóły
|
27.05.2021
Szkolenie
Szkolenie krótkie
Wykładowca: Agnieszka Deresz – specjalista ds. podatków
Program kursu (6 godzin wykładowych):
Podatki dochodowe
Samochody nabyte na własność – amortyzacja z uwzględnieniem limitu kosztów
Ubezpieczenie samochodu osobowego jako koszt podatkowy
Leasing operacyjny i finansowy samochodów – definicje, zasady rozliczenia, różnice
Limit kosztów dla samochodów leasingowanych oraz wynajmowanych – zasada wyliczenia wartości czynszu, która może być kosztem uzyskania przychodu
Najem krótkoterminowy oraz długoterminowy – różnica w rozliczeniu
Koszty związane z eksploatacją pojazdów – limit 75% kosztów, czynsz najmu jako koszt eksploatacyjny
Samochód niestanowiący składnika majątku firmy wykorzystywany w działalności gospodarczej (w tym w szczególności wynajem samochodu, samochód prywatny pracownika, samochód małżonka przedsiębiorcy)
Zasady rozliczania tzw. „kilometrówki”
Przychód pracownika i osób innych niż pracownicy z tytułu wykorzystania samochodu służbowego do celów prywatnych
Samochody zastępcze w kosztach uzyskania przychodu
Rozliczenie podróży służbowych odbywanych przez pracownika samochodem prywatnym
Używanie przez przedsiębiorcę prywatnego samochodu dla celów prowadzonej działalności gospodarczej – zasady rozliczenia i limit 20%, do którego można uznać koszty uzyskania przychodu
Sprzedaż samochodu przez przedsiębiorcę – skutki podatkowe
Podatek VAT
Odliczenie podatku VAT od wydatków związanych z samochodami
Pełne prawo do odliczenia oraz związane z tym obowiązki ewidencyjne
Ograniczone prawo do odliczenia przy tzw. użytku mieszanym
Korekta podatku naliczonego w związku ze zmianą sposobu wykorzystywania samochodu (w tym w związku z jego sprzedażą) – przykłady praktyczne
Nieodpłatne udostępnienie samochodu służbowego pracownikowi – skutki w VAT
Wykup samochodu z leasingu do majątku prywatnego – skutki na gruncie VAT
Sprzedaż samochodu przez przedsiębiorcę – skutki podatkowe
Rozliczenia samochodów osobowych w świetle aktualnego orzecznictwa
stanowisko Ministerstwa Finansów w związku z nowelizacją przepisów o podatkach dochodowych, które weszły w życie od 1 stycznia 2019 roku zawarte w Objaśnieniach z kwietnia 2020 roku.
rozliczenia samochodów osobowych w świetle aktualnych interpretacji indywidualnych oraz orzecznictwa sądów administracyjnych
Szkolenie on-line.
Uczestnictwo w szkoleniu wymaga wcześniejszej opłaty.
Przed szkoleniem otrzymają Państwo:
dostęp do spotkania video z wykładowcą za pośrednictwem programu/aplikacji Microsoft Teams,
materiały szkoleniowe w formie elektronicznej.
Szkolenie trwa 6 godzin wykładowych i składa się z sesji video z wykładowcą:
Sesja video I 9.00 – 10.30
Sesja video II 10.45 – 12.15
Sesja video III 12.45 – 14.15
Wymagania techniczne
komputer z kamerą i głośnikiem,
stabilny dostęp do Internetu.
|
|
location_on
Online
|
Zapisz się
|
|
ONLINE
|
|
Spółki komandytowe i jawne jako podatnicy CIT. Estoński CIT - szkolenie on-line
|
Terminy keyboard_arrow_down
|
Szczegóły
|
19.04.2021
Szkolenie
Szkolenie krótkie
Wykładowca: Kacper Sołoniewicz – doradca podatkowy
Program kursu (8 godzin wykładowych):
Spółki komandytowe i jawne jako podatnicy CIT od 2021 r.
Zasady objęcia spółek komandytowych podatkiem CIT
Możliwość odroczenia opodatkowania spółek komandytowych CIT do 1.05.2021 r.
Zasady sporządzania sprawozdania finansowego dla spółki komandytowej, która odroczyła moment wejścia w CIT do 1.05.2021 r.
Zasady opodatkowania wypłat zysku na rzecz komplementariuszy.
Zasady opodatkowania wypłat zysku na rzecz komandytariuszy.
Wypłata zysków osiągniętych do końca 2020 roku – zasady opodatkowania.
Rozliczenie strat z lat poprzedzających objęcie spółki komandytowej podatkiem CIT.
Czy spółka komandytowa będzie płacić 9% CIT?
Zaliczki w formie uproszczonej, czy będą możliwe?
Spółka jawna jako podatnik CIT. Kiedy i w jakim terminie spółka jawna musi złożyć oświadczenie, aby nie zostać podatnikiem podatku CIT?
Legalne sposoby na ograniczenie wysokości podatku – wady i zalety
Świadczenie usług na rzecz spółki komandytowej.
Przekształcenie w spółkę jawną lub spółkę z o.o.
Likwidacja spółki komandytowej i prowadzenie JDG.
Zmiana komplementariusza na osobę fizyczną oraz zmiana udziału w zyskach.
Skutki podatkowe działań restrukturyzacyjnych
Likwidacja spółki komandytowej – skutki na gruncie podatku VAT, CIT i PIT.
Wystąpienie wspólnika – skutki na gruncie podatku VAT, CIT i PIT.
Sprzedaż „udziałów” w spółce komandytowej i jawnej – zasady opodatkowania na gruncie podatku VAT, CIT i PIT.
Przekształcenie spółki komandytowej w spółkę jawną oraz spółkę z o.o. – skutki podatkowe i potencjalne pułapki.
Kiedy czynności związane z restrukturyzacją spółki komandytowej należy zaraportować jako schemat podatkowy?
Spółka jawna jako podatnik CIT. Kiedy i w jakim terminie spółka jawna musi złożyć oświadczenie, aby nie zostać podatnikiem podatku CIT?
Estoński CIT
Podstawowe założenia.
Kto skorzysta z nowej formy opodatkowania?
Jaka jest wysokość wymaganych nakładów inwestycyjnych?
Ilu i jakich pracowników trzeba zatrudniać?
Jaką strukturę przychodów musi posiadać Spółka?
Zasady opodatkowania dochodów Spółki i wypłat dywidendy.
Odpowiedzi na pytania uczestników szkolenia
Szkolenie on-line.
Uczestnictwo w szkoleniu wymaga wcześniejszej opłaty.
Przed szkoleniem otrzymają Państwo:
dostęp do spotkania video z wykładowcą za pośrednictwem programu/aplikacji Microsoft Teams,
materiały szkoleniowe w formie elektronicznej.
Szkolenie trwa 8 godzin wykładowych i składa się z sesji video z wykładowcą:
Sesja video I 9.00 – 10.30
Sesja video II 10.45 – 12.15
Sesja video III 12.45 – 14.15
Sesja video IV 14.45 – 16.15
Wymagania techniczne
komputer z kamerą i głośnikiem,
stabilny dostęp do Internetu.
|
|
location_on
Online
|
Zapisz się
|
|
ONLINE
|
|
Środki trwale w praktyce z uwzględnieniem najnowszych zmian w prawie podatkowym - szkolenie on-line
|
Terminy keyboard_arrow_down
|
Szczegóły
|
29.06.2021
Szkolenie
Szkolenie krótkie
Wykładowca: Agnieszka Deresz – specjalista ds. podatków
Program kursu (6 godzin wykładowych):
Definicja środka trwałego, jego części składowych, dodatkowych i peryferyjnych.
Wartość początkowa środka trwałego – cena nabycia, koszt wytworzenia.
Klasyfikacja środków trwałych – zmiany w nowej klasyfikacji KŚT.
Ulepszenie a remont środków trwałych.
Amortyzacja środków trwałych – stawki amortyzacyjne i metody amortyzacji.
Pojęcie inwestycji w obcym środku trwałym, inwestycji zaniechanych.
Zasady gospodarowania majątkiem trwałym – sprzedaż składników majątku, likwidacja składników majątku.
Środki trwałe w budowie (inwestycje) – pojęcie środków trwałych w budowie (inwestycji), zasady ewidencji środków trwałych w budowie ( inwestycji), wydatki zaliczane do kosztów inwestycji.
Najnowsze interpretacje indywidualne i orzeczenia sadów administracyjnych.
Szkolenie on-line.
Uczestnictwo w szkoleniu wymaga wcześniejszej opłaty.
Przed szkoleniem otrzymają Państwo:
dostęp do spotkania video z wykładowcą za pośrednictwem programu/aplikacji Microsoft Teams,
materiały szkoleniowe w formie elektronicznej.
Szkolenie trwa 6 godzin wykładowych i składa się z sesji video z wykładowcą:
Sesja video I 9.00 – 10.30
Sesja video II 10.45 – 12.15
Sesja video III 12.45 – 14.15
Wymagania techniczne
komputer z kamerą i głośnikiem,
stabilny dostęp do Internetu.
|
|
location_on
Online
|
Zapisz się
|
|
ONLINE
|
|
VAT 2021 - planowane zmiany w zakresie rozliczania transakcji krajowych i międzynarodowych oraz wybrane aktualne problemy - szkolenie on-line
|
Terminy keyboard_arrow_down
|
Szczegóły
|
22.04.2021
Szkolenie
Szkolenie krótkie
Wykładowca: Cezary Pieńkosz – doradca podatkowy
Program kursu (8 godzin wykładowych):
Pakiet „Slim VAT” w świetle praktyki i objaśnień podatkowych MF:
Zmiany w zakresie zasad i warunków rozliczania faktur korygujących zmniejszających i zwiększających w transakcjach krajowych i międzynarodowych
Zmiana zasad stosowania kursów walut dla potrzeb VAT w transakcjach krajowych i międzynarodowych
Zmiana w zakresie prezentów o małej wartości
Zmiana w zakresie terminu odliczania VAT
Warunki odliczania VAT od usług noclegowych
Zmiany do matrycy stawek VAT i Wiążącej Informacji Stawkowej
Zmiany doprecyzowujące w zakresie wykazu podatników VAT (tzw. white lista)
Zmiany doprecyzowujące w zakresie mechanizmu podzielonej płatności
Zmiany doprecyzowujące w zakresie nowego JPK VAT
Korekta JPK-V7M i JPK-V7K a czynny żal – kiedy złożyć? Kto ma składać? Praktyczne problemy sprzedawcy i nabywcy i jak sobie z nimi radzić?
Objaśnienia MF z 17.12.2020 r. w sprawie dokumentowania WDT dla celów VAT
Objaśnienia MF z 26.01.2021 r. w sprawie opodatkowania VAT kontraktów drogowych.
Pakiet e-commerce:
Wewnątrzwspólnotowa sprzedaż towarów na odległość
Sprzedaż na odległość towarów importowanych
Nowe obowiązki dla internetowych platform sprzedażowych
Rozszerzenie i modyfikacja procedury szczególnej dla usług telekomunikacyjnych, nadawczych i świadczonych drogą elektroniczną w OSS (dotychczas MOSS)
Zmiany niektórych zasad rozliczania importu towarów
E-urząd skarbowy, faktura ustrukturyzowana, Krajowy System e-Faktur.
Elektroniczny system „TAX-FREE”.
Odpowiedzi na pytania uczestników szkolenia.
Szkolenie on-line.
Uczestnictwo w szkoleniu wymaga wcześniejszej opłaty.
Przed szkoleniem otrzymają Państwo:
dostęp do spotkania video z wykładowcą za pośrednictwem programu/aplikacji Microsoft Teams.
materiały szkoleniowe w formie elektronicznej.
Szkolenie trwa 8 godzin wykładowych i składa się z sesji video z wykładowcą:
Sesja video I 9.00 – 10.30
Sesja video II 10.45 – 12.15
Sesja video III 12.45 – 14.15
Sesja video IV 14.45 – 16.15
Wymagania techniczne
komputer z kamerą i głośnikiem,
stabilny dostęp do Internetu
|
|
location_on
Online
|
Zapisz się
|
|
ONLINE
|
|
VAT dla niezaawansowanych - szkolenie on-line
|
Terminy keyboard_arrow_down
|
Szczegóły
|
27.04.2021
Szkolenie
Szkolenie krótkie
Wykładowca: Grzegorz Tomala – doradca podatkowy
Program kursu (8 godzin wykładowych):
Definicja podatnika VAT
działalność gospodarcza, jako przesłanka dla powstania obowiązku rozliczania podatku VAT
zwolnienie podmiotowe z podatku VAT limitowane obrotem 200 000 zł
Czynności podlegające opodatkowaniu
katalog czynności podlegających opodatkowaniu VAT
dostawa towarów
świadczenie usług
import usług
czynności wyłączone z opodatkowania
Podstawowe informacje dotyczące WDT i WNT
Zasady ustalenia podstawy opodatkowania (kwoty netto)
Obowiązek podatkowy
terminy powstania obowiązku podatkowego
Podstawowe informacje o stawkach podatkowych z uwzględnieniem zmian od 1 lipca 2020r.
Podatek naliczony
podstawowe zasady odliczania podatku VAT
sytuacje, w których podatnik nie może odliczyć podatku naliczonego
dokumenty będące podstawą do odliczenia podatku VAT
terminy odliczenia podatku
odliczanie VAT przy nabyciu i korzystaniu z samochodów
Zasady dokumentowania transakcji opodatkowanych VAT-em
podstawowe zagadnienia dotyczące treści faktury
terminy wystawiania faktur
podstawowe zasady dokumentacji za pomocą kasy fiskalnej
Korygowanie transakcji objętych VAT
faktury i noty korygujące – najczęstsze sytuacje
Podstawowe zagadnienia dotyczące mechanizmu podzielonej płatności
Pytania Uczestników szkolenia.
Szkolenie on-line.
Uczestnictwo w szkoleniu wymaga wcześniejszej opłaty.
Przed szkoleniem otrzymają Państwo:
dostęp do spotkania video z wykładowcą za pośrednictwem programu/aplikacji Microsoft Teams.
materiały szkoleniowe w formie elektronicznej.
Szkolenie trwa 8 godzin wykładowych i składa się z sesji video z wykładowcą:
Sesja video I 9.00 – 10.30
Sesja video II 10.45 – 12.15
Sesja video III 12.45 – 14.15
Sesja video IV 14.45 – 16.15
Wymagania techniczne
komputer z kamerą i głośnikiem,
stabilny dostęp do Internetu
|
|
location_on
Online
|
Zapisz się
|
|
ONLINE
|
|
Zmiany w podatkach dochodowych na 2021 r. oraz inne wybrane zagadnienia - szkolenie on-line
|
Terminy keyboard_arrow_down
|
Szczegóły
|
29.04.2021
Szkolenie
Szkolenie krótkie
Wykładowca: Aleksander Gniłka – doradca podatkowy
Program kursu (8 godzin wykładowych):
Rewolucyjne zmiany w podatku CIT, PIT na 2021r.
Podwyższenie limitu przychodów przy możliwości stosowania 9% CIT
Estoński CIT czy fundusz inwestycyjny
Opodatkowanie CIT spółek komandytowych
Opodatkowanie CIT spółek jawnych
Obowiązek posiadania i udostępniania strategii podatkowej przez podatników CIT
Problematyka spółki nieruchomościowej
Inne zmiany w CIT (ograniczenia w rozliczaniu strat, zmiany dotyczące amortyzacji, zmiany w cenach transferowych, podatek od przychodów z budynków, zmiany w zakresie podatku u źródła, zmiany związane z kosztami finansowania dłużnego)
Likwidacja/ograniczenie ulgi abolicyjnej w PIT
Zmiany warunków opodatkowania ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych (definicja wolnych zawodów, zwiększenie limitu przychodów uprawniających do ryczałtu)
Uregulowanie opodatkowania najmu ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych
Inne wybrane zagadnienia w podatkach dochodowych
Ulga na złe długi w podatkach dochodowych w 2021r. (warunki zastosowania, moment uwzględnienia w rozliczeniu podatkowym, wyłączenia zastosowania)
Wyłączenie z kosztów podatkowych wydatków ponoszonych na rachunek spoza białej listy oraz z pominięciem mechanizmu podzielonej płatności
Finansowanie wewnętrzne podatnika CIT, a koszty podatkowe od 2020r.
Możliwość szybszego rozliczenia starty podatkowej począwszy od 2020r.
Interpretacja ogólna dotycząca używania samochodów służbowych do celów prywatnych, ulga na młodych w PIT.
Pytania uczestników
Szkolenie on-line.
Uczestnictwo w szkoleniu wymaga wcześniejszej opłaty.
Przed szkoleniem otrzymają Państwo:
dostęp do spotkania video z wykładowcą za pośrednictwem programu/aplikacji Microsoft Teams,
materiały szkoleniowe w formie elektronicznej.
Szkolenie trwa 8 godzin wykładowych i składa się z sesji video z wykładowcą:
Sesja video I 9.00 – 10.30
Sesja video II 10.45 – 12.15
Sesja video III 12.45 – 14.15
Sesja video IV 14.45 – 16.15
Wymagania techniczne
komputer z kamerą i głośnikiem,
stabilny dostęp do Internetu.
|
|
location_on
Online
|
Zapisz się
|
|
ONLINE
|
|
Zmiany w podatkach dochodowych w 2021 r. - szkolenie on-line
|
Terminy keyboard_arrow_down
|
Szczegóły
|
16.04.2021
Szkolenie
Szkolenie krótkie
Wykładowca: Katarzyna Tomala – doradca podatkowy
Program kursu (8 godzin wykładowych):
Spółki komandytowe jako podatnicy CIT w tym:
zasady wejścia zmian w życie,
konsekwencje wyboru stosowania przepisów od 1 maja 2021 r.,
obowiązki na gruncie rachunkowości,
skutki uzyskania przez spółkę podmiotowości podatkowego w zakresie opodatkowania spółki i wspólników,
przepisy przejściowe
Spółki jawne jako podatnicy CIT, w tym szczególne obowiązki informacyjne nałożone na spółki od 2021 r.
Zmiany w zakresie ryczałtu ewidencjonowanego – nowe możliwości opodatkowania
Inne zmiany, w szczególności:
spółki nieruchomościowe i przypisanie ich funkcji płatnika
zakaz odliczenia straty po nabyciu przedsiębiorstwa lub zorganizowanej części przedsiębiorstwa
zmiany w amortyzacji stawkami indywidualnymi, podwyższonymi lub obniżonymi,
zmiany w zakresie dokumentacji podatkowych
zmiana warunków stosowania CIT 9%
ograniczenie ulgi abolicyjnej w PIT
przedłużenie preferencji podatkowych wprowadzanych Tarczą Covid-19
Estoński CIT, czyli ryczałtowy CIT dla spółek kapitałowych – ogólne założenia nowej formy opodatkowania
Fundusz inwestycyjny w rozliczeniu CIT – alternatywa dla estońskiego CIT
Odpowiedzi na pytania uczestników szkolenia
Szkolenie on-line.
Uczestnictwo w szkoleniu wymaga wcześniejszej opłaty.
Przed szkoleniem otrzymają Państwo:
dostęp do spotkania video z wykładowcą za pośrednictwem programu/aplikacji Microsoft Teams.
materiały szkoleniowe w formie elektronicznej.
Szkolenie trwa 8 godzin wykładowych i składa się z sesji video z wykładowcą:
Sesja video I 9.00 – 10.30
Sesja video II 10.45 – 12.15
Sesja video III 12.45 – 14.15
Sesja video IV 14.45 – 16.15
Wymagania techniczne
komputer z kamerą i głośnikiem,
stabilny dostęp do Internetu.
|
|
location_on
Online
|
Zapisz się
|
|